Zarządzanie personelem i motywowanie w jednostce zarządu terytorialnego w JST
Zarządzanie personelem i motywowanie w jednostce zarządu terytorialnego w JST
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa to:
- Kierownicy
- naczelnicy wydziałów
- sekretarze
- burmistrzowie wójtowie
- kadra zarządzająca w gminie
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji08-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie kadry kierowniczej jednostek samorządu terytorialnego (JST) do skutecznego zarządzania personelem oraz motywowania pracowników w zgodzie z przepisami prawa, zasadami etyki służby publicznej i współczesnymi standardami zarządzania.Uczestnicy zdobędą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do efektywnego kierowania zespołami, prowadzenia rozmów motywacyjnych i oceniających, rozwijania potencjału pracowników oraz budowania kultury organizacyjnej s
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Zna podstawowe zasady i przepisy prawne dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach samorządu terytorialnego (m.in. ustawa o pracownikach samorządowych, Kodeks pracy). - Rozumie znaczenie roli kierownika w budowaniu efektywnego i zmotywowanego zespołu. - Zna metody i narzędzia motywowania pracowników w sektorze publicznym – finansowe i pozafinansowe. - Zna podstawowe modele motywacyjne (Maslow, Herzberg, Pink) i ich zastosowanie w praktyce JST. - Ma wiedzę na temat systemów ocen okresowych, planowania rozwoju kompetencji oraz planowania ścieżek kariery. - Zna skuteczne style kierowania zespołem oraz podstawy efektywnej komunikacji w organizacji publicznej. Umiejętności: - Stosować adekwatne metody zarządzania personelem w urzędzie gminy zgodnie z przepisami prawa. - Rozpoznawać potrzeby rozwojowe i motywacyjne pracowników oraz dobierać odpowiednie formy wsparcia. - Skutecznie prowadzić rozmowy motywacyjne, oceniające i korygujące z pracownikami. - Delegować zadania i egzekwować ich realizację w sposób wspierający i klarowny. - Tworzyć profile kompetencyjne stanowisk i identyfikować luki kompetencyjne w zespole. - Komunikować się z zespołem w sposób jasny, partnerski i motywujący – także w sytuacjach konfliktowych. Kompetencje społeczne: - Wykazuje gotowość do rozwijania kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu, odpowiedzialności i współpracy. - Rozumie znaczenie transparentności, etyki i dialogu w zarządzaniu personelem publicznym. - Dąży do doskonalenia własnych kompetencji menedżerskich i wspierania rozwoju pracowników. - Potrafi reagować w sposób opanowany i konstruktywny w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole. - Jest świadomy wpływu swoich działań jako przełożonego na motywację i efektywność pracowników. | Kryteria weryfikacji test wiedzy oceniający zdobyta wiedzę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji ocena umiejętności praktycznegowykorzystania zdobytej wiedzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1: ZARZĄDZANIE PERSONELEM W JST
Moduł 1: Specyfika zarządzania personelem w JST
- Rola kadry kierowniczej w strukturze gminy
- Hierarchia służbowa, podległość i zakresy odpowiedzialności
- Obowiązki pracodawcy samorządowego – zgodność z ustawą o pracownikach samorządowych
- Zarządzanie przez cele w administracji publicznej
- Case study: Analiza struktury organizacyjnej przykładowej gminy
Moduł 2: Zarządzanie kompetencjami i planowanie zasobów ludzkich
- Kompetencje twarde i miękkie w pracy urzędnika
- Macierz kompetencji – jak ją opracować i wdrożyć
- Identyfikowanie luk kompetencyjnych
- Planowanie ścieżek rozwoju i sukcesji
Moduł 3: Efektywna komunikacja i styl zarządzania
- Style zarządzania a skuteczność kierownika
- Rola komunikacji w zarządzaniu personelem
- Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- Delegowanie zadań i egzekwowanie wyników
DZIEŃ 2: MOTYWOWANIE I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW JST
Moduł 4: Motywowanie pracowników w jednostkach publicznych
- Specyfika motywacji w administracji publicznej
- Modele motywacji: Herzberg, Maslow, Daniel Pink
- Motywowanie pozapłacowe – realne narzędzia w gminie
- Rola uznania, feedbacku i doceniania
Moduł 5: Ocena okresowa i rozmowa rozwojowa
- System ocen okresowych w JST – cele, funkcje i błędy
- Jak prowadzić rozmowę oceniającą i rozwojową?
- Feedback: konstruktywny, motywujący, korygujący
- Powiązanie oceny z planem szkoleń i awansów
Moduł 6: Budowanie zaangażowania i kultury organizacyjnej
- Co buduje, a co niszczy zaangażowanie?
- Przykłady działań integracyjnych i rozwojowych w urzędach
- Kultura organizacyjna w administracji – jak ją kształtować?
- Praca zespołowa, współpraca międzywydziałowa
Moduł 7: Trudne sytuacje kadrowe i zarządzanie zmianą
- Zwolnienia, konflikty, rotacja – jak reagować?
- Zarządzanie zmianą organizacyjną w gminie
- Rezyliencja zespołu w obliczu trudnych decyzji
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Specyfika zarządzania personelem w JST | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Zarządzanie kompetencjami i planowanie zasobów ludzkich | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Zarządzanie kompetencjami i planowanie zasobów ludzkich | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Efektywna komunikacja i styl zarządzania | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Efektywna komunikacja i styl zarządzania | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 09-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Motywowanie pracowników w jednostkach publicznych | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przerwa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Ocena okresowa i rozmowa rozwojowa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Ocena okresowa i rozmowa rozwojowa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Budowanie zaangażowania i kultury organizacyjnej | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Budowanie zaangażowania i kultury organizacyjnej | Prowadzący Marcin Wrzoskiewicz | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:35 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:35 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Wrzoskiewicz
02.2020 - ALEF Centrum Nauki, Rozwoju i Doradztwa - trener, szkoleniowiec
2020 College Medyczny- trener, szkoleniowiec
2020 Konsorcjum Naukowo-Edukacyjne - wykładowca, trener
2018 Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi - wykładowca, trener
2014-2019 Specjalista ds. sprzedaży samochodów osobowych marki Mercedes-Benz "Rita Motors"
2013-2014 Specjalista ds. sprzedaży samochodów osobowych marki Hyundai- "Folwark samochodowy"
2012-2013 Specjalista ds. ubezpieczeń- PZU
1999-2012 Prowadzenie własnej firmy- Sprzedaż pamiątek regionalnych
1996-1997 Zamek w Chęcinach Obsługa Ruchu Turystycznego
1997-2002 Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej, Kraków, Studia Magisterskie, Historia
2003-2004 Akademia Świętokrzyska, Kielce Studia Podyplomowe - Informatyka, Logopedia, Doradztwo zawodowe i coaching.
KURSY, SZKOLENIA, STUDIA PODYPLOMOWE
• Trener umiejętności społecznych
• AAC – Wspomagające i alternatywne metody komunikacji
• Szkolenie PECS- szybkie nauczenia umiejętności porozumiewania się osoby, które nie posiadają funkcjonalnej mowy.
• Narzędzia komunikacji interpersonalnej w codziennej pracy nauczyciela
• Rozwijanie zdolności poznawczych uczniów i kreatywności
• Nie straszny lęk i stres. Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie z emocjami, lękiem i stresem?
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie pdf w wersji elektronicznej na podany adres email uczestnicy szkolenia mogą otrzymać po zgłoszeniu chęci ich otrzymania usługodawcy.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min. Szkolenie będzie realizowane w formie stacjonarnej w siedzibie firmy, której pracownicy uczestniczą w szkoleniu. W zależności od czasu, potrzeb będą wykorzystywane różne elementy: ćwiczenia, testy, ankiety .