Budowanie Relacji i Ekologicznej Świadomości: NVC z Zielonym Podejściem
Budowanie Relacji i Ekologicznej Świadomości: NVC z Zielonym Podejściem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Wszystkie osoby sprawujące opiekę nad dziećmi oraz planujący prace z dziećmi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do stosowania modelu komunikacji bez przemocy, budowania atmosfery współpracy oraz zaznajamia z podstawowymi założeniami komunikacji bez przemocy przy rozwijaniu zielonych kompetencji, promując włączanie tematów zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności ekologicznej w proces komunikacyjny, co wspiera świadomość ekologiczną i budowanie harmonijnych relacji w środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:-Rozpoznaje wpływ komunikacji na relacje, zdolności poznawcze oraz rozwój postaw proekologicznych i zrównoważonych zachowań. - Definiuje podstawowe założenia komunikacji bez przemocy w kontekście zrównoważonego rozwoju i proekologicznych relacji | Kryteria weryfikacji Wiedza:- Uczestnik wskazuje, jak odpowiednio dobrana komunikacja może promować wśród dzieci i dorosłych proekologiczne nawyki, np. oszczędzanie zasobów, zmniejszenie zużycia energii czy segregację odpadów. -Uczestnik definiuje , jak wykorzystanie NVC w komunikacji może wspierać działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, promować odpowiedzialne korzystanie z zasobów i budować świadomość ekologiczną wśród różnych grup społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- identyfikuje trudne lub konfliktowe komunikaty związane z ochroną środowiska (np. sprzeciw wobec działań proekologicznych, obawy dotyczące zmian stylu życia). - skutecznie stosuje model '4 kroki' (obserwacja, uczucia, potrzeby, prośba) w komunikacji dotyczącej tematów związanych z ochroną środowiska, zrównoważonym rozwojem i ekologicznymi zachowaniam | Kryteria weryfikacji Umiejętności:-wyraźnie wskazuje sytuacje, w których pojawiają się sprzeczne lub trudne komunikaty dotyczące działań proekologicznych, np. sprzeciw wobec wprowadzania inicjatyw takich jak segregacja odpadów, redukcja zużycia plastiku, wprowadzanie energooszczędnych technologii, promowanie transportu publicznego, czy ograniczanie emisji dwutlenku węgla, oraz obawy przed zmianami stylu życia z tym związanymi. -Uczestnik precyzyjnie i bez oceny opisuje obserwacje dotyczące wyzwań ekologicznych (np. zanieczyszczenie, nadmierne zużycie zasobów) i formułuje konkretne i realistyczne prośby, które zachęcają do działań proekologicznych (np. ograniczenie zużycia plastiku, segregacja odpadów) z poszanowaniem potrzeb innych osób. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- nawiązuje i utrzymuje prawidłowe relacje interpersonalne, które promują zrównoważony rozwój i odpowiedzialność ekologiczną | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:- angażowanie się w grupowe dyskusje dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz współpraca w zespołach przy projektach ekologicznych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot zewnętrzny
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoRozwój Organizacji Aleksandra Suchowiejko
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie: Budowanie Relacji i Ekologicznej Świadomości: NVC z Zielonym Podejściem jest ściśle powiązane z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 w zakresie Inteligentnej Specjalizacji – Zielona Gospodarka. Jest to priorytetowy obszar dla województwa śląskiego, ze względu na największy potencjał do wykorzystania w gospodarce, obejmujący działania wspierające wzrost i rozwój gospodarczy, z zapewnieniem stałej dostępności kapitału naturalnego i usług ekosystemowych (green growth), politykę środowiskową, gospodarczą, społeczną oraz innowacje zapewniające społeczeństwu efektywne wykorzystanie zasobów w procesach produkcji i konsumpcji (green economy). Grupy technologii w obszarze inteligentnej specjalizacji Zielona gospodarka, które są ściśle powiązane z przedmiotowym szkoleniem: Technologie ekologicznego, bezpiecznego i efektywnego postępowania z odpadami oraz zarządzanie odpadami oraz Technologie wspomagające zarządzanie środowiskiem.
Warunki organizacyjne : sala gotowa na przyjęcie do 16 osób, krzesła, przestrzeń do rozłożenia pomocy szkoleniowych.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy wliczone w czas trwania szkolenia. Szkolenie organizowane w grupie 15 osobowej z podziałem na 3 podgrupy 5- osobowe. Każdy uczestnik ma samodzielne stanowisko z dostępem do pomocy szkoleniowych oraz materiałów dydaktycznych.. Czas trwania usługi to 16 godzin z czego 10 to zajęcia praktyczne a 6 teoretyczne.
Dzień pierwszy:
1. Przywitanie się, ustalenie zasad współpracy
2. Czym jest komunikacja. Rodzaje komunikacji, wpływ komunikacji na relacje i zdolności poznawcze oraz wspieranie ekologicznych postaw i odpowiedzialnych decyzji - zajęcia teoretyczne
3. Metody koncentracji uwagi i ich wpływ na rozwój i sposoby komunikacji oraz ich zastosowanie w komunikacji proekologicznej i w tworzeniu zrozumiałych przekazów dotyczących ochrony środowiska - zajęcia teoretyczne
4. Podstawowe założenia komunikacji bez przemocy z uwzględnieniem ich zastosowania w kontekście działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska - zajęcia teoretyczne
5. Model "4 kroki" komunikacji bez przemocy i jego wykorzystanie do promowania proekologicznych zachowań oraz zrozumienia potrzeb środowiska - zajęcia praktyczne
Dzień drugi:
1. Wprowadzanie elementów modelu do codziennej komunikacji i zastosowanie go w relacjach z dziećmi i współpracownikami w kontekście działań na rzecz środowiska - zajęcia praktyczne
2. Techniki rozwijania empatii w kontekście komunikacji proekologicznej, aby lepiej rozumieć zachowania i potrzeby związane z ochroną środowiska - zajęcia praktyczne
3. Jak budować szacunek i zaufanie? Rola zaufania w relacjach interpersonalnych oraz jego znaczenie w kontekście działań proekologicznych i zrównoważonego rozwoju - zajęcia praktyczne
4.Techniki i narzędzia wspierające budowanie zaufania w zespole oraz w społecznościach zaangażowanych w działania proekologiczne - zajęcia praktyczne
5. Jak rozwijać empatię w kontekście problemów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju? - zajęcia praktyczne
6. Strategie przekształcania trudnych lub konfliktowych komunikatów związanych z ochroną środowiska w konstruktywne rozmowy - zajęcia praktyczne
7. Techniki tworzenia przestrzeni dla współpracy i dialogu w kontekście działań na rzecz ochrony środowiska - zajęcia praktyczne
8. Narzędzia i metody wspierające współpracę, w tym działania proekologiczne - zajęcia praktyczne
9. Walidacja
10. Podsumowanie i rozdanie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Przywitanie się, ustalenie zasad współpracy | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Czym jest komunikacja. Rodzaje komunikacji, wpływ komunikacji na relacje i zdolności poznawcze oraz wspieranie ekologicznych postaw i odpowiedzialnych decyzji | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Metody koncentracji uwagi i ich wpływ na rozwój i sposoby komunikacji oraz ich zastosowanie w komunikacji proekologicznej i w tworzeniu zrozumiałych przekazów dotyczących ochrony środowiska. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Podstawowe założenia komunikacji bez przemocy z uwzględnieniem ich zastosowania w kontekście działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Model "4 kroki" komunikacji bez przemocy i jego wykorzystanie do promowania proekologicznych zachowań oraz zrozumienia potrzeb środowiska. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Wprowadzanie elementów modelu do codziennej komunikacji i zastosowanie go w relacjach z dziećmi i współpracownikami w kontekście działań na rzecz środowiska. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Techniki rozwijania empatii w kontekście komunikacji proekologicznej, aby lepiej rozumieć zachowania i potrzeby związane z ochroną środowiska. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Jak budować szacunek i zaufanie? Rola zaufania w relacjach interpersonalnych oraz jego znaczenie w kontekście działań proekologicznych i zrównoważonego rozwoju. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Techniki i narzędzia wspierające budowanie zaufania w zespole oraz w społecznościach zaangażowanych w działania proekologiczne. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Jak rozwijać empatię w kontekście problemów środowiskowych i zrównoważonego rozwoju? | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Strategie przekształcania trudnych lub konfliktowych komunikatów związanych z ochroną środowiska w konstruktywne rozmowy. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Techniki tworzenia przestrzeni dla współpracy i dialogu w kontekście działań na rzecz ochrony środowiska. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Narzędzia i metody wspierające współpracę, w tym działania proekologiczne. | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Podsumowanie i rozdanie certyfikatów | Prowadzący Anita Rojek | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 328,13 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 328,13 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anita Rojek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w których opisany jest program szkolenia wraz z zadaniami.
Warunki uczestnictwa
Uprzejmie prosimy, aby przed pozyskaniem dofinansowania na usługę skontaktować się z firmą szkoleniową w celu potwierdzenia dostępności miejsc.
Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której brak wolnych terminów uniemożliwi realizację szkolenia.
Informacje dodatkowe
Do karty w formie załącznika zostały dodane rekomendacje pracodawców, które dowodzą, że dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji jest rozpoznawalny i uznawalny w danej branży/sektorze.
W trakcie szkolenia odbywa się walidacja efektów uczenia się. Materiały i dowody z walidacji zostają zebrane po walidacji i przekazane do instytucji walidującej, która dokonuje oceny efektów uczenia się.
Podstawa prawna zwolnienia od podatku: paragraf 3, ust. 1, pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Usługodawca zwolniony podmiotowo z podatku od towaru i usług art. 113 ust.1 ustawy o VAT.