Akademia Menedżera - Zarządzanie w zmianie
Akademia Menedżera - Zarządzanie w zmianie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi: liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu.
Grupę docelową stanowią osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie X na stanowiskach liderskich, menedżerskich, kierowniczych.
Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych dodatkowych wymagań w zakresie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności uczestników.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma charakter przykładowy.Pomagamy rozwijać kompetencje menedżerskie, zespołowe i komunikacyjne w nowoczesny, praktyczny i angażujący sposób.
Sprawdź pełną ofertę na www.knowhub.pl. W razie pytań skontaktuj się z nami: +48 502 390 327.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Projektuje proces wdrożenia zmiany w organizacji | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe etapy skutecznego wprowadzania zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opracowuje plan wdrożenia zmiany z uwzględnieniem celów, ról i ryzyk | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Dostosowuje styl zarządzania do różnych faz zmiany | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zachowania menedżerskie adekwatne do fazy oporu, chaosu i adaptacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera techniki komunikacji i motywowania w zależności od dynamiki grupy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje psychologiczne mechanizmy oporu i wspiera zespół w ich przezwyciężaniu | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak działa mechanizm oporu psychologicznego wobec zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje adekwatne działania wspierające zespół w fazie niepewności | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uwzględnia różnorodność postaw wobec zmiany w planowaniu działań | Kryteria weryfikacji Diagnozuje typowe postawy członków zespołu wobec zmiany i ich przyczyny | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera narzędzia wspierające współpracę między grupami o różnych reakcjach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Utrwala zmiany organizacyjne poprzez działania wzmacniające | Kryteria weryfikacji Identyfikuje rytuały, narzędzia i sposoby komunikacji wspierające utrwalenie zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Projektuje działania menedżera po wdrożeniu zmiany, które wspierają jej trwałość | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Integruje perspektywę systemową w zarządzaniu zmianą | Kryteria weryfikacji Opisuje zależności między zmianą a innymi procesami organizacyjnymi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przewiduje skutki zmiany w szerszym kontekście organizacyjnym i adaptuje do nich działania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cel usługi szkoleniowej:
Usługa jest elementem programu rozwojowego pt.: „Akademia Menedżera”. Celem programu jest zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez poprawę efektywności i elastyczności zespołów produkcyjnych dzięki podniesieniu kompetencji menedżerów kierujących zespołami na różnych odcinkach procesów.
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji menedżerów w zakresie efektywnego zarządzania zmianą w organizacji. Uczestnicy nauczą się planować, wdrażać i stabilizować zmiany w zespole, z uwzględnieniem aspektów psychologicznych, systemowych i komunikacyjnych. Zdobędą umiejętności identyfikowania i minimalizowania oporu wobec zmiany, angażowania pracowników o różnych postawach oraz wspierania zespołu w adaptacji i utrwalaniu zmian. Szkolenie umożliwia świadome zarządzanie zmianą jako projektem oraz wzmacnia odporność organizacyjną menedżerów i ich zespołów.
Grupa docelowa:
liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu
1h szkolenia = 60 min
> Łącznie usługa trwa
16 godzin (2 dni po 8 godzin), przerwy są wliczone do procesu kształcenia.
W czasie usługi zostanie zrealizowane:
8 godzin praktycznych, w tym walidacja
6 godzin teoretycznych
2 godziny przerw
Walidacja jest wliczana jest do procesu kształcenia
Warunki organizacyjne realizacji usługi - zajęcia będę realizowane dla grupy 9 osób, osoba prowadząca, w części praktycznej, wykorzysta metody aktywizujące, takie jak: ćwiczenia, pracę w grupach, scenki itp. a części teoretyczne będą stanowić podsumowanie i wyjaśnienie do części praktycznych.
Program szkolenia:
Moduł 1. Przygotowanie do skutecznego zarządzania zmianą
- Analiza potrzeb zmiany – kiedy warto ją inicjować.
- Rola menedżera w planowaniu i komunikowaniu zmian.
- Wpływ kultury organizacyjnej na gotowość do zmiany.
- Diagnozowanie obszarów ryzyka przed wdrożeniem.
- Projektowanie zmiany z perspektywy systemowej.
Moduł 2. Prowadzenie zespołu przez proces zmiany
- Fazy zmiany i adekwatne działania menedżera.
- Przywództwo sytuacyjne w kontekście zmiany.
- Angażowanie kluczowych osób jako menedżerów opinii.
- Rozwijanie poczucia bezpieczeństwa wśród pracowników.
- Utrzymanie ciągłości działania podczas wdrożenia zmiany.
Moduł 3. Radzenie sobie z oporem i trudnymi emocjami
- Mechanizmy obronne uruchamiane w sytuacjach zmian.
- Komunikowanie trudnych decyzji z empatią i klarownością.
- Sposoby reagowania na bierny opór i sabotaż.
- Rola emocji w adaptacji do nowej sytuacji.
- Tworzenie przestrzeni do wyrażania wątpliwości i pytań.
Moduł 4. Zarządzanie różnorodnością reakcji na zmianę
- Typologia postaw wobec zmiany – jak ich nie wartościować.
- Strategie pracy z „entuzjastami” i „sceptykami” zmiany.
- Jak rozpoznawać indywidualne tempo adaptacji.
- Przeciwdziałanie polaryzacji zespołu.
- Wzmacnianie wspólnoty celu pomimo różnic postaw.
Moduł 5. Utrwalanie i wzmacnianie efektów zmiany
- Elementy skutecznego planu utrwalenia zmiany.
- Monitorowanie pierwszych sukcesów i szybka reakcja na odchylenia.
- Rytuały i symbole jako nośniki nowej kultury pracy.
- Docenianie wkładu zespołu w adaptację do zmian.
- Refleksja menedżera nad przebiegiem i rezultatem wdrożenia.
Moduł 6. Wzmacnianie roli menedżera jako agenta zmiany
- Rozwój osobistej elastyczności i odporności na niepewność.
- Autorefleksja menedżera – co mnie wspiera, a co hamuje w zmianach.
- Budowanie wiarygodności menedżera w sytuacjach przełomowych.
- Równoważenie celów organizacyjnych i potrzeb ludzkich.
- Inspiracja do dalszego doskonalenia roli przewodnika zmiany.
Moduł walidacji będzie przebiegać następująco:
Na 30 minut do zakończenia zajęć osoba prowadząca usługę przekaże uczestnikom kody dostępu do kwestionariusza on-line. Kwestionariusz będzie się składał z testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie. Test z wynikiem generowanym automatycznie będzie zbudowany z pytań zamkniętych z 1 lub wieloma prawidłowymi odpowiedziami. Część testowa została zaplanowana na 15 minut.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub łącze LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Zadaniem osoby prowadzącej szkolenie będzie czysto techniczne przekazanie uczestnikom dostępów do arkusza walidacji. Nie będzie natomiast ingerować w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba prowadząca walidację nie będzie obecna w trakcie zajęć. Będzie włączona w przygotowanie procesu walidacji, oraz na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1: Przygotowanie do skutecznego zarządzania zmianą | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Moduł 1: Przygotowanie do skutecznego zarządzania zmianą | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Moduł 2. Prowadzenie zespołu przez proces zmiany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 3: Radzenie sobie z oporem i trudnymi emocjami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Moduł 4: Zarządzanie różnorodnością reakcji na zmianę | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 5. Utrwalanie i wzmacnianie efektów zmiany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 6. Wzmacnianie roli menedżera jako agenta zmiany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacje faktów kształcenia (Test z wynikiem generowanym automatycznie, analiza dowodów i deklaracji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Weryfikacja wyników testów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 829,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 176,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 143,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Realizator zapewnia: skrypt szkoleniowy, teczki, notesy, długopisy. Materiały szkoleniowe w formie fizycznej (papierowy skrypt oraz zestaw ćwiczeń) zostaną przekazane osobom uczestniczącym w usłudze na początku realizacji zajęć. Materiały będą rozłożone na stołach w sali szkoleniowej przed rozpoczęciem szkolenia przez każdego z uczestników.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Obecność na zajęciach powinna wynosić nie mniej niż 80% czasu trwania szkolenia – zgodnie z Regulaminem Projektu „Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm”