Akademia Menedżera - Myślenie systemowe
Akademia Menedżera - Myślenie systemowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi: liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu.
Grupę docelową stanowią osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie X na stanowiskach liderskich, menedżerskich, kierowniczych.
Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych dodatkowych wymagań w zakresie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności uczestników.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma charakter przykładowy.Pomagamy rozwijać kompetencje menedżerskie, zespołowe i komunikacyjne w nowoczesny, praktyczny i angażujący sposób.
Sprawdź pełną ofertę na www.knowhub.pl. W razie pytań skontaktuj się z nami: +48 502 390 327.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje sytuacje, w których potrzebny jest zespół, a nie zbiór osób | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe różnice między zespołem a zbiorem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Określa, kiedy złożoność zadań wymaga pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje procesy w zespole z perspektywy systemowej | Kryteria weryfikacji Identyfikuje podstawowe elementy procesu w modelu SIPOC. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje wpływ zmian w jednym procesie na inne obszary zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje prawa i zasady myślenia systemowego w analizie sytuacji organizacyjnych | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe prawa i dźwignie systemowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje błędy systemowe i ich skutki dla zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Równoważy potrzebę stabilności i zmiany w pracy zespołowej | Kryteria weryfikacji Określa sygnały wskazujące na utratę efektywności zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera sposoby stabilizacji zespołu adekwatne do fazy jego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Identyfikuje zależności i wzajemne wpływy w pracy zespołowej | Kryteria weryfikacji Mapuje powiązania między zadaniami, ludźmi i decyzjami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Analizuje skutki decyzji podejmowanych bez uwzględnienia zależności systemowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje myślenie systemowe w podejmowaniu decyzji menedżerskich | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby budowania kultury systemowego myślenia w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Formułuje działania menedżera wspierające systemowe podejście do zarządzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cel usługi szkoleniowej:
Usługa jest elementem programu rozwojowego pt.: „Akademia Menedżera”. Celem programu jest zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez poprawę efektywności i elastyczności zespołów produkcyjnych dzięki podniesieniu kompetencji menedżerów kierujących zespołami na różnych odcinkach procesów.
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji menedżerów w zakresie myślenia systemowego i jego praktycznego zastosowania w zarządzaniu zespołem. Uczestnicy nauczą się analizować zespół jako system powiązanych elementów - ludzi, zadań i procesów - oraz identyfikować źródła problemów organizacyjnych. Dzięki temu będą potrafili podejmować bardziej świadome decyzje, zwiększać stabilność zespołu oraz skutecznie planować działania usprawniające funkcjonowanie swojej organizacji.
Grupa docelowa:
liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu
1h szkolenia = 60 min
> Łącznie usługa trwa
16 godzin (2 dni po 8 godzin), przerwy są wliczone do procesu kształcenia.
W czasie usługi zostanie zrealizowane:
8 godzin praktycznych, w tym walidacja
6 godzin teoretycznych
2 godziny przerw
Walidacja jest wliczana jest do procesu kształcenia
Warunki organizacyjne realizacji usługi - zajęcia będę realizowane dla grupy 9 osób, osoba prowadząca, w części praktycznej, wykorzysta metody aktywizujące, takie jak: ćwiczenia, pracę w grupach, scenki itp. a części teoretyczne będą stanowić podsumowanie i wyjaśnienie do części praktycznych.
Program szkolenia
Moduł 1. Zespół jako system
- Różnice między zbiorem ludzi a zespołem – kiedy potrzebna jest struktura.
- Wpływ rodzaju zadań na potrzebę pracy zespołowej.
- Czym jest sprawny zespół – wskaźniki funkcjonalne i relacyjne.
- Kompetencje menedżera wspierające funkcjonowanie zespołu jako systemu.
- Zespoły tymczasowe i stałe – różnice w zarządzaniu.
Moduł 2. Procesowe spojrzenie na organizację
- SIPOC – narzędzie analizy procesów w zespole.
- Identyfikacja powiązań między procesami i ich skutków.
- Uwarunkowania skuteczności działań w ujęciu systemowym.
- Jak zmiany w jednym procesie wpływają na inne.
- Bariery komunikacyjne w analizie procesowej.
Moduł 3. Myślenie systemowe w działaniu
- Prawa i dźwignie systemowe w pracy menedżera.
- Analiza błędów systemowych i ich skutków.
- Działanie w złożonym środowisku organizacyjnym.
- Naturalne antynomie w zarządzaniu – jak nimi zarządzać.
- Projektowanie usprawnień w duchu myślenia systemowego.
Moduł 4. Stabilność i zmiana w zespole
- Etapy rozwoju zespołu a potrzeba stabilności.
- Rozpoznawanie momentów, w których zespół przestaje być efektywny.
- Adekwatna celebracja sukcesów jako element stabilizacji.
- Planowanie zmiany z uwzględnieniem struktury zespołu.
- Unikanie destabilizacji przy wdrażaniu innowacji.
Moduł 5. Identyfikacja zależności i wpływu
- Techniki identyfikacji powiązań między elementami zespołu.
- Mapowanie zależności decyzyjnych i wpływu.
- Uświadamianie nieintencjonalnych skutków decyzji.
- Powiązania międzyludzkie jako element systemu.
- Analiza konsekwencji działań naprawczych.
Moduł 6. Praktyka menedżera systemowego
- Postawa menedżera jako projektanta systemów.
- Kultura systemowego myślenia w zespole – jak ją budować.
- Podejmowanie decyzji z perspektywy całości organizacji.
- Przywództwo transformacyjne a myślenie systemowe.
- Rozwijanie świadomości systemowej u członków zespołu.
Moduł walidacji będzie przebiegać następująco:
Na 30 minut do zakończenia zajęć osoba prowadząca usługę przekaże uczestnikom kody dostępu do kwestionariusza on-line. Kwestionariusz będzie się składał z testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie. Test z wynikiem generowanym automatycznie będzie zbudowany z pytań zamkniętych z 1 lub wieloma prawidłowymi odpowiedziami. Część testowa została zaplanowana na 15 minut.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub łącze LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Zadaniem osoby prowadzącej szkolenie będzie czysto techniczne przekazanie uczestnikom dostępów do arkusza walidacji. Nie będzie natomiast ingerować w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba prowadząca walidację nie będzie obecna w trakcie zajęć. Będzie włączona w przygotowanie procesu walidacji, oraz na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1: Zespół jako system | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2: Procesowe spojrzenie na organizację | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 2: Procesowe spojrzenie na organizację | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 3: Myślenie systemowe w działaniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 4: Stabilność i zmiana w zespole | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 5: Identyfikacja zależności i wpływu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 6: Praktyka menedżera systemowego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacje faktów kształcenia (Test z wynikiem generowanym automatycznie, analiza dowodów i deklaracji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Weryfikacja wyników testów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 829,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 176,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 143,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Realizator zapewnia: skrypt szkoleniowy, teczki, notesy, długopisy. Materiały szkoleniowe w formie fizycznej (papierowy skrypt oraz zestaw ćwiczeń) zostaną przekazane osobom uczestniczącym w usłudze na początku realizacji zajęć. Materiały będą rozłożone na stołach w sali szkoleniowej przed rozpoczęciem szkolenia przez każdego z uczestników.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Obecność na zajęciach powinna wynosić nie mniej niż 80% czasu trwania szkolenia – zgodnie z Regulaminem Projektu „Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm”