Akademia Menedżera - Budowanie dobrych relacji
Akademia Menedżera - Budowanie dobrych relacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi: liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu.
Grupę docelową stanowią osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie X na stanowiskach liderskich, menedżerskich, kierowniczych.
Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych dodatkowych wymagań w zakresie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności uczestników.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma charakter przykładowy.Pomagamy rozwijać kompetencje menedżerskie, zespołowe i komunikacyjne w nowoczesny, praktyczny i angażujący sposób.
Sprawdź pełną ofertę na www.knowhub.pl. W razie pytań skontaktuj się z nami: +48 502 390 327.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje czynniki wpływające na jakość relacji w zespole | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe czynniki wpływające na relacje w miejscu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje zależność między zaufaniem a jakością współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozróżnia style komunikacji i ich wpływ na atmosferę zespołową | Kryteria weryfikacji Wskazuje cechy różnych stylów komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ danego stylu komunikacji na relacje interpersonalne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy powstawania napięć i konfliktów w relacjach zawodowych | Kryteria weryfikacji Identyfikuje najczęstsze źródła napięć w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia proces eskalacji konfliktu w kontekście zawodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wskazuje sposoby odbudowy relacji i zaufania po konflikcie | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady działań służących odbudowie relacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje etapy przywracania zaufania w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje rolę menedżera w kształtowaniu kultury współpracy | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne postawy menedżera sprzyjające budowaniu relacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje znaczenie komunikacji i przykładu osobistego menedżera | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cel usługi szkoleniowej:
Usługa jest elementem programu rozwojowego pt.: „Akademia Menedżera”. Celem programu jest zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez poprawę efektywności i elastyczności zespołów produkcyjnych dzięki podniesieniu kompetencji menedżerów kierujących zespołami na różnych odcinkach procesów.
Celem szkolenia jest rozwinięcie u uczestników kompetencji niezbędnych do budowania i utrzymywania konstruktywnych relacji w zespole. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat mechanizmów rządzących relacjami zawodowymi, nauczą się diagnozować napięcia i konflikty, a także stosować odpowiednie strategie interwencji i mediacji. Szkolenie przygotuje menedżerów do tworzenia środowiska pracy opartego na zaufaniu, sprawiedliwości i wspólnej odpowiedzialności, co bezpośrednio wpływa na efektywność zespołu i dobrostan jego członków.
Grupa docelowa:
liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu
1h szkolenia = 60 min
> Łącznie usługa trwa
16 godzin (2 dni po 8 godzin), przerwy są wliczone do procesu kształcenia.
W czasie usługi zostanie zrealizowane:
8 godzin praktycznych, w tym walidacja
6 godzin teoretycznych
2 godziny przerw
Walidacja jest wliczana jest do procesu kształcenia
Warunki organizacyjne realizacji usługi - zajęcia będę realizowane dla grupy 9 osób, osoba prowadząca, w części praktycznej, wykorzysta metody aktywizujące, takie jak: ćwiczenia, pracę w grupach, scenki itp. a części teoretyczne będą stanowić podsumowanie i wyjaśnienie do części praktycznych.
Program szkolenia:
1. Zasady dobrej współpracy w zespole
- Identyfikacja wartości zespołowych i ich znaczenie dla codziennej współpracy;
- Formułowanie zasad, które są konkretne, zrozumiałe i możliwe do wdrożenia;
- Tworzenie środowiska opartego na wzajemnym szacunku i zaufaniu;
- Mechanizmy egzekwowania zasad i wspólnego dbania o ich przestrzeganie;
- Analiza rzeczywistych przykładów zasad współpracy z różnych zespołów.
2. Rozpoznawanie jakości relacji zespołowych
- Diagnozowanie relacji na podstawie zachowań, postaw i komunikacji;
- Stosowanie narzędzi samooceny i oceny zespołowej (np. skale relacyjności);
- Identyfikowanie sygnałów alarmowych w relacjach zespołowych;
- Projektowanie działań wzmacniających relacje w oparciu o potrzeby zespołu;
- Wdrażanie rytuałów zespołowych jako elementu budowania więzi.
3. Zarządzanie konfliktami
- Rozróżnianie sytuacji spornych, problemowych i konfliktowych;
- Identyfikowanie momentu przełomowego w rozwoju konfliktu;
- Dopasowywanie interwencji do fazy konfliktu (od prewencji do rozwiązania);
- Narzędzia rozbrajające napięcia w sytuacjach trudnych;
- Ćwiczenie rozmów z osobami skonfliktowanymi – warsztat sytuacyjny.
4. Źródła i dynamika konfliktów
- Różnica między konfliktem jawnym a ukrytym i ich konsekwencje;
- Techniki identyfikowania rzeczywistych przyczyn konfliktu;
- Strategie pracy z emocjami w konflikcie (np. deeskalacja, aktywne słuchanie);
- Sposoby prowadzenia rozmów naprawczych i odbudowy relacji po konflikcie;
- Analiza przypadków i omówienie błędów w rozwiązywaniu konfliktów.
5. Rola menedżera w sytuacjach trudnych
- Rozpoznawanie swojej roli i wpływu w eskalacji/deeskalacji konfliktu;
- Umiejętne przechodzenie między rolą menedżera, moderatora a obserwatora;
- Wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych w mediacjach zespołowych;
- Budowanie pozycji autorytetu opartego na zaufaniu i sprawczości;
- Rozwijanie odporności psychicznej i neutralności emocjonalnej menedżera.
Moduł walidacji będzie przebiegać następująco:
Na 30 minut do zakończenia zajęć osoba prowadząca usługę przekaże uczestnikom kody dostępu do kwestionariusza on-line. Kwestionariusz będzie się składał z testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie. Test z wynikiem generowanym automatycznie będzie zbudowany z pytań zamkniętych z 1 lub wieloma prawidłowymi odpowiedziami. Część testowa została zaplanowana na 15 minut.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub łącze LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Zadaniem osoby prowadzącej szkolenie będzie czysto techniczne przekazanie uczestnikom dostępów do arkusza walidacji. Nie będzie natomiast ingerować w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba prowadząca walidację nie będzie obecna w trakcie zajęć. Będzie włączona w przygotowanie procesu walidacji, oraz na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1: Zasady dobrej współpracy w zespole | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 1: Zasady dobrej współpracy w zespole | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 2: Rozpoznawanie jakości relacji zespołowych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 3: Zarządzanie konfliktami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 4: Źródła i dynamika konfliktów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 4: Źródła i dynamika konfliktów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 5: Rola menedżera w sytuacjach trudnych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Walidacje faktów kształcenia (Test z wynikiem generowanym automatycznie, analiza dowodów i deklaracji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Weryfikacja wyników testów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 829,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 176,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 143,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Realizator zapewnia: skrypt szkoleniowy, teczki, notesy, długopisy. Materiały szkoleniowe w formie fizycznej (papierowy skrypt oraz zestaw ćwiczeń) zostaną przekazane osobom uczestniczącym w usłudze na początku realizacji zajęć. Materiały będą rozłożone na stołach w sali szkoleniowej przed rozpoczęciem szkolenia przez każdego z uczestników.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa:
Obecność na zajęciach powinna wynosić nie mniej niż 80% czasu trwania szkolenia – zgodnie z Regulaminem Projektu „Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm”