Dostępność Cyfrowa w Social Media – tworzenie dostępnych treści w mediach społecznościowych
Dostępność Cyfrowa w Social Media – tworzenie dostępnych treści w mediach społecznościowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie: Dostępność w mediach społecznościowych skierowane jest do:
- Specjalistów ds. komunikacji, marketingu i PR odpowiedzialnych za prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych
- Pracowników administracji publicznej i instytucji realizujących działania informacyjne i promocyjne online
- Osób prowadzących profile firmowe, projektowe i edukacyjne w mediach społecznościowych (np. Facebook, Instagram, LinkedIn, X/Twitter, YouTube)
- Twórców treści cyfrowych, grafików i redaktorów publikujących materiały wizualne i tekstowe w mediach społecznościowych
- Członków zespołów odpowiedzialnych za realizację projektów z komponentem dostępności cyfrowej i włączenia społecznego
Usługa również adresowana dla:
- Uczestników projektu Kierunek-Rozwój
- Uczestników projektu Bony rozwojowe
- Uczestników Projektu MP oraz dla uczestników projektu NSE
- Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Uczestników innych Projektów
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy i praktycznych umiejętności tworzenia treści w mediach społecznościowych zgodnych z zasadami dostępności cyfrowej. Uczestnicy nauczą się przygotowywać posty, grafiki oraz materiały audio-wideo tak, aby były dostępne dla osób z różnymi potrzebami, zgodnie ze standardem WCAG oraz dobrymi praktykami komunikacji inkluzywnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy posty dostępne dla wszystkich użytkowników | Kryteria weryfikacji Używa tekstów alternatywnych, hasztagów z wielką literą, kontrastowych grafik | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik adaptuje treści wideo i audio do potrzeb osób z niepełnosprawnościami | Kryteria weryfikacji Dodaje napisy, audiodeskrypcję, transkrypcję | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje kampanię w mediach społecznościowych z uwzględnieniem zasad dostępności | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan z uwzględnieniem potrzeb użytkowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia znaczenie dostępności w komunikacji cyfrowej | Kryteria weryfikacji Opisuje korzyści i regulacje prawne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych 45 min (8 godzin dydaktycznych = 6 godzin zegarowych)
Przerwy nie są wliczone do czasu usługi.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie – po co dostępność w social media?
- Zasady dostępnych postów: tekst alternatywny, kontrast, hashtagi, emoji
- Dostępność treści wizualnych i wideo: napisy, audiodeskrypcje, transkrypcje
- Specyfika dostępności na platformach: Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, X
- Ćwiczenia praktyczne: analiza i poprawa postów, dyskusja
- Podsumowanie, dobre praktyki, narzędzia i test wiedzy
Metody pracy:
- Wykład interaktywny
- Prezentacja multimedialna
- Analiza przypadków (case study)
- Ćwiczenia praktyczne
- Praca z narzędziami
- Dyskusja moderowana i konsultacje
Forma walidacji: Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Dlaczego dostępność w social media ma znaczenie? – wprowadzenie i kontekst, rozmowa na żywo | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Zasady tworzenia dostępnych postów: tekst alternatywny, kontrast, emoji, hashtagi - teoria + praktyka, rozmowa na żywo | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Dostępność treści wizualnych i wideo (napisy, transkrypcje, audiodeskrypcje) - teoria + praktyka, rozmowa na żywo | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Specyfika platform (Facebook, Instagram, LinkedIn, X/Twitter, YouTube) - teoria + praktyka, rozmowa na żywo | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Ćwiczenia: analiza i poprawa dostępności przykładowych postów - praktyka, współdzielenie ekranu | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Podsumowanie, dobre praktyki, narzędzia i zasoby - rozmowa na żywo | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący ADRIAN ŚLĘZAK | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 180,80 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 147,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ADRIAN ŚLĘZAK
Od 2021 roku współpracuję z firmami i instytucjami publicznymi, wspierając je w projektowaniu serwisów, aplikacji i dokumentów cyfrowych zgodnych z zasadami dostępności.
Jako trener i audytor dostępności prowadzę szkolenia oraz prelekcje dla programistów, redaktorów, uczelni wyższych, instytucji samorządowych oraz NGO.
Moje doświadczenie obejmuje zarówno aspekty techniczne (kod HTML, CMS-y, aplikacje), jak i edukacyjne.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują:
- prezentację ze szkolenia,
- certyfikat szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Wymogi unijne związane z realizacją szkolenia z dofinansowaniem:
- Logowanie się pełnym imieniem i nazwiskiem
- Włączona kamera oraz dostęp do mikrofonu
Niespełnienie powyższych może skutkować brakiem dofinansowania
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80%- 100% (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
- W ramach realizacji usług szkoleniowych, Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie nagrań wideo, fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem dofinansowanym.
- Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
- Organizator nie udostępnia nagrań Uczestnikom po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator szkolenia zapewnia też wsparcie techniczne lub merytoryczne w postaci 60 minut konsultacji z prowadzącym szkolenie. Ze wsparcia można skorzystać w okresie do 3 miesięcy od daty zakończenia szkolenia. Tematyka, zakres oraz tempo prowadzonych szkoleń dopasowane jest do potrzeb Uczestników szkolenia.
Zawarto Umowę z UP Toruń w ramach projektu Kierunek Rozwój
Szkolenie prowadzone jest w godzinach dydaktycznych 45 min (8 godzin dydaktycznych = 6 godzin zegarowych)
Przerwy nie są wliczone do czasu usługi.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu.
Szkolenie będzie się odbywać za pomocą aplikacji Zoom – przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają link.
Wymagania techniczne w przypadku szkoleń online:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy)
- 2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Będzie to szkolenie realizowane w trybie dyskusji – umożliwi ona uczestnikom rozmowę wideo w czasie rzeczywistym zarówno z prowadzącym, jak też z innymi uczestnikami. Dzięki temu uczestnicy mają wrażenie osobistego udziału w szkoleniu z prowadzącym i innymi uczestnikami.
- Kamera internetowa oraz mikrofon.