Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do właścicieli przedsiębiorstw, kierowników - brygadzistów, pracowników fizycznych, budowlanych, sprzedawców, pracowników usług, rzemieślników.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi wykorzystuje potencjał z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Uczestnik buduje rozwiązania oparte o intermentoring, jak również dąży do przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Tworzy kampanie promujące wzajemny szacunek i zrozumienie pracowników różnych pokoleń. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Stosuje działania pozwalające na likwidacje barier i konfliktów oraz ocenia efektywność procedur rozwiązywania konfliktów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Analizuje i wyjaśnia jak wpływać na zachowania pracowników dotyczące ich zaangażowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie
- Powitanie i przedstawienie agendy szkolenia.
- Krótkie wprowadzenie do tematyki szkolenia.
- Przeprowadzenie pre-testu w celu oceny początkowego poziomu wiedzy uczestników.
2. Psychologia pracy i zarządzanie różnorodnością pokoleniową
- Przegląd prawny
- Definicje i charakterystyka różnych pokoleń (Baby Boomers, Gen X, Millenialsi, Gen Z)
- Czego możemy się wzajemnie od siebie nauczyć?
- Wartości, motywacje i styl pracy poszczególnych grup
- Wartości, motywacja i styl pracy uczestników szkolenia
3. Stereotypy pokoleniowe
- Stereotyp
- Korzyści z różnorodności wiekowej
- Na czym polega skuteczne zarządzanie różnorodnością
- Stereotypy i ich wpływ na środowisko pracy
- Przykłady skutecznego zarządzania zespołami zróżnicowanymi wiekowo.
4. Techniki efektywnej komunikacji międzypokoleniowej
- Jak komunikować się w pracy
- Teoria i praktyka intermentoringu
- Korzyści dla organizacji i pracowników
- Jak wdrożyć intermentoring w firmie
- Case studies i najlepsze praktyki
5. Narzędzia i techniki wsparcia
- Kulturowa Mozaika
- Mentoring, coaching, szkolenia dostosowane do grup wiekowych
- Mapa działań HR
- Potrzeby i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych
- Analiza demograficzna
- Programy well-being dostosowane do różnych grup wiekowych.
- Projektowanie programu well- being
- Adaptacja kampanii społecznych „50+”.
- ĆProjekt kampanii na przykładzie skutecznych kampanii
- Jak wdrożyć i adoptować skuteczne kampanie w firmie
6. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
- Profil pracownika analiza potrzeb
- Rozpoznawanie objawów wypalenia zawodowego
- Jak przeciwdziałać wypaleniu
- Techniki i strategie zapobiegania wypaleniu.
- Tworzenie programu, polityk i procedur przeciwdziałających wypaleniu.
- Nowa Wiedza Rola liderów w zapobieganiu wypaleniu.
- Warsztat kulturowy, mediacje i komunikacja
7. Planowanie działań rozwojowych
- Case studies i przykłady najlepszych praktyk.
- Planowanie działań rozwojowych
- Wnioskami i plany działania
- Sesja Q&A
8. Podsumowanie
- Podsumowanie kluczowych zagadnień omówionych podczas szkolenia.
- Dyskusja końcowa i feedback od uczestników
9. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 187,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Szulc
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma w wiadomości e-mail skrypt szkoleniowy w wersji elektronicznej w formie .pdf oraz materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej w formie prezentacji power point.
Informacje dodatkowe
Dopuszczalny jest zapis na usługę dla pracodawców i pracowników niekorzystających z dofinansowania ze środków publicznych. W przypadku pracowników i pracodawców, którzy zgłoszą finansowanie usługi ze środków publicznych w co najmniej 70% cena za usługę liczona jest w kwocie netto zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień na podstawie art. 82 ust 3 ustawy z dnia 11 marca 2004. o podatku od towarów i usług(t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 955 ze zm.).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) usługa będzie prowadzona za pośrednictwem platformy zoom.us
b) minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki Processor and RAM requirements Minimum Processor Single Core 1Ghz or Higher RAM 2GB Recommended Dual Core 2Ghz or Higher (i3/i5/i7 or AMD equivalent) RAM 4GB Przewodowy lub bezprzewodowy (3G or 4G/LTE). Minimum bandwidth is 600kbps (up/down) and recommended is 1.5 Mbps
c) minimalne wymagania dotyczące łącza sieciowego: minimum 70 kb/s downloadu
d) niezbędne oprogramowanie: minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
e) okres ważności linku do zakończenia szkolenia ( wg harmonogramu)