Wypalenie zawodowe w zawodach medycznych - prowadzi Krzysztof Sobota. Praktyczne narzędzia przeciwdziałania i techniki wspierające dobrostan psychiczny.
Wypalenie zawodowe w zawodach medycznych - prowadzi Krzysztof Sobota. Praktyczne narzędzia przeciwdziałania i techniki wspierające dobrostan psychiczny.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do personelu medycznego i zawodów wspierających, w szczególności do osób, które:
- pracują w warunkach dużego obciążenia emocjonalnego i stresu,
- mają kontakt z pacjentami w stanach ostrych, przewlekłych lub terminalnych,
- doświadczają sygnałów wypalenia zawodowego, przemęczenia, braku motywacji, zniechęcenia lub trudności w regulowaniu emocji,
- pełnią funkcje pomocowe, opiekuńcze, terapeutyczne lub diagnostyczne,
- chcą poznać skuteczne techniki samoregulacji i poprawy komunikacji z pacjentem i zespołem
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji09-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości uczestników w zakresie mechanizmów wypalenia zawodowego w zawodach medycznych oraz rozwój praktycznych umiejętności radzenia sobie ze stresem i przeciążeniem emocjonalnym. Uczestnicy nauczą się stosować wybrane techniki samoregulacji emocjonalnej w celu ochrony swojego dobrostanu psychicznego, poprawy komunikacji oraz odbudowania motywacji i energii do pracy. Uczestnicy zdobywają certyfikat "specjalista ds. komunikacji zintegrowanej".Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: zna model komunikacji i mechanizmy filtracji informacji.Umiejętności: potrafi identyfikować bariery komunikacyjne. Kompetencje: analizuje proces komunikacji. | Kryteria weryfikacji Poprawnie wskazuje elementy modelu komunikacji.- Identyfikuje minimum 3 bariery komunikacyjne w podanych przykładach. - Analizuje przebieg rozmowy i wskazuje punkty zakłóceń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: rozumie wpływ słów na emocje i decyzje.Umiejętności: potrafi unikać słów blokujących. Kompetencje: świadomie kształtuje komunikaty. | Kryteria weryfikacji - Tworzy komunikat neutralny, wzmacniający i blokujący na podstawie ćwiczenia.- Poprawnie rozpoznaje słowa blokujące w analizowanym przykładzie. - Formułuje alternatywne komunikaty w symulacji rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: zna znaczenie mowy ciała i mikroekspresji.Umiejętności: analizuje sygnały niewerbalne. Kompetencje: uwzględnia mowę ciała w interpretacji komunikatu. | Kryteria weryfikacji - Rozpoznaje co najmniej 5 sygnałów niewerbalnych podczas demonstracji przez trenera.- Prawidłowo interpretuje zgodność/niezgodność komunikatu werbalnego i niewerbalnego. - Wyjaśnia różnicę między faktem a mitem dotyczącym mowy ciała. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: zna techniki manipulacyjne.Umiejętności: rozpoznaje i neutralizuje manipulację. Kompetencje: zachowuje asertywność. | Kryteria weryfikacji - identyfikuje min 3 techniki zastosowania skutecznej perswazji w procesie komunikacji na bazie tekstu w teście - potrafi wskazać które wyrażenia są skuteczne a które wręcz przeciwnie - torpedują wysiłki osoby posługującej się perswazją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: zna zasady wdrażania zmian.Umiejętności: tworzy plan działania. Kompetencje: bierze odpowiedzialność za rozwój. | Kryteria weryfikacji - Przygotowuje indywidualny plan rozwoju z minimum 3 celami SMART.- Prezentuje plan przed grupą, wskazując konkretne działania. - Określa wskaźniki monitorowania postępów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Nr | Nazwa modułu | Czas trwania | Efekty uczenia się (po szkoleniu uczestnik…) | Treści | Metody i narzędzia |
1 | Wprowadzenie , integracja I wyznaczenie celów | 1h 15 min | Wiedza: zna cele i strukturę szkolenia. Umiejętności: potrafi określić swoje cele rozwojowe. Kompetencje: aktywnie uczestniczy w pracy grupowej. | Omówienie celów szkolenia, kontrakt grupowy, poznanie się uczestników w formie ćwiczenia praktycznego , wyznaczenie osobistych celów na szkolenie | Dyskusja moderowana, ćwiczenia integracyjne. |
2 | Podstawy skutecznej komunikacji | 1,h 30 min | Wiedza: zna model komunikacji i mechanizmy filtracji informacji przez umysł. Umiejętności: potrafi identyfikować bariery komunikacyjne. Kompetencje: świadomie analizuje proces komunikacji. | Model nadawca–odbiorca, filtracja percepcyjna, wpływ przekonań na odbiór komunikatu. | Mini-wykład, analiza przykładów. Ćwiczenia praktyczne w formie gry szkoleniowej |
3 | Eksperymenty i wnioski dla praktyki | 1 h 15 min | Wiedza: zna wnioski z badań nad komunikacją (eksperymenty psychologiczne). Umiejętności: potrafi przenieść wnioski z badań na praktykę. Kompetencje: potrafi krytycznie ocenić skuteczność metod komunikacji. | Omówienie kluczowych eksperymentów (np. szkoła podstawowa USA), interpretacja i zastosowanie w biznesie i życiu. | Analiza przypadku, dyskusja. |
4 | Siła słów | 1h 15 min pierwszego dnia I drugiego dnia 1 h na początku | Wiedza: rozumie wpływ słów na emocje i decyzje. Umiejętności: potrafi unikać słów blokujących komunikację. Kompetencje: świadomie kształtuje komunikaty. | Słowa wzmacniające i osłabiające, struktury językowe w NLP, pułapki językowe. | Ćwiczenia indywidualne i w parach, praca na przykładach uczestników. |
5 | Mowa ciała bez mitów | 1 h | Wiedza: zna realne znaczenie mowy ciała i mikroekspresji. Umiejętności: potrafi analizować sygnały niewerbalne. Kompetencje: uwzględnia mowę ciała w interpretacji komunikatu. | Fakty i mity mowy ciała, mikroekspresje, spójność komunikatu. | Analiza nagrań wideo, ćwiczenia w parach. |
6 | Język systemów reprezentacyjnych | 1,5 h | Wiedza: zna mechanizmy tworzenia komunikatów do różnych systemów .Umiejętności: potrafi rozpoznać jakim system komunikuje się nadawca i się do niego dopasować. Kompetencje: zachowuje uważność w komunikacji wychwytując w sposobie mówienia nadawcy jego system reprezentacyjny | Systemy reprezentacyjne w praktyce – jak treść komunikatu pomaga zdiagnozować nadawcę i dopasować komunikat zwrotny w taki sposób by był on w pełni zrozumiały i skuteczny | Studium przypadku, ćwiczenia grupowe, zadania pisemne ,analiza tekstów przygotowanych przez uczestników |
8 | NLP w praktyce biznesowej | 45 min | Wiedza: zna zastosowania NLP w sprzedaży, negocjacjach i obsłudze klienta. Umiejętności: potrafi modelować skuteczne strategie komunikacyjne. Kompetencje: stosuje techniki NLP etycznie i skutecznie. | Modelowanie zachowań, strategie perswazji, zastosowania w biznesie. | Praca w grupach, symulacje. |
9 | Plan rozwoju osobistego | 0,5 h | Wiedza: zna zasady wdrażania zmian. Umiejętności: potrafi przygotować plan działania. Kompetencje: bierze odpowiedzialność za własny rozwój. | Identyfikacja obszarów do poprawy, SMART, strategia wdrożenia. | Indywidualna praca nad planem rozwoju swoich kompetencji w oparciu n o nabytą wiedzę . |
10 | Podsumowanie i ewaluacja | 0,5 h | Wiedza: podsumowuje kluczowe wnioski. Umiejętności: potrafi wskazać zastosowanie zdobytej wiedzy. Kompetencje: ocenia własny postęp. | Powtórka treści, wnioski, ankieta BUR. | Dyskusja, formularze ewaluacyjne. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Wprowadzenie , integracja i wyznaczenie celów | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Podstawy skutecznej komunikacji | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Eksperymenty i wnioski dla praktyki | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Siła słów | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Mowa ciała bez mitów | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Język systemów reprezentacyjnych | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 NLP w praktyce biznesowej | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Plan rozwoju osobistego | Prowadzący Krzysztof Sobota | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Podsumowanie i ewaluacja | Prowadzący Natalia Figiel | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 391,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 391,67 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Sobota
Natalia Figiel
Od roku 2019 pełni funkcję koordynatora - supervisora w ramach Akademii Międzynarodowej Certyfikacji Nauczania Języków Obcych MKEJ, współpraca z instytucjami certyfikującymi -uprawnienia do przeprowadzania walidacji i certyfikacji kwalifikacji rynkowych, operator egzaminu MY PS.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma komplet autorskich materiałów dydaktycznych, stanowiących podsumowanie treści zajęć i praktyczne wsparcie we wdrażaniu zdobytej wiedzy po zakończeniu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Co da Ci konkretnie udział w tym pierwszym warsztacie?
- poznasz najbardziej fundamentalne zasady skutecznego docierania z komunikatem do swojego odbiorcy (również do SIEBIE SAMEGO ) ,
- uzmysłowisz sobie jak gigantyczne znaczenie w skutecznej komunikacji ma pewien eksperyment przeprowadzony w amerykańskiej szkole podstawowej a potem powtarzany na całym świecie (w tym w Polsce),
- przekonasz się jak często używasz poprawnie z punktu widzenia gramatyki niektórych słów , nie zdając sobie jednak sprawy ,że wywołujesz u odbiorcy efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego,
- poznasz zastosowanie najnowszych odkryć naukowych dotyczących zasad funkcjonowania ludzkiego umysłu w przekonywaniu innych,
- dowiesz się co stoi za słowami „już ci 3 ci raz powtarzam ,że" i jak bardzo pomoże Ci to być rozumianym,
Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usług. Warunkiem uzyskania certyfikatu jest uczestnictwo w szkoleniu oraz zaliczenie testu teoretycznego
Adres
Adres
sala szkoleniowa wyposażona w stoły i krzesła dla uczestników,
dostęp do projektora multimedialnego, ekranu i flipcharta,
dostęp do Internetu,
zaplecze sanitarne.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi