Jak zaplanować rozwój w firmie w kontekście projektów B+R. Zielone inwestycje
Jak zaplanować rozwój w firmie w kontekście projektów B+R. Zielone inwestycje
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Zarząd i kadra menedżerska firm produkcyjnych, usługowych i technologicznych
Menadżerowie i specjaliści ds. badań i rozwoju (B+R)
Specjaliści ds. projektów i funduszy unijnych
Osoby odpowiedzialne za zrównoważony rozwój i zieloną transformację
Przedstawiciele MŚP i dużych przedsiębiorstw planujących rozwój oparty o innowacje i zielone inwestycje
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji21-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik nabędzie wiedzę oraz umiejętności pozwalające na skuteczne planowanie rozwoju firmy poprzez tworzenie i wdrażanie projektów badawczo-rozwojowych oraz zielonych inwestycji, zgodnych z wymaganiami programów dotacyjnych i strategią zrównoważonego rozwojuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna kluczowe założenia planowania projektów B+R i zielonych inwestycji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wskazuje elementy niezbędne do zaplanowania projektu B+R podczas ćwiczenia grupowego.Uczestnik potrafi wymienić różnice między projektem badawczo-rozwojowym a zieloną inwestycją podczas dyskusji moderowanej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie wymagania programów wsparcia (np. FENG, Ścieżka SMART, STEP, środki krajowe i regionalne). | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje wstępny pomysł projektu do właściwego programu wsparcia w ćwiczeniu indywidualnym.Poprawnie identyfikuje kluczowe kryteria oceny projektów w Ścieżce SMART (np. innowacyjność, potencjał rynkowy, polityki horyzontalne). Potrafi wskazać, które elementy wniosku odpowiadają wymaganiom danego programu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi wskazać obszary działalności firmy, które mogą być rozwijane w sposób zrównoważony. | Kryteria weryfikacji W ramach ćwiczenia warsztatowego uczestnik tworzy mapę potencjalnych obszarów rozwoju zgodnych z GOZ lub neutralnością klimatyczną.Potrafi zidentyfikować działania firmy, które można zoptymalizować z punktu widzenia efektywności energetycznej lub ograniczenia śladu węglowego. Podczas dyskusji uczestnik przedstawia minimum 1 przykład zielonego rozwiązania możliwego do wdrożenia w jego branży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna pojęcia: TRL, innowacja ekologiczna, efektywność energetyczna, gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), neutralność klimatyczna. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo definiuje i interpretuje wymienione pojęcia podczas testu wiedzy lub ćwiczenia dopasowującego.Potrafi przyporządkować konkretne działania lub technologie do każdego z pojęć w zadaniu praktycznym. W trakcie pracy grupowej wykorzystuje terminy w odpowiednim kontekście przy opracowywaniu założeń projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Godzina | Moduł szkoleniowy | Forma pracy |
09:00 – 10:30 | Moduł 1: Planowanie innowacji i badanie stanu techniki | Wykład + ćwiczenie warsztatowe |
- Ocena cech innowacyjnych i ich wpływ na przewagę rynkową (gromadzenie informacji, odróżnienie innowacji od nowości) | ||
-Matryca logiczna projektowania projektu B+R | ||
- Wskaźniki innowacyjności | ||
- Jak wykonać badanie stanu techniki – źródła, narzędzia, pułapki (unikanie błędów i ryzyk, pozyskiwanie przydatnych informacji) | ||
10:30 – 10:45 | ☕ Przerwa kawowa | |
10:45 – 12:00 | Moduł 2: Problemy badawcze i technologiczne. Metodologia badawcza. | Prezentacja + praca w grupach |
- Jak prawidłowo definiować i opisywać problemy badawcze? | ||
- Jak planować agendę badawczą | ||
- Kamienie milowe i scenariusze ich nieosiągnięcia | ||
- Podział zadań w konsorcjum | ||
12:00 – 13:00 | Moduł 3: Zespół B+R i zasoby projektu | Studium przypadku + dyskusja |
- Kompetencje Kierownika B+R i Zarządzającego | ||
- Opis posiadanych i planowanych zasobów (ludzkich i infrastrukturalnych) | ||
13:00 – 13:30 | 🍽️ Przerwa obiadowa | |
13:30 – 14:30 | Moduł 4: Umowa konsorcjum i polityki horyzontalne | Prezentacja + dyskusja moderowana |
- Co regulować w umowie, procedury i zabezpieczenie interesów | ||
- Jak poprawnie opisać spełnianie polityk horyzontalnych | ||
14:30 – 14:45 | ☕ Przerwa kawowa | |
14:45 – 16:00 | Moduł 5: Koszty kwalifikowalne w projektach B+R | Ćwiczenie + omówienie |
- Koszty kwalifikowane w konkursach (np. Ścieżka SMART) | ||
- Jak przygotować budżet i harmonogram finansowy projektu | ||
- Ocena potencjału rynkowego, badanie rynku i benchmarking | ||
16:00 – 17:00 | 📋 Podsumowanie i pytania uczestników | Sesja Q&A |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Planowanie innowacji i badanie stanu techniki | Prowadzący Dorota Hubka-Wójcik | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Problemy badawcze i technologiczne. Metodologia badawcza. | Prowadzący Dorota Hubka-Wójcik | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Zespół B+R i zasoby projektu | Prowadzący Dorota Hubka-Wójcik | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Umowa konsorcjum i polityki horyzontalne | Prowadzący Dorota Hubka-Wójcik | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Koszty kwalifikowalne w projektach B+R | Prowadzący Dorota Hubka-Wójcik | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Podsumowanie | Prowadzący Dorota Hubka-Wójcik | Data realizacji zajęć 29-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 375,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 375,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Hubka-Wójcik
Przeszkoliła ponad 3000 Ekspertów oceniających wnioski B+R dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Przeszkoliła ponad 1000 przedsiębiorców w zakresie planowania i realizacji projektów B+R.
Doświadczenie w projektach B+R obejmuje kreowanie innowacji, planowanie projektu, znalezienie Kadry B+R, partnera naukowego, pozyskanie dofinansowania, zarządzania projektem, w tym rozliczenia projektu, opracowania strategii komercjalizacji.
Od 2014 r. Ekspert NCBR w zakresie oceny wniosków B+R oceniła ponad 2000 wniosków B+R.
Teraz swoim doświadczeniem i wiedzą ekspercką chce podzielić się z Państwem abyście mogli odnieś sukces, bez straty czasu i pieniędzy na wnioski o dofinansowanie, które nie przynoszą sukcesu!
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma komplet autorskich materiałów dydaktycznych, stanowiących podsumowanie treści zajęć i praktyczne wsparcie we wdrażaniu zdobytej wiedzy po zakończeniu szkolenia.
Adres
Adres
sala szkoleniowa wyposażona w stoły i krzesła dla uczestników,
dostęp do projektora multimedialnego, ekranu i fl ipcharta,
dostęp do Internetu,
zaplecze sanitarne
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Klimatyzacja