Psychologia zdrowia i rozwoju - studia podyplomowe online
Psychologia zdrowia i rozwoju - studia podyplomowe online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do wszystkich osób zainteresowanych psychologią zdrowia i rozwoju w praktyce między innymi: psychologów i psychoterapeutów; nauczycieli, pedagogów, coachów, trenerów, pracowników służby zdrowia, pracowników socjalnych, psychologów chcących rozwinąć swoje kompetencje w obszarze psychologii zdrowia; właścicieli ośrodków wczasowo-sanatoryjnych, menedżerów, dyrektorów, właścicieli małych i średnich firm, pracowników działów HR, doradców zawodowych.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny: Absolwent tego kierunku posiada wiedzę i umiejętności z zakresu strategii budowania zdrowia psychicznego i dobrostanu, które pozwalają na skuteczne stosowanie interwencji psychologicznych i praktyk wspierających radzenie sobie ze stresem oraz przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu. Potrafi pracować nad przekonaniami i emocjami, dbać o postawy prozdrowotne zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, a także skutecznie zarządzać konfliktami i kryzysami w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:1. Charakteryzuje strategie zdrowia psychicznego i dobrostanu oparte na interwencjach psychologicznych. 2. Analizuje znaczenie wellbeingu w organizacji. | Kryteria weryfikacji 1. Wskazuje elementy składowe strategii zdrowia psychicznego i dobrostanu. Wyjaśnia rolę interwencji psychologicznych w poprawie samopoczucia. Rozróżnia metody budowania dobrostanu w różnych kontekstach społecznych. 2. Definiuje pojęcie wellbeingu organizacyjnego. Wskazuje korzyści wynikające z wdrażania strategii wellbeingu w miejscu pracy. Analizuje przykłady działań wspierających wellbeing w organizacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Stosuje techniki radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. 2. Promuje postawy prozdrowotne i zmienia niekorzystne nawyki w swoim życiu i pracy. 3. Buduje strategie konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu i kryzysu. 4. Zarządza zmianą w organizacji i życiu osobistym. | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje objawy stresu i wypalenia w podanych scenariuszach. Wskazuje odpowiednie techniki radzenia sobie ze stresem w różnych sytuacjach. Proponuje działania profilaktyczne przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu. 2. Analizuje skuteczność działań promujących zdrowy styl życia w konkretnych przypadkach. Wskazuje sposoby modyfikacji niekorzystnych nawyków w opisanych sytuacjach. Planuje działania sprzyjające zdrowiu psychicznemu i fizycznemu. 3. Rozpoznaje źródła konfliktów i kryzysów w scenariuszach testowych. Proponuje rozwiązania konfliktów oparte na użytecznych strategiach komunikacyjnych. Ocenia efektywność wdrożonych działań w sytuacjach kryzysowych. 4. Określa etapy procesu zmiany w opisanych sytuacjach. Wskazuje działania wspierające adaptację do zmiany. Analizuje skutki nieefektywnego zarządzania zmianą w scenariuszach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Rozwija kompetencje interpersonalne, w tym umiejętności rozwiązywania konfliktów i twórczego podejścia do problemów. 2. Wzmacnia odporność psychiczną swoją i zespołu, zwiększając efektywność pracy. 3. Dba o skuteczną komunikację i pracę nad przekonaniami oraz emocjami. | Kryteria weryfikacji 1. Rozpoznaje efektywne i nieefektywne sposoby rozwiązywania konfliktów w scenariuszach testowych. Proponuje kreatywne rozwiązania problemów przedstawionych w zadaniach. Analizuje wpływ stylu komunikacji na rozwiązywanie konfliktów. 3. Rozpoznaje czynniki wspierające odporność psychiczną w opisanych sytuacjach. Wskazuje metody budowania odporności zespołu w testach sytuacyjnych. 3. Wskazuje elementy skutecznej komunikacji w analizowanych przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba punktów ECTS |
1. | Wstęp do psychologii zdrowia i rozwoju | 3 | 1 | 1 |
2. | Zdrowie psychiczne - współczesne zagrożenia i możliwości wzmacniania | 4 | 2 | 2 |
3. | Podejście salutogenetyczne i jego znaczenie dla psychologii zdrowia | 5 | 5 | 1 |
4. | Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka | 3 | 7 | 2 |
5. | Doskonalenie kompetencji zgodnych z założeniami psychologii pozytywnej | 4 | 16 | 3 |
6. | Wymiary budowania odporności psychicznej i rezyliencji | 3 | 2 | 2 |
7. | Inteligencja emocjonalna i jej kształtowanie | 3 | 2 | 2 |
8. | Interwencje psychologiczne w kontekście wzmacniania zdrowia | 4 | 6 | 2 |
9. | Dbałość o dobrostan psychiczny jako narzędzie profilaktyki wypalenia zawodowego | 1 | 9 | 2 |
10. | Wellbeing w organizacji | 2 | 18 | 3 |
11. | Zarządzanie sprzyjające zdrowiu i wydajności pracowników | 4 | 6 | 2 |
12. | Zarządzanie zmianą i kryzysem | 8 | 2 | 2 |
13. | Relacje interpersonalne i sztuka rozwiązywania konfliktów | 4 | 6 | 2 |
14. | Skuteczne rozwiązywanie konfliktów w organizacji warunkiem budowania kultury organizacyjnej | 4 | 6 | 2 |
15. | Coaching zdrowia | 10 | 10 | 2 |
Razem: | 62 | 98 | 30 |
Liczba godzin - 160
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia studiów podyplomowych po ukończeniu studiów.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 34,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 34,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Król
Roman Cieśla
W ostatnich 5 latach zdobywał doświadczenie w coachingu menedżerskim i zespołowym, mediacjach transformatywnych oraz pracy z odpornością psychiczną i nawykami. Posiada certyfikaty: Practitioner Coach Diploma (Noble Manhattan Coaching), trener odporności psychicznej MTQ48, certyfikowany mentor i trener VCC. Prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu zarządzania zespołem, psychologii zarządzania, rekrutacji i wdrożenia, rozwiązywania konfliktów oraz technik sprzedaży. W ostatnich 5 latach współpracuje z Akademią Bliżej jako wykładowca kursów Train the Trainer oraz zajęć przygotowujących do certyfikacji coachingowych oraz jako stały mediator Sądu Okręgowego w Bielsku-Białej, współpracuje z Ośrodkami Pomocy Pokrzywdzonym Przestępstwem w Bielsku-Białej, Żywcu i Cieszynie. Wykładowca studiów podyplomowych w Akademii WSB oraz trener w Szkole Trenerów Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie. Posiada doświadczenia jako szef i pracownik, skutecznie łączy wiedzę teoretyczną z praktyką biznesową.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie plików pdf z wytypowanych zajęć po ich realizacji. Pliki zawierać będą prezentacje z zajęć oraz dodatkowe materiały w tym przepisy prawa związane z tematem realizowanych zajęć.
Prezentacje w wersji elektronicznej w postaci plików pdf ze zrealizowanych zajęć na wniosek uczestników zostaną przekazane na uczelniany adres e-mail, którego uczestnicy będą używali w trakcie realizacji usługi
Uczelnia nie przekazuje skryptów czy podręczników.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Zgodnie z Regulaminem Studiów Podyplomowych Akademii WSB, uczestnik zobowiązany jest do obecności na minimum 80% zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach programu studiów.
Frekwencja jest obowiązkowa i podlega systematycznej kontroli, która prowadzona jest poprzez:
- listy obecności
- raporty logowania do platform zdalnych
- zrzuty ekranu (printscreeny) tworzone przez koordynatora lub prowadzącego zajęcia online.
Informacje dodatkowe
Czas trwania: 2 semestry
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Na 8h zajęć przewidziane łącznie 35minut przerwy zależenie od potrzeb grupy i wykładowcy wliczone w czas usługi.
Powyżej 8h zajęć 45 minut przerwy
Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele
Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
•Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h