Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - I stopnia . Online
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - I stopnia . Online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do Nauczycieli, terapeutów, pedagogów, fizjoterapeutów oraz wszystkich zainteresowanych metodą Weroniki Sherborne.
„Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolski pociąg do kariery”
"Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój"
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie uczestników z podstawami Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, jej założeniami teoretycznymi oraz praktycznym zastosowaniem. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności pozwalające na prowadzenie zajęć w oparciu o MRR, dostosowanie ćwiczeń do różnych grup wiekowych i potrzeb uczestników, a także analizę efektywności przeprowadzonych zajęć. Szkolenie przygotuje do świadomego wykorzystania ruchu jako narzędzia wspierającego rozwój psychoruchowy, budowanie relacji oraz integrację.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe założenia Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i opisuje kluczowe cele metody oraz jej wpływ na rozwój psychoruchowy i społeczny. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki ruchowe zgodne z założeniami MRR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dobrać i przeprowadzić podstawowe ćwiczenia ruchowe z uwzględnieniem ich celów terapeutycznych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Dostosowuje ćwiczenia do potrzeb różnych grup uczestników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje potrzeby grupy i proponuje odpowiednie modyfikacje ćwiczeń dla dzieci, dorosłych oraz osób z niepełnosprawnościami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planuje i organizuje sesje MRR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy harmonogram zajęć, uwzględniając strukturę sesji, cele ćwiczeń oraz elementy rozgrzewki i wyciszenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Oceni skuteczność przeprowadzonych zajęć. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje efekty zajęć, identyfikuje trudności w pracy z grupą i proponuje strategie ich rozwiązania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Blok 1: Wprowadzenie do Metody Ruchu Rozwijającego (MRR)
- Historia i założenia metody Weroniki Sherborne
- Podstawowe cele i korzyści stosowania MRR
- Struktura zajęć MRR i ich wpływ na rozwój psychoruchowy
Blok 2: Teoria i podstawowe zasady pracy
- Relacja terapeuta – uczestnik – grupa
- Rodzaje ruchu w metodzie Sherborne
- Dobór ćwiczeń w zależności od grupy docelowej
Blok 3: Zastosowanie metody w pracy z dziećmi i dorosłymi
- Ruch jako narzędzie budowania relacji i więzi społecznych
- Przykładowe ćwiczenia i zabawy ruchowe
- Modyfikacje ćwiczeń dla różnych grup wiekowych i osób z niepełnosprawnościami
Dzień 2
Blok 4: Planowanie i organizacja zajęć
- Struktura zajęć MRR – od rozgrzewki do wyciszenia
- Tworzenie harmonogramu i dobór ćwiczeń
- Analiza przypadków i dyskusja
Blok 5: Praktyczne ćwiczenia i analiza przypadków
- Praktyczna realizacja sesji MRR – przykłady ćwiczeń
- Metody oceny efektywności zajęć
- Omówienie trudności w pracy z grupą i sposoby ich przezwyciężania
Blok 6: Podsumowanie i ewaluacja
- Test wiedzy i analiza postępów uczestników
- Refleksja nad własnym warsztatem pracy
- Certyfikacja i zakończenie szkolenia
CZAS TRWANIA:
Szkolenie obejmuje 16 godzin dydaktycznych (45 minut) = 12 godzin zegarowych
Warunki organizacyjne:
Materiały szkoleniowe zostaną przesłane na mail oraz zawieszone na platformie podczas szkolenia.
Przerwy nie wliczają się do czasu szkolenia.
Wymagania od uczestnika: Uczestnik powinien wykazywać chęć i gotowość do pracy nad sobą oraz doskonalenia swoich umiejętności społecznych.
Szkolenie będzie przeprowadzane w formie zdalnej na platformie Microsoft Teams, co umożliwi uczestnikom udział z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.
Forma zajęć:
- Zajęcia online na żywo – będą prowadzone w czasie rzeczywistym, co pozwoli na bezpośrednią interakcję z prowadzącymi i innymi uczestnikami.
- Webinaria i wykłady – obejmą prezentacje multimedialne, omawiające teoretyczne podstawy TUS oraz praktyczne metody pracy.
- Dyskusje i ćwiczenia praktyczne – uczestnicy będą angażowani w symulacje, analizy przypadków oraz ćwiczenia mające na celu rozwój umiejętności prowadzenia treningów TUS.
- Sesje pytań i odpowiedzi – prowadzący będą odpowiadać na pytania uczestników, zapewniając wsparcie merytoryczne.
Wymagania techniczne od uczestników:
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu.
- Zainstalowana aplikacja Microsoft Teams (lub dostęp do niej przez przeglądarkę).
- Mikrofon i kamera – zalecane, aby aktywnie uczestniczyć w ćwiczeniach praktycznych oraz dyskusjach
- Na 3 dni przed spotkaniem uczestnik dostanie informację na temat logowania oraz dostęp do platformy.
Szkolenie skierowane jest do:
- Psychologów, pedagogów, terapeutów i innych specjalistów zajmujących się wsparciem dzieci, młodzieży i dorosłych w obszarze rozwoju społecznego.
- Nauczycieli, wychowawców oraz osób pracujących w szkołach i ośrodkach wychowawczych.
- Rodziców i opiekunów dzieci z trudnościami w zakresie umiejętności społecznych, którzy chcą rozwijać wiedzę i umiejętności w tym zakresie.
- Osób pracujących z osobami ze spektrum autyzmu, ADHD, czy zaburzeniami emocjonalnymi, gdzie trening umiejętności społecznych stanowi część terapii.
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Blok 1: Wprowadzenie do Metody Ruchu Rozwijającego (MRR) (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu)) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 przerwa | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Blok 2: Teoria i podstawowe zasady pracy (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Blok 3: Zastosowanie metody w pracy z dziećmi i dorosłymi (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Blok 3: Zastosowanie metody w pracy z dziećmi i dorosłymi cz 2 (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Blok 4: Planowanie i organizacja zajęć (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 przerwa | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Blok 5: Praktyczne ćwiczenia i analiza przypadków (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu) | Prowadzący Justyna Tomczyk | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Blok 5: Praktyczne ćwiczenia i analiza przypadków cz 2 (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 przerwa | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Blok 6: Podsumowanie i ewaluacja (wideokonferencja, wykład na żywo; współdzielenie ekranu) | Prowadzący Grażyna Raczyńska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Raczyńska
Justyna Tomczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt w wersji elektronicznej
Informacje dodatkowe
- Zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych
- 1 godzina = 45 min zajęć dydaktycznych
- Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne: komputer lub smartfon z dostępnem do internetu oraz kamerką.
platforma: Microsoft Teams
Minimalne wymagania sprzętowe:
-
Komputer: Wsparcie dla systemu operacyjnego Windows, macOS lub Linux. Możliwe jest również korzystanie z aplikacji mobilnej na urządzeniach z systemem Android lub iOS.
-
Procesor: W miarę możliwości procesor Intel Core i3 lub równoważny.
-
Pamięć RAM: Co najmniej 4 GB RAM.
-
Karta graficzna: Zintegrowana karta graficzna lub dedykowana karta graficzna dla lepszej jakości transmisji wideo.
-
Dysk twardy: Wolne miejsce na dysku twardym dla ewentualnego pobierania materiałów szkoleniowych.
-
Kamera internetowa: Wbudowana kamera internetowa lub zewnętrzna kamera USB w celu uczestnictwa w sesjach wideo.
-
Mikrofon: Wbudowany mikrofon lub zewnętrzny mikrofon USB dla udziału w rozmowach głosowych.
Minimalne wymagania łączeniowe:
-
Szybkość łącza internetowego: Stabilne połączenie internetowe z przepustowością wystarczającą do transmisji wideo i dźwięku. Zalecana prędkość to co najmniej 1 Mbps dla sesji wideo w jakości standardowej i 2 Mbps dla sesji wideo w jakości HD.
-
Ping: Niski czas odpowiedzi (ping), aby uniknąć opóźnień w transmisji dźwięku i obrazu.
-
Technologia: Preferowane jest połączenie kablowe (Ethernet) zamiast połączenia Wi-Fi dla większej stabilności.
Podstawą do rozliczenia usługi będzie wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.