Szkolenie w ramach Akademii HR: Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych
Szkolenie w ramach Akademii HR: Orientacja w biznesie i uwarunkowaniach społeczno-kulturowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji29-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do znajomość i rozumienia procesów biznesowych i rynkowych istotnychdla działalności firmy. Wykorzystanie wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania kapitałem ludzkim.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy biznesowe i rynkowe związane z prowadzoną przez firmę działalnością. | Kryteria weryfikacji nazywa procesy biznesowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji analizuje procesy biznesowe w specyfice branży | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje wpływ czynników społecznych, gospodarczych i politycznych na funkcjonowanie organizacji – szczególnie w zakresie zarzadzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji wymienia czynniki społeczne gospodarcze i polityczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji analizuje branże w kontekście zarządzania kapitałem ludzkim | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Monitoruje bieżące wydarzenia, monitoruje trendy rynkowe zarówno w obszarze biznesowym, jak i HR, mające wpływ na obszar, w którym funkcjonuje. | Kryteria weryfikacji identyfikuje trendy rynkowe w zakresie HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje procesy rynkowe oraz branżę na poziomie wspierającym działania w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji definiuje i tworzy procesy w obszarze hr | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Identyfikuje istotne zagadnienia i trendy HR, dostrzega i śledzi nowe zjawiska w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji analizuje trendy branżowe | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Monitoruje działania firm z danej branży – szczególnie w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Potrafi w tym zakresie dokonać analizy porównawczej własnej firmy. | Kryteria weryfikacji określa poziom swojej firmy w kontekście branży | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Na podstawie posiadanych informacji wskazuje możliwość budowania przewagi konkurencyjnej firmy z wykorzystaniem procesów HR. Proponuje odpowiednie działania. | Kryteria weryfikacji identyfikuje swoje przewagi konkurencyjne na tle branży | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Skutecznie wykorzystuje wiedzę nt. kluczowych procesów biznesowych i HR w rozwoju różnorodnych aspektów funkcjonowania organizacji. | Kryteria weryfikacji wdraża zidentyfikowane procesy biznesowe | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Inicjuje działania mające na celu wykorzystanie procesów i trendów rynkowych w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji zarządza zasobami ludzkimi w oparciu o nowoczesne rozwiązania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się W pełni wykorzystuje, na podstawie analizowanych trendów rynkowych w obszarze HR, nadarzające się szanse rozwojowe organizacji. | Kryteria weryfikacji identyfikuje szanse i zagrożenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża wnioski wynikające z dobrych praktyk HR. Aktywnie poszukuje najlepszych praktyk i wdraża ich kluczowe elementy we własny obszar działania. | Kryteria weryfikacji ewaluuje swoją wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wspiera strategię rozwoju organizacji poprzez wprowadzanie odpowiednich procesów i projektów HR. | Kryteria weryfikacji aktywnie rozwija organizację w oparciu o nabytą wiedzę | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kształtuje procesy HR powiązane ze wskaźnikami biznesowymi na poziomie pracowników, zespołów oraz całej organizacji. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje wskaźniki biznesowe skorelowane z zarządzaniem zasobami ludzkimi | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Pomaga współpracownikom w wykorzystaniu wiedzy nt. kluczowych procesów biznesowych. | Kryteria weryfikacji tworzy wspierające środowisko pracy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kształtuje pozytywny stosunek do łączenia procesów HR z potrzebami rozwojowymi (biznesowymi) organizacji. | Kryteria weryfikacji rozwiązuje problemy i aktywnie słucha | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Przekonuje do nowych rozwiązań i koncepcji w zakresie wiedzy biznesowej i specjalistycznej z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji staje się ambasadorem zmian i wdrażania nowych koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Inicjuje wykorzystanie i wymianę wiedzy biznesowej w swoim zespole oraz całej organizacji. | Kryteria weryfikacji wspiera wymianę wiedzy i doświadczeń | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do znajomość i rozumienia procesów biznesowych i rynkowych istotnych dla działalności firmy. Wykorzystanie wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem procesów zarządzania kapitałem ludzkim.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Procesy biznesowe i rynkowe istotne dla działalności firmy:
- Czynniki społeczne, gospodarcze i polityczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji.
- Analiza i zrozumienie procesów biznesowych, które są kluczowe dla funkcjonowania firmy.
- Śledzenie zmian i tendencji na rynku i procesów HR, które mogą mieć wpływ na budowanie konkurencyjności firmy.
2. Trendspotting i projektowanie przyszłości w oparciu o trendy:
- Czym są trendy?
- Trend megatrend, mikrotrend, przelotna moda, innowacja.
- Źródła trendów.
- Skąd czerpać informacje o trendach.
- Case study – przykłady zastosowania trendów i innowacji w biznesie.
- Przegląd najważniejszych trendów w danym obszarze – praca na przykładach.
- Identyfikacja trendów i zjawisk najbardziej znaczących dla klienta.
- Dynamika trendów:
-Okoliczności sprzyjające i niesprzyjające pojawianiu się trendów.
- Cykl życia trendów. Od trendseterów i innowatorów do anty innowatorów.
- Trend Radar – selekcja trendów kluczowych dla biznesu klienta i określenie strategicznych kierunków działania.
- Consumer Trend Canvas – analiza wybranego trendu istotnego z punktu widzenia przedsiębiorstwa i wygenerowanie innowacji.
3. Strategia organizacji, a procesy HR. Audyt, owskaźnikowanie i analiza procesów HR:
- Proces rekrutacji.
- Onboarding i outboarding.
- Proces employer branding.
- Strategia wellbeingowa.
- Procesy rozwojowe i transfer wiedzy.
4. Rola HR biznespartnera, partnerki w realizacji celów biznesowych w strategii HR.
-----
Grupę docelową usługi stanowią:
- zespoły HR,
- pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi
- menadżerowie lub kandydaci na menadżerów odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
----
Forma prowadzenia zajęć: szkolenie o charakterze warsztatowym, prowadzone metodami interaktywnymi i aktywizującymi, tj. praca z case study, ćwiczenia grupowe, prezentacja, symulacje.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności
Wyposażenie sali szkoleniowej i warunki organizacyjne: sala wyposażona jest w stoły i krzesła z możliwością ich przestawiania na czas zadań grupowych lub indywidualnych. Wyposażona jest w rzutnik (potrzebny na czas prezentacji) oraz przestrzeń do prezentowania zadań przez uczestników przed grupą.
Szkolenie jest realizowane w godzinach zegarowych. Przerwy i czas walidacji są wliczone w czas usługi rozwojowej
Szkolenie składa się z 5 godzin zajęć praktycznych oraz 2 zajęć teoretycznych oraz 1 godzina przerwy szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
Program szkolenia jest dostosowany do określonej w karcie grupy docelowej, celu usługi i czasu jej trwania.
Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: analizy dowodów i deklaracji.
Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Proces walidacji łączy testy teoretyczne i praktyczną ocenę dowodów, co pozwala na holistyczną ocenę przygotowania uczestnika do skutecznego wdrażania i zarządzania zmianami w HR.
Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.
Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Walidacja szkolenia w formie testu i analizy dowodów polega na kompleksowej ocenie faktycznego opanowania wiedzy i umiejętności przez uczestników poprzez zastosowanie dwóch uzupełniających się metod weryfikacji. Test sprawdza teoretyczne zrozumienie treści szkoleniowych oraz zdolność do zastosowania zdobytej wiedzy w praktycznych sytuacjach, podczas gdy analiza dowodów i deklaracji ocenia rzeczywiste kompetencje uczestnika poprzez przegląd ćwiczeń, oraz zadań. Takie podejście zapewnia obiektywną i wszechstronną weryfikację efektów kształcenia, pozwalając na potwierdzenie nie tylko teoretycznego opanowania materiału, ale także praktycznej gotowości do zastosowania zdobytych kompetencji w środowisku zawodowym.
Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia szkoleń na zajmowanym stanowisku pracy wynikających z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Procesy biznesowe i rynkowe istotne dla działalności firmy | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Trendspotting i projektowanie przyszłości w oparciu o trendy | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Strategia organizacji, a procesy HR. Audyt owskaźnikowanie i analiza procesów HR | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Rola HR biznespartnera, partnerki w realizacji celów biznesowych w strategii HR. | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Przerwa | Prowadzący Marta Sosińska | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 WALIDACJA USŁUGI | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 450,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 181,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 181,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Sosińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia w formie online oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do nabycia kompetencji w ramach usługi:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście obecności.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycia przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności (dotyczy usług stacjonarnych) i/lub raportem z logowania (dotyczy usług mieszanych oraz usług zdalnych w czasie rzeczywistym).
- Przynależność do grupy docelowej usługi.
Informacje dodatkowe
- Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo.
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom.