Skuteczny Manager w JST - zarządzanie zespołem i kompetencje liderskie.
Skuteczny Manager w JST - zarządzanie zespołem i kompetencje liderskie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy jednostek samorządu terytorialnego (JST) odpowiedzialni za zarządzanie zespołami lub przygotowujący się do objęcia stanowisk kierowniczych.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi56
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego planowania, organizowania i nadzorowania pracy zespołów w jednostkach samorządu terytorialnego. Uczestnicy nauczą się efektywnie motywować pracowników, komunikować się interpersonalnie, reagować na sytuacje kryzysowe oraz budować profesjonalny wizerunek lidera JST.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Organizuje pracę zespołu zgodnie z zasadami efektywnego przywództwa w JST. | Kryteria weryfikacji - planuje zadania zgodnie z kompetencjami pracowników, wyznacza cele zespołu, monitoruje realizację zadań i wprowadza korekty. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Reaguje na zachowania niepożądane w zespole (mobbing, molestowanie). | Kryteria weryfikacji - identyfikuje przypadki zachowań niepożądanych, podejmuje odpowiednie działania interwencyjne, dokumentuje zdarzenia. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się Komunikuje się skutecznie i zarządza relacjami w zespole. | Kryteria weryfikacji - stosuje zasady komunikacji interpersonalnej, prowadzi konstruktywną informację zwrotną, dobiera styl komunikacji do sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Planowanie działań strategicznych i rozwojowych w roli lidera JST. | Kryteria weryfikacji - określa cele strategiczne, dobiera mierniki ich realizacji, opracowuje plan działań długofalowych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Prezentuje profesjonalny wizerunek. | Kryteria weryfikacji - przygotowuje wystąpienie publiczne, stosuje zasady autoprezentacji, buduje wizerunek zgodny z wartościami JST. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Zarządza stresem i emocjami w pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji - stosuje techniki zarządzania emocjami, przeciwdziała eskalacji konfliktów, wspiera pracowników w trudnych sytuacjach. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Improwizacja, czyli skuteczne radzenie sobie w trudnych sytuacjach (7 h) - 26.09
2. Podstawy Zarządzania Zespołem (7h) – 03.10
3. Strategiczne Zarządzanie Zespołem i Rozwój Kompetencji Lidera (7 h) – 10.10
4. Zrozumieć stres, zarządzać emocjami (7h) - 17.10
5 i 6. Komunikacja i Zarządzanie Relacjami w Zespole (14h) - 24.10 i 07.11,
7. Prawne i Etyczne Aspekty Zarządzania (7h) – 14.11
8. Profesjonalny wizerunek lidera samorządu (7h) – 21.11
9. Walidacja (0,5h) – 21.11 (w ramach ostatniego dnia), wywiad ustrukturyzowany, prezentacja zadań praktycznych
Harmonogram zawiera 8 spotkań po 7h każde (łącznie 56h). Zajęcia odbywają się w godz. 8:30–15:30, z przerwami opisanymi w warunkach organizacyjnych.
Warunki organizacyjne
- Liczba uczestników: 20–25 osób.
- Podczas ćwiczeń praktycznych grupy są dzielone na maksymalnie 5 osób.
- Szkolenie odbywa się w trybie godzin dydaktycznych (45 min).
- Przerwy kawowe (2 × 15 min) oraz przerwa obiadowa (30 min) są wliczone w czas szkolenia.
Walidacja odbywa się w ostatnim dniu po bloku szkoleniowym. Walidacja przeprowadzana jest przez osobę niezależną od trenerów (ostatnie zajęcia). Proces walidacji jest oddzielony od szkolenia. Pozytywna walidacja jest warunkiem otrzymania dokumentu potwierdzającego kompetencje.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Improwizacja, czyli skuteczne radzenie sobie w trudnych sytuacjach | Prowadzący Łukasz Orłowski | Iwo Wieczorek | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Podstawy Zarządzania Zespołem | Prowadzący Sławek Prusakowski | Data realizacji zajęć 03-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Strategiczne Zarządzanie Zespołem i Rozwój Kompetencji Lidera | Prowadzący Michał Dudoń | Data realizacji zajęć 10-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Zrozumieć stres, zarządzać emocjami | Prowadzący Sławek Prusakowski | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Komunikacja i Zarządzanie Relacjami w Zespole | Prowadzący Michał Dudoń | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Komunikacja i Zarządzanie Relacjami w Zespole | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Prawne i Etyczne Aspekty Zarządzania | Prowadzący Agnieszka Sobieska | Barbara Jelonek-Zacha | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Profesjonalny wizerunek lidera samorządu | Prowadzący Barbara Gańcza | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 98,21 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,21 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławek Prusakowski
Agnieszka Sobieska | Barbara Jelonek-Zacha
Łączy karierę naukową z praktyką, specjalizując się w antropologii prawa, mediacji międzynarodowej oraz nowoczesnym zarządzaniu zespołami. Autorka licznych prac dotyczących prawa muzułmanek, sztucznej inteligencji w edukacji i instructional design.
Barbara Jelonek-Zacha – asystent prokuratora w Prokuraturze Regionalnej we Wrocławiu, z bogatym doświadczeniem zawodowym w prokuraturze, kancelariach oraz administracji publicznej.
Uczestniczka licznych szkoleń krajowych i międzynarodowych w zakresie prawa, cyberprzestępczości i praw człowieka. Autorka blisko 40 publikacji naukowych oraz monografii „Instytucja małżeństwa w prawie japońskim” (2022).
Współpracuje z Pracownią Badań Praw Orientalnych Uniwersytetu Wrocławskiego. Miłośniczka podróży z plecakiem po Europie, Azji, USA i Saharze.
Łukasz Orłowski | Iwo Wieczorek
Iwo Wieczorek – trener w Akademii Improwizacji. Improwizator, trener i lider Improwizowanych Poniedziałków — jednej z najstarszych grup impro we Wrocławiu. Improwizacji uczył się od najlepszych trenerów z Polski i zagranicy — jest też absolwentem Akademii Improwizacji (rocznik 2017). Szkoli od 7 lat. Od 2020 roku wykładowca na Wydziale Prawa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu SWPS. Pasjonat komunikacji wizualnej, sztucznej inteligencji i retoryki. Lubi wyzwania, ludzi oraz tworzenie nowych, nieoczywistych rozwiązań, które pozwalają na łamanie schematów i granic.
Michał Dudoń
Z wykształcenia logistyk (ukończył Łódzką Społeczną Akademię Nauk z oddziałem w Świdnicy), z pasji – trener i konsultant. Absolwent Akademii „Bliżej” Centrum Szkoleń i Certyfikacji w Rybniku, gdzie uzyskał certyfikat trenera i wykładowcy. Wśród swoich grup docelowych ma zarówno kadrę instytucji publicznych (m.in. Ministerstwo Finansów, MRiRW, Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki, GIS), jak i pracowników oraz kadrę zarządzającą firm.
Od 2005 roku nieustannie poszerza wiedzę z obszaru rozwoju osobistego. W pracy stawia na doskonalenie umiejętności praktycznych u uczestników, stosuje ćwiczenia aktywizujące, case-study oraz techniki multimedialne. Przedsiębiorca, praktyk, mentor.
Barbara Gańcza
Absolwentka prawa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studiów podyplomowych z pedagogiki, przedsiębiorczości i zarządzania zasobami ludzkimi.
Wykładowca Akademii Techniczno-Informatycznej oraz Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu, specjalizująca się w treningu managerskim, komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji biznesowej. Współpracuje z WSB „Merito” w ramach studiów podyplomowych z przywództwa i wystąpień publicznych.
Autorka skryptów „Zdalne zarządzanie zespołem rozproszonym” i „Akademia Managera”. Koordynowała projekt „Pracownia biznesowa” dla start-upów w ramach „Kreatora Innowacyjności”.
Doświadczony manager praktyk, zarządzający zespołami polskimi i międzynarodowymi. Uczestniczyła w projektach w Hiszpanii, Portugalii i Nigerii, wspierając rozwój liderów.
W pracy korzysta z gier managerskich i narzędzi coachingowych, stawiając na praktyczne podejście i rozwiązywanie problemów zespołowych.
Właścicielka firmy szkoleniowej, realizującej zlecenia dla firm i administracji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma:
- Skrypty tematyczne (drukowane i elektroniczne),
- Scenariusze ćwiczeń symulacyjnych,
- Pliki z prezentacjami multimedialnymi i zestawem narzędzi liderskich,
- E-materiały (PDF) ze studium przypadku i checklistami,
- Dostęp do nagrań VOD z wybranych modułów.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne: brak wymaganego doświadczenia w zarządzaniu zespołem, jednak mile widziane doświadczenie w pracy w JST.
Informacje dodatkowe
Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje wraz z opisem osiągniętych efektów uczenia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi