TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM
TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
osoby posiadające minimum średnie wykształcenie, chcące świadczyć zindywidualizowaną, zgodną z zasadami zatrudnienia wspomaganego pomoc osobom z niepełnosprawnościami w wejściu na otwarty rynek pracy.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
kompleksowe przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji trenera pracy według standardów zatrudnienia wspomaganego i zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawaEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:-Uczestnik zna podstawowe pojęcia i przepisy prawne związane z zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami (m.in. ustawa o rehabilitacji zawodowej, Kodeks pracy, pojęcie racjonalnych usprawnień). -Rozumie rolę trenera pracy i jego miejsce w systemie wsparcia osób z niepełnosprawnościami. -Zna podstawowe rodzaje niepełnosprawności oraz ich wpływ na funkcjonowanie w środowisku pracy. -Posiada wiedzę na temat etapów procesu wspieranego zatrudnienia, w tym diagnozy potencjału zawodowego, przygotowania do pracy oraz wsparcia w miejscu pracy. Umiejętności: -Potrafi nawiązać kontakt z osobą z niepełnosprawnością oraz dostosować sposób komunikacji do jej potrzeb. -Umie przeprowadzić podstawową diagnozę predyspozycji i potrzeb osoby z niepełnosprawnością w kontekście zatrudnienia. -Potrafi wspierać osobę z niepełnosprawnością w adaptacji do środowiska pracy oraz komunikować się z pracodawcą i zespołem w celu ułatwienia integracji. -Umie opracować i wdrożyć indywidualny plan wsparcia zawodowego, w tym wdrożyć techniki towarzyszenia i modelowania pracy. Kompetencje społeczne: -Wykazuje postawę otwartości, empatii i szacunku wobec osób z niepełnosprawnościami. -Jest świadomy znaczenia równości szans i dostępności w miejscu pracy. -Potrafi działać na rzecz integracji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnościami. -Rozumie potrzebę stałego rozwoju osobistego i zawodowego w obszarze wspieranego zatrudnienia i inkluzji społecznej. | Kryteria weryfikacji - Spełnienie oczekiwań .- Przydatność zdobytych informacji po względem podnoszenia umiejętności i wiedzy - Ocena prawdopodobieństwa wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności w codziennej pracy - Ocena programu szkolenia - Przygotowanie merytoryczne wykładowcy - Stopień zrealizowania programu szkolenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Model zatrudnienia wspomaganego w aktualnym systemie prawnym. Akty prawne regulujące zatrudnienie wspomagane. Standardy świadczenia usług trenera pracy i ramy czasowe trwania poszczególnych etapów zatrudnienia wspomaganego.
2. Zatrudnienie wspomagane jako instrument aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami. Główne zasady i cechy zatrudnienia wspomaganego. Źródła i mechanizm finansowania zatrudnienia wspomaganego.
3. Specyfika i różnorodność zjawiska niepełnosprawności. Praca z osobami niepełnosprawnymi, rodzaje niepełnosprawności oraz metody zindywidualizowanego wsparcia. Katalog tzw. „szczególnych schorzeń” zwiększających ryzyko bezrobocia. Umiejętność doboru odpowiedniego instrumentu do indywidualnych potrzeb klienta.
4. Integracja, włączanie społeczne i aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych w praktyce.
6. Niezbędne umiejętności i podstawowe narzędzia komunikacyjne trenera pracy. Rola indywidualnego systemu przekonań w relacjach interpersonalnych. Podświadomy plan życia (analiza skryptu podświadomości).
7. Psychologiczne pułapki oceniania, błędy poznawcze, teoria atrybucji. Formy i techniki wywierania wpływu na ludzi. Struktura asertywnego komunikatu.
8. Trening kariery – nowoczesna metoda pracy z klientem oraz samodoskonalenia na drodze rozwoju osobistego.
9. Cele i filary treningu pracy. Ustalenie i realizacja celów. Poprawne formułowanie celów jako niezbędny warunek motywacji.
10. Warsztat trenera pracy – narzędzia diagnozujące i monitorujące sytuację klienta: kwestionariusz wstępny, koło życia, mapa relacji, skalowanie.
11. Współpraca trenera pracy z pracodawcami. Finansowe i wizerunkowe korzyści z zatrudniania pracownika niepełnosprawnego. Uprawnienia pracownika z orzeczeniem o niepełnosprawności lub dokumentem równorzędnym.
12. Kompetencje osobiste (emocjonalno-motywacyjne, sposób przeżywania). Inteligencja emocjonalna jako źródło kompetencji osobistych i społecznych: empatii, intuicji, samoświadomości.
13. Kompetencje społeczne (relacyjne). Klient – podmiot czy przedmiot obsługi. Autorefleksja i samopoznanie: osobista analiza SWOT, zarządzanie sobą w pracy trenera pracy.
14. Kompetencje poznawcze (sposób myślenia, poszukiwania i gromadzenia danych, analizy informacji, wyciągania wniosków). Reguły i zasady komunikacyjne w pracy z osobą z niepełnosprawnością.
15. Kompetencje wykonawcze (sposób działania). Systemowe rozumienie potrzeb: kontekst osobisty, rodzinny i społeczny klienta. Formy wspierania osób niepełnosprawnych a więzi rodzinne i społeczne. Techniki i metody wydobywania zasobów klienta, analiza deficytów.
16. Studium przypadku. Praca własna nad skompletowaniem świadomych i efektywnych narzędzi pracy z klientem o szczególnym statusie na rynku pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM | Prowadzący Marta Mazur | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM | Prowadzący Marta Mazur | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM | Prowadzący Marta Mazur | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM | Prowadzący Marta Mazur | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM | Prowadzący Marta Mazur | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 TRENER PRACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI –KURS NA POZIOMIE PODSTAWOWYM | Prowadzący Marta Mazur | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 145,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Mazur
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-autorski skrypt w wersji papierowej
-teczka na materiały
-notatnik
-długopis
-ćwiczenia
Warunki uczestnictwa
-zgłoszenie swojego uczestnictwa
-pozytywne nastawienie do zdobywania wiedzy
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi