PRAWO PRACY DLA ZARZĄDZAJĄCYCH PRACOWNIKAMI W 2025 ROKU. NOWE UPRAWNIENIA PRACOWNIKÓW I ODPOWIEDZIALNOŚĆ MENEDŻERÓW PO ZMIANACH KODEKSU PRACY
PRAWO PRACY DLA ZARZĄDZAJĄCYCH PRACOWNIKAMI W 2025 ROKU. NOWE UPRAWNIENIA PRACOWNIKÓW I ODPOWIEDZIALNOŚĆ MENEDŻERÓW PO ZMIANACH KODEKSU PRACY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE PRAWO PRACY DLA MENEDŻERÓW ADRESUJEMY DO:
- Prezesów, Dyrektorów zarządzających, Właścicieli firm
- Dyrektorów Personalnych, Kierowników Działów Kadr
- Szefów Zespołów
- Kierowników Działów, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji10-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Prawo Pracy dla zarządzających pracownikami w 2025 roku" przygotowuje do usystematyzowania wiedzy z zakresu Prawa PracyEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza zespołem, zgodnie z zasadami Prawa Pracy | Kryteria weryfikacji - omawia zasady rozliczania czasu pracy i tworzenia grafików pracy- omawia sposoby informowania pracowników o zmianach grafików - omawia zagadnienia związane z przyznaniem podwyżek i premii - omawia jak rozpatrywać wnioski pracowników o zmianę rodzaju pracy, umowy, wymiar zatrudnienia - omawia jak udzielać zwolnienia z powodu siły wyższej - omawia jak udzielać urlopu opiekuńczego - omawia jak udzielać przerw od pracy po zmianach przepisów kodeksu pracy - omawia jak egzekwować brak dyscypliny pracy - omawia jak prawidłowo stosować tryb ukarania karą porządkową | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do kadry kierowniczej, osób zarządzających pracownikami
Usługa online w czasie rzeczywistym, realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, w trakcie ćwiczeń podział na grupy 3,5,7-osobowe w zależności od ilości uczestników.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i mikrofon.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/prawo-pracy-dla-zarzadzajacych-pracownikami
1. Jakie są obowiązki osoby kierującej procesem pracy?
Jakie są granice uprawnień?
Za co i jaką może ponieść odpowiedzialność?
Jakie wykroczenia może popełnić menedżer w związku z uprawnieniami pracowniczymi i jaka może być jego odpowiedzialność?
Jak egzekwować przestrzeganie przez pracowników bhp, czyli jeden z wielu obowiązków osób kierujących procesem pracy?
2. Jakie zmiany przepisów nastąpią w najbliższym czasie, a wynikają z wdrożenia dyrektywy 2023/970 w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń (…), o których musi wiedzieć każdy kierownik i menedżer?
Jakie będą miały znaczenie dla osoby podejmujące decyzje w sprawie premiowania czy podwyżek wynagrodzenia?
Czym kierować się przy przyznawaniu podwyżek? Czym kierować się przy przyznawaniu premii? Premia uznaniowa. Premia regulaminowa.
Czy można zakazać pracownikowi ujawnienia wysokości wynagrodzenia?
Co z wynagrodzeniem w tzw. „widełkach”?
Co to jest jednakowa praca w świetle zakazu dyskryminacji płacowej?
3. Jak rozliczyć czasu wolnego w związku z oddaniem krwi przy pracy zmianowej?
4. Kiedy szkolenia są wliczane do czasu pracy według przepisu art. 94 ze zn. 13 Kp?
Jak należy rozumieć szkolenia niezbędne do wykonywania określonego rodzaju pracy lub na określonym stanowisku? Kto ponosi koszty takiego szkolenia?
5. Czy godziny szkolenia w danym dniu zmieniają rozkład czasu pracy pracownika?
Szkolenie na polecenie pracodawcy w ramach normalnych godzin pracy.
Wyjazd na szkolenie a czas pracy. Szkolenie z inicjatywy pracownika.
Szkolenie w dzień harmonogramowo wolny.
Szkolenie online a praca zdalna okazjonalna.
Całodzienne szkolenie pracownika w ramach podróży służbowej.
Wyjazd pracownika na szkolenie w niedzielę.
Rekompensata za czas spędzony na obowiązkowym szkoleniu w dniu wolnym od pracy.
6. Jak postąpić z wnioskiem o zmianę rodzaju pracy, zmianę rodzaju umowy, zatrudnienie w pełnym wymiarze i jak pracodawca powinien z takim wnioskiem postąpić?
Co jeżeli taki wniosek trafi do kierownika?
7. Jak prawidłowo udzielać zwolnienia z powodu siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych spowodowanych chorobą lub wypadkiem?
Co to jest siła wyższa, pilna sprawa rodzinna. Czy może być to nieobecność zaplanowana? Jaka jest forma wnioskowania?
8. Jak prawidłowo udzielać urlopu opiekuńczego?
Forma wnioskowania?
Na jakie osoby pracownikowi przysługuje urlop opiekuńczy i w jakich sytuacjach?
Gdzie wniosek powinien się znajdować?
9. Jak prawidłowo udzielać innych uprawnień: opieki na dziecko, na oddanie krwi, urlopu na żądanie? Czy te uprawnienia mają charakter bezwzględny?
Czy można ich odmówić i kiedy?
Kiedy pracownik ma obowiązek uprzedzić o nieobecności a kiedy ma wnioskować o nieobecność?
10. Jak postąpić z wnioskiem pracownika o elastyczną organizację pracy? (art. 188 ze zn. 1 Kp).
Co to jest elastyczna organizacja pracy?
Kiedy możesz odmówić?
11. Jak prawidłowo stosować system przerywanego czasu pracy, ruchomy rozkład czasu pracy i różne godziny rozpoczynania pracy, w ramach tego uprawnienia pracowniczego.
12. Jak prawidłowo stosować pracę zdalną okazjonalną?
13. Jakie są niedopuszczalne praktyki w pracy zdalnej, które mogą powodować roszczenia pracownika, w tym o rozliczenie nadgodzin? Na co uważać i na co nie wolno się zgadzać.
14. Jakie są dodatkowe przerwy od pracy po zmianach przepisów kodeksu pracy?
Komu przerwy przysługują?
Czy przerwy można kumulować?
Przerwy a nadgodziny.
15. Jakimi regułami rządzi się grafik?
Jak prawidłowo zaplanować pracę, tworzyć grafiki (harmonogramy) w okresach niedoboru pracy, absencji pracowników?
16. Kiedy wolno zmienić grafiki pracy i kiedy jest to niedopuszczalne?
W jaki sposób i w jakim terminie informować pracowników o zmianach grafików?
17. Jakie są zasady prawidłowego zrównoważenia uszczuplonego odpoczynku dobowego, gdzie i jak dokonać adnotacji?
18. Czy jest dopuszczalne, aby pracownik zakończył pracę z wezwania na dyżurze i ponownie rozpoczął pracy po mniej niż 11 godzinach?
Jak należy rozumieć pojęcie awarii?
19. Czy należy rozliczyć brak odpoczynku tygodniowego?
20. W jaki sposób i w jakim terminie informować pracowników o zmianach grafików?
21. W jaki sposób prawidłowo rozliczać pracę w godzinach nadliczbowych?
22. Jakie niedopuszczalne praktyki grożą roszczeniami pracowników o nadgodziny?
23. Jak prawidłowo rozliczać pracę w nadgodzinach, wolne dni – szósty dzień pracy, niedzielę i święta?
24. Czy i kiedy kierownik ma prawo do dodatkowego wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych?
Czy istnieje pojęcie nienormowanego czasu pracy kierownika?
Co w sytuacji kiedy kierownik pracuje na równi z podległymi pracownikami?
25. Jak traktować przekazywanie zmian, udział w zebraniach przed rozpoczęciem pracy, obecność kierownika do opuszczenia zakładu pracy przez ostatniego pracownika?
Czy jest to czas pracy? – przykłady na orzeczeniach.
26. Co to są „czarne nadgodziny”?
27. Czy nadgodziny trzeba wyraźnie polecić? Czy polecenie musi być pisemne? Co w sytuacji świadczenia pracy przez pracownika bez zgody przełożonego? Co z samowolną pracą pracownika na urlopie wypoczynkowym bez polecenia?
28. Jak egzekwować brak dyscypliny pracy w zakresie rozkładu czasu pracy? Jak postępować ze spóźnieniami, wydłużeniem przerwy , opuszczeniem zakładu pomimo sprzeciwu pracodawcy?
29. O jakie dokumenty bezwzględnie musisz zadbać jako przełożony rozliczając czas pracy, zgadzając się na wyjścia, zwalniając pracownika od pracy?
30. Jaki jest wpływ badań profilaktycznych na wykonywanie pracy? Czy po wykonaniu badań pracownik musi wrócić do pracy? Jak ewidencjować czas wykonywania badań przez pracownika? Czy za czas badań należy udzielić czasu wolnego?
31. Czy wiesz, że możesz pracownika wnioskować o skierowanie na badania profilaktyczne przed terminem badań? Kiedy możesz to zrobić? Jak postąpić w sytuacji utraty przez pracownika zdolności do pracy?
32. Kiedy i w jaki sposób możesz powierzyć inna pracę niż umówiona?
33. Jakie polecenia możesz wydać pracownikowi w ramach zajmowanego stanowiska? Czy wszystkie obowiązki muszą być spisane w zakresie czynności?
34. Czy możesz sporządzać notatki służbowe, gdzie je przechowywać oraz jaka może być ich treść? Czy kierownik ma obowiązek przeprowadzania rozmów dyscyplinujących? Czy poinformowanie o konsekwencjach nienależytego wykonywania obowiązków pracowniczych jest działaniem mobbingowym? Jak zgodnie z prawem przeprowadzić spotkanie podczas którego zostanie nałożona kara porządkowa czy wręczone wypowiedzenie umowy.
35. Jak radzić sobie z wyjściami prywatnymi pracownika? W jaki sposób i kiedy ustalać odpracowania?
36. Jakie znaczenie ma plan urlopów i kart urlopowych? Jakie są konsekwencje zaniechania planu urlopowego przez kierownika?
37. Jak i kiedy przesunąć urlop wypoczynkowy, odwołać z urlopu?
38. Czy i kiedy pracodawca może jednostronne udzielić urlopu zaległego i bieżącego? Czy można i na jakich zasadach na gruncie udzielić urlopu bez zgody pracownika?
39. Kiedy sobą odpowiedzialna popełnia wykroczenie przeciwko prawu do urlopu wypoczynkowego? Jakie są niedopuszczalne praktyki kierowników na przykładach.
40. Czy możesz udzielić urlopu wypoczynkowego bez badań profilaktycznych? Problematyka niezdolności do pracy a udzielenie urlopu. Czy kierownik może odpowiedzieć za wykroczenie?
41. Jak postąpić w przypadku przerwania pracy z powodu niezdolności do pracy pracownika (złego samopoczucia)?
42. Czy możesz wnioskować o zwolnienie z pracy pracownika: z powodu częstych absencji, braku wydajności, utraty zaufania, krytyki przełożonego, odmowy wykonania polecenia, nadużycia zwolnienia lekarskiego i pod jakimi warunkami?
43. Kiedy pracownik może legalnie odmówić wykonania polecenia, powstrzymać się o wykonywania pracy?
44. Jak prawidłowo stosować tryb ukarania karą porządkową? Jakie są najczęstsze błędy w tym zakresie. Jak wysłuchać pracownika? Jakie najczęściej w tym zakresie popełniane są błędy skutkujące uchyleniem kary przez sąd pracy.
45. Dlaczego tak ważna jest prawidła organizacja pracy, w tym równomierne obciążenie pracą, dyżurami, nadgodzinami?
46. Czy kierownik może być ofiarą mobbingu ze strony podległego pracownika?
47. Czy niewłaściwe traktowanie pracowników przez kierownika może być przyczyną rozwiązania umowy o pracę. Zniechęcanie pracowników do pracy przez przełożonego w orzecznictwie SN.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Prawo pracy dla zarządzających pracownikami w 2025 roku-część I-wykład | Prowadzący Trener Effect | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Prawo pracy dla zarządzających pracownikami w 2025 roku-przerwa | Prowadzący Trener Effect | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Prawo pracy dla zarządzających pracownikami w 2025 roku-część II-wykład | Prowadzący Trener Effect | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Prawo pracy dla zarządzających pracownikami w 2025 roku-przerwa | Prowadzący Trener Effect | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Prawo pracy dla zarządzających pracownikami w 2025 roku-część III-wykład | Prowadzący Trener Effect | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Prawo pracy dla zarządzających pracownikami w 2025 roku-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 033,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 840,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 172,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 140,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effect
Znany i doświadczony wykładowca akademicki.
Od 1999 r. wykładowca – asystent w Katedrze Prawa.
Autorka licznych artykułów:
„Nowelizacja Kodeksu pracy”,
„Ogólne zasady rozwiązywania umów o pracę”,
„Wypowiedzenie warunków pracy i płacy”,
„Rozwiązanie umowy o pracę z winy pracownika”, także publikacji książkowych „Kodeks pracy i karta nauczyciela w praktyce” oraz „Fundusz świadczeń socjalnych w praktyce”.
Prowadziła szkolenia dla pracowników służby cywilnej, kadry kierowniczej oraz specjalistów działów kadr. Przeszkoliła między innymi kilkuset specjalistów działów kadr, menedżerów największych firm w Polsce KGHM Polska Miedź S.A. Zrealizowała cykl szkoleń dla firmy Man Star Trucks & Buses Sp. z o.o., PEC Katowice S.A., PEC Sp. z o.o. w Tychach, PEC w Dąbrowie Górniczej S.A. Do tej pory z jej kursów prawa pracy skorzystało kilka tysięcy menedżerów z największych firm w Polsce.
Używa twórczych narzędzi dla przedstawienia istoty problemu. Jakość pracy potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności. Listy referencyjne ze szkoleń prowadzonych przez wykładowcę znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Referencje.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały - Pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Logowanie przez kliknięcie w link, który uczestnik otrzymuje drogą mailową, przed rozpoczęciem usługi (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania techniczne: komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek., kamerka, mikrofon-wbudowane lub wejście USB, słuchawki (opcjonalnie)
Wymagania sprzętowe - system operacyjny Windows 8/10/11, macOS, Linux, Chrome OS. Przeglądarka - Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.