Szkolenie Problem Solving – Szkolenie z rozwiązywania problemów metodą TRIZ
Szkolenie Problem Solving – Szkolenie z rozwiązywania problemów metodą TRIZ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest dla:
- Inżynierów projektowych i procesowych poszukujących nowych metod rozwiązywania problemów technicznych
- Kierowników projektów odpowiedzialnych za usprawnienia i innowacje
- Specjalistów ds. rozwoju produktu i optymalizacji procesów
- Pracowników działów badawczo-rozwojowych
- Osób odpowiedzialnych za wdrażanie innowacji w organizacji
- Menedżerów wszystkich szczebli zaangażowanych w procesy optymalizacyjne
- Pracowników działów jakości i continuous improvement
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji27-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do:skutecznego stosowania narzędzi i metod TRIZ w rozwiązywaniu złożonych problemów technicznych i organizacyjnych, poprzez rozwijanie umiejętności identyfikowania sprzeczności, generowania innowacyjnych rozwiązań oraz wykorzystywania zasad wynalazczych, analizy Wepolowej i metody Małych Sprytnych Ludzików w praktyce zawodowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia i historię TRIZ oraz jej zastosowania w rozwiązywaniu problemów | Kryteria weryfikacji Przedstawia w formie pisemnej definicję TRIZ, jej genezę oraz przykłady praktycznego wykorzystania w projektach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje i analizuje 40 zasad wynalazczych TRIZ oraz wskazuje ich zastosowania w konkretnych przypadkach | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy studium przypadku, przypisując odpowiednie zasady TRIZ do rozwiązania zidentyfikowanego problemu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża metodykę identyfikacji i rozwiązywania sprzeczności technicznych z wykorzystaniem narzędzi TRIZ | Kryteria weryfikacji Formułuje sprzeczności techniczne na podstawie opisu problemu i proponuje rozwiązania z wykorzystaniem 40 zasad TRIZ oraz matrycy sprzeczności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje metodę Małych Sprytnych Ludzików i analizę Wepolową do diagnozowania i ulepszania systemów technicznych | Kryteria weryfikacji Przeprowadza praktyczne ćwiczenie polegające na modelowaniu systemu i identyfikacji obszarów do optymalizacji za pomocą obu metod. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Integruje poznane techniki TRIZ w celu kreatywnego i efektywnego rozwiązywania złożonych problemów podczas warsztatów praktycznych | Kryteria weryfikacji Prezentuje opracowane rozwiązania podczas ćwiczeń grupowych, uzasadniając wybór zastosowanych narzędzi i metod TRIZ oraz ocenia ich efektywność. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi …) i dopisać jakiego rodzaju metody będą użyte podczas realizacji zajęć (np. ćwiczenia, burza mózgów, obserwacja, dyskusja panelowa, metoda problemowa, studium przypadku itp.)
Przerwy są wliczane do czasu trwania usługi
ilość godzin 16 Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Zaświadczenie otrzymuje uczestnik, który będzie miał co najmniej 80% obecności podczas szkolenia oraz uzyska pozytywną ocenę z walidacji.
Walidacja : Walidacja odbędzie się w formie testu online. Uczestnik powinien posiadać dostęp do Internetu. Test zostanie przesłany w formie linku na indywidualnego maila uczestnika szkolenia. Testy zostaną sprawdzone bez udziału człowieka (automatycznie przez system informatyczny) Uczestnicy otrzymają mailowo powiadomienie o % poprawnych odpowiedzi. Dostawca Usługi przeprowadzi rejestr wyników + rejestr wydanych zaświadczeń w ramach projektu/ szkolenia. Rozdzielność funkcji jest zachowana.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu
PROGRAM SZKOLENIA:
Moduł 1: Wprowadzenie do TRIZ
- Definicja i historia TRIZ
- Podstawowe pojęcia i zastosowania TRIZ w praktyce
- Znaczenie TRIZ w rozwiązywaniu problemów technicznych i nietechnicznych
Moduł 2: 40 Zasad Wynalazczych TRIZ
- Szczegółowe omówienie 40 zasad
- Przykłady wykorzystania zasad w różnych branżach
- Wskazówki dotyczące stosowania zasad w praktyce
Moduł 3: Warsztaty – Zastosowanie 40 zasad TRIZ
- Ćwiczenia praktyczne na rzeczywistych przypadkach
- Rozwiązywanie problemów technicznych i organizacyjnych
- Praca w grupach, analiza podejść i dyskusja wyników
Moduł 4: Sprzeczności Techniczne w TRIZ
- Rozpoznawanie i formułowanie sprzeczności
- Techniki eliminowania sprzeczności przy użyciu 40 zasad
- Matryca sprzeczności jako narzędzie wspomagające
Moduł 5: Metoda Małych Sprytnych Ludzików (Małe Ludziki – Su-Field)
- Podstawy teoretyczne metody
- Modelowanie przepływów i oddziaływań w systemie
- Ćwiczenia praktyczne z użyciem metody
Moduł 6: Analiza Wepolowa (Su-Field Analysis)
- Elementy i reguły analizy Wepolowej
- Diagnozowanie i modyfikowanie systemów technicznych
- Praktyczne zastosowania w optymalizacji rozwiązań
Moduł 7: Zintegrowane warsztaty – Małe Ludziki i Wepol
- Połączenie obu metod w praktycznym rozwiązywaniu problemów
- Studium przypadków i kreatywne podejścia
- Dyskusja nad wypracowanymi rozwiązaniami
Moduł 8: Podsumowanie i wdrożenie TRIZ
- Kluczowe wnioski ze szkolenia
- Wskazówki do wdrożenia TRIZ w pracy zawodowej
- Przykładowe ścieżki rozwoju kompetencji TRIZ
- Sesja Q&A i zebranie opinii
WALIDACJA
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Regionalnym Programie lub FERS.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu. Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia nazajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącym procesu walidacji nabycia kompetencji w ramach Podmiotowych Systemów Finansowania zostanie zachowana rozdzielność funkcji nauczania od walidacji poprzez przekazanie przez osobę prowadzącą zajęcia testów uczestnikom do rozwiązania, a następnie przekazanie ich osobie walidującej efekty uczenia się do sprawdzenia.
Dostawca usługi potwierdza brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystająca ze wsparcia.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem
minimalny poziom odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80 %
walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się.
usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills)”
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 112,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 112,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
JERZY OBOJSKI
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Master's Degree, Faculty of Technical Sciences (1995-2000) - M.Eng. mechanic
Doświadczenie zawodowe: Doświadczony inżynier R&D i specjalista innowacyjności z 16-letnim stażem w ABB jako Senior Principal Quality Assurance Specialist R&D (2007-2023). Od 2022 roku prowadzi własną działalność consultingową. TRIZ specialist w Novismo (2017-2023) oraz TRIZ trainer w GRUPA ODITK (2015-2017). Certyfikowany TRIZ Level 3 MA (Oxford Creativity), Project Management (George Washington University) oraz Six Sigma. Autor patentów w Polsce, USA, Kanadzie i Chinach. Prowadził międzynarodowe projekty R&D w 7 krajach (Czechy, Niemcy, Włochy, Kanada, Indie, Chiny, Norwegia) w obszarze stacji transformatorowych, rozdzielnic i aparatów elektrycznych.
Szkolenia 2024-2025: Przeprowadził około 650 godzin szkoleń z zakresu TRIZ (teoria rozwiązywania problemów innowacyjnych), optymalizacji designu, analizy ryzyka (FMEA), Six Sigma oraz metodyk R&D dla inżynierów i zespołów projektowych w przemyśle.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej- skrypt z zakresu programu szkolenia, ćwiczenia.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej będzie potwierdzony przez uczestnika na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Informacje dodatkowe
Dostawca usługi oświadcza, że:
cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu,
że karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług
że usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT
Kontakt w sprawie szkolenia, dotyczące kwestii organizacyjnych :
Anna Polak anna.polak@eitt.pl
W przypadku dofinansowania mniejszego niż 70% wartości netto szkolenia, Dostawca Usługi naliczy VAT do kwoty netto. Usługa szkoleniowa zwolniona z VAT tylko w przypadku gdy dofinansowanie ze środków publicznych wynosi co najmniej 70%.
Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie bez udziału człowieka -> warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji jest zachowana
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników, oraz zastosowanego narzędzia.
Link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej jest dostępny przez cały okres jej trwania.
usługa rozwojowa zostanie przeprowadzona za pośrednictwem platformy/komunikatora wskazanego przez Organizatora Usługi : Microsoft Teams
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS;
aktualne wersje przeglądarki np.- Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Brave, Safari, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Yandex
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;-
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
liczba uczestników umożliwia wszystkim uczestnikom interaktywną swobodę udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu itp.)