Szkolenie - Przygotowanie ksiąg rachunkowych do JPK CIT i JPK ŚT. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Szkolenie - Przygotowanie ksiąg rachunkowych do JPK CIT i JPK ŚT. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
- do głównych księgowych, dyrektorów finansowych,
- specjalistów podatkowych oraz pracowników działów księgowych, podatkowych i finansowych,
- pracowników i właścicieli biur rachunkowych.
- Osoby zainteresowane tematem
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji25-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z kluczowymi zmianami w przepisach podatkowych, które wejdą w życie w 2025 roku, oraz z ich praktycznymi konsekwencjami dla przedsiębiorców i osób odpowiedzialnych za finanse w firmach. Omówione zostaną szczegóły dotyczące nowych obowiązków, takich jak JPK CIT, zmiany w minimalnym podatku dochodowym, aktualizacje w systemie VAT oraz pełne wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Ponadto uczestnicy dowiedzą się o zmianach w zakresie składki zdrowotnEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną dotyczącą nowych obowiązków, takich jak JPK CIT, zmiany w minimalnym podatku dochodowym, aktualizacje w systemie VAT oraz pełne wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Ponadto uczestnicy dowiedzą się o zmianach w zakresie składki zdrowotnej oraz planowanych kierunkach rozwoju polityki podatkowej na 2026 rok. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje aktualne przepisy prawne,- stosuje je w praktyce w swojej organizacji, - uzyskuje informacje o nadchodzących zmianach i nowelizacjach w przepisach prawnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się W procesie uczenia się, uczestnicy zdobędą praktyczne dotyczące dotyczącą nowych obowiązków, takich jak JPK CIT, zmiany w minimalnym podatku dochodowym, aktualizacje w systemie VAT oraz pełne wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Ponadto uczestnicy dowiedzą się o zmianach w zakresie składki zdrowotnej oraz planowanych kierunkach rozwoju polityki podatkowej na 2026 rok. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje aktualne przepisy prawne,- stosuje je w praktyce w swojej organizacji, - uzyskuje informacje o nadchodzących zmianach i nowelizacjach w przepisach prawnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik ma świadomość poziomu swojej wiedzy i potrafi wykorzystać ją w swojej codziennej pracy. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje aktualne przepisy prawne,- stosuje je w praktyce w swojej organizacji, - uzyskuje informacje o nadchodzących zmianach i nowelizacjach w przepisach prawnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
2. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:
a) dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika:
- numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany,
- w przypadku gdy kontrahent podatnika jest:
‒ osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej – wskazanie nazwiska i pierwszego imienia kontrahenta,
‒ osobą fizyczną prowadząca działalność gospodarczą – wskazanie nazwiska i pierwszego imienia kontrahenta, a także dodatkowego określenia, które przedsiębiorca włącza do firmy,
‒ w pozostałych przypadkach – wskazanie pełnej nazwy kontrahenta.
b) w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
c) znaczniki identyfikujące konta rachunkowe wykazywane według słownika znaczników identyfikujących konta rachunkowe m.in. dla:
- banków, zakładów ubezpieczeń i zakładów reasekuracji, jednostek, organizacje pozarządowe, funduszy inwestycyjnych, domów maklerskich, spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych,
d) dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej:
- w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
- określenie rodzaju dowodu potwierdzającego nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji,
- numer identyfikacji podatkowej kontrahenta podatnika.
e) wysokość, rodzaj i typ różnicy pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym,
f) wysokość i rodzaj dochodu podlegającego opodatkowaniu w odniesieniu do podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek.
3. Prezentacja struktur–znaczniki z załącznika nr 7 do rozporządzenia MF.
4. CIT estoński a nowe struktury logiczne – modyfikacja JPK u podatników korzystających z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, dotyczące rodzajów dochodów z tytułu:
a) zysku netto wypracowanego w okresie opodatkowania ryczałtem, w części przeznaczonej do podziału między wspólników lub na pokrycie strat powstałych w okresie poprzedzającym opodatkowanie ryczałtem,
b) ukrytych zysków,
c) wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą podatnika,
d) zmiany wartości składników majątku (w przypadku łączenia, podziału, przekształcenia),
e) nieujawnionych operacji gospodarczych,
f) zysku netto w części niepodzielonej lub nieprzeznaczonej na pokrycie straty w okresie stosowania ryczałtu – w przypadku podatnika, który zakończył opodatkowanie ryczałtem.
5. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
a) Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji, problematyka ustalania wartości początkowej, ulepszenia i remont, likwidacja – bieżące problemy i ich wpływ na zakres raportowania.
b) typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe) – zasady uwzględniania w prowadzonych księgach
c) Jak prowadzić ewidencję uzupełnioną o dodatkowe dane w specyficznych przypadkach (np. dochodzi do wytworzenia ŚT lub nabyty WNiP podlega dostosowaniu co wiąże się z kosztami powiększającymi wartość początkową),
6. Zmiany w polityce rachunkowości niezbędne do wprowadzenia w zakresie JPK CIT i JPK ŚT.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 zajęcia | Prowadzący Małgorzata Rzeszutek | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 04:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 725,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 145,14 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Rzeszutek
Wiedza i doświadczenie to ponad 9-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów.. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych ,dokumentacji cen transferowych, rachunkowości oraz przekształceniach form organizacyjno-prawnych .
Obecnie uczestnicząca w licznych projektach centralizacji w gminach i powiatach, polegających na szkoleniach i tworzeniu procedur centralizacyjnych. Współpraca z Gminą Olesno, Wolbrom,Legnica, Ciechanów, Ustrzyki Dolne, Stare Miasto, Żary, Dzielnicą Ursynów w Warszawie i powiatami Mogilno, Bolesławiec, Ciechanów, Płońsk.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)