Menedżer biznesu w Unii Europejskiej – studia podyplomowe
Menedżer biznesu w Unii Europejskiej – studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia są przeznaczone dla osób, które zajmują lub zamierzają zajmować wysokie stanowiska kierownicze w instytucjach działających w Unii Europejskiej oraz dla osób prowadzących lub planujących prowadzić własny biznes na terenie UE. Skorzystać także mogą wszyscy zainteresowani tematyką z zakresu zarządzania, prawa i finansów. To odpowiedni wybór dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się, czym różni się prowadzenie działalności lokalnie od biznesu w Unii Europejskiej.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi172
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności z zakresu kompetencji menedżerskich umożliwiających efektywne zarządzanie biznesem w środowisku Unii Europejskiej. Menedżer biznesu studia podyplomowe w WSPA kładą nacisk na rozwój umiejętności zarządzania zespołem oraz projektami, co jest bardzo ważne w międzynarodowym środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchacz potrafi rozróżniać pojęcia dotyczące pracy menedżera i je definiować | Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje i wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z pracą menedżera (np. zarządzanie, przywództwo, delegowanie, motywowanie)Rozróżnia role menedżerskie wg klasyfikacji (np. Mintzberga, Fayola) Definiuje wybrane style zarządzania i wskazuje ich zastosowanie Wykazuje rozumienie różnicy między zarządzaniem a kierowaniem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Słuchacz potrafi przeanalizować współczesne trendy w pracy menedżera | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i opisuje aktualne trendy w zarządzaniu (np. agile, praca zdalna, zarządzanie różnorodnością, well-being, leadership 4.0)Wskazuje wpływ trendów społecznych, technologicznych i ekonomicznych na rolę menedżera Ocenia przydatność i zastosowanie wybranych trendów w konkretnych kontekstach organizacyjnych Dokonuje krytycznej analizy korzyści i wyzwań wynikających z wdrażania nowych modeli zarządzania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Słuchacz potrafi ocenić politykę informacyjną organizacji, jej działania z zakresu marketingu terytorialnego, a także zaproponować własne rozwiązania w tych obszarach | Kryteria weryfikacji Analizuje cele, narzędzia i kanały polityki informacyjnej stosowane przez organizację.Identyfikuje i ocenia działania marketingu terytorialnego realizowane przez jednostkę samorządu terytorialnego lub organizację. Wskazuje mocne i słabe strony dotychczasowych działań komunikacyjnych i promocyjnych. Formułuje propozycje usprawnień lub nowych działań z zakresu komunikacji i promocji terytorialnej dostosowane do specyfiki jednostki. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Słuchacz analizuje własne kompetencje przedsiębiorcze i przygotowuje plan działania | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i ocenia swoje mocne oraz słabe strony w zakresie kompetencji przedsiębiorczych Potrafi wykorzystać narzędzia autodiagnozy (np. testy kompetencyjne, samoocena SWOT) Formułuje cele rozwojowe w obszarze przedsiębiorczości Opracowuje realistyczny i mierzalny plan działania prowadzący do rozwoju konkretnych kompetencji przedsiębiorczych Wskazuje zasoby i możliwe ograniczenia w realizacji planu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Potrafi pozyskiwać informacje z aktów prawnych oraz formułować i uzasadniać opinie | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe akty prawne dotyczące analizowanego zagadnieniaIdentyfikuje odpowiednie przepisy i interpretuje ich znaczenie w kontekście praktycznym Potrafi dokonać selekcji informacji istotnych prawnie Formułuje opinię prawną lub stanowisko dotyczące określonej sytuacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Prawo kontraktowe
Zawieranie umów handlowych
Zamówienia publiczne
Spory sądowe w zakresie umów
Etyka w negocjacjach umów
Efektywne zarządzanie kapitałem ludzkim
Zarządzanie projektami w UE
Istota i funkcje kierownika w organizacji
Budowanie zespołu i kierowanie zespołem z pierwszej linii
Źródła finansowania działalności gospodarczej
Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
Zarządzanie płynnością finansową przedsiębiorstw
Pomiar i podział zysku przedsiębiorstwa
Business compliance
Sądowa i pozasądowa windykacja należności przedsiębiorstwa
Zarządzanie zmianą
Proces komunikacji w zarządzaniu pracownikami
Zarządzanie konfliktem w organizacji
Optymalizacja formy opodatkowania
Podatkowe przesłanki podejmowania decyzji finansowych
Audyt i controling finansowy
Identyfikacja i zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie
Ocena i budżetowanie projektów inwestycyjnych
Identyfikacja oraz sposoby radzenia sobie z kryzysem finansowym
Łącznie 172 godziny dydaktyczne
Liczba semestrów: 2
Liczba punktów ECTS: 30
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi.
Dokument potwierdzający ukończenie studiów: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, co dwa, trzy tygodnie
w godz.: 8:00- 16:00.
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów realizowanych w ramach studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 31,98 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 31,98 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Andrzej Borowski
Zawodowo związany z administracją samorządową w Lublinie, gdzie piastuje stanowisko Dyrektora Wydziału Komunikacji. Autor licznych publikacji naukowych, w wydawnictwach zarówno krajowych jak i zagranicznych. Prelegent na wielu konferencjach naukowych. Ekspert ds. Wspólnej Metody Samooceny CAF stosowanej w administracji publicznej.
Swoją wiedzę przekazuje studentom od 2009 r. Prowadzi zajęcia na studiach wyższych i podyplomowych, m. in. z zarządzania zasobami ludzkimi, kultury organizacyjnej, zarządzania finansami, w tym publicznymi, ekonomii oraz seminarium dyplomowe na kierunkach administracja oraz zarządzanie.
dr n. farm. Jarosław Bernard Matla
Osiągnięcia i doświadczenie: Business Management Consultants Associate Director Poland – zarządzanie globalnymi projektami; lider cyklów szkoleń dla menedżerów „Leading at the Frontline” – Lizbona, Monachium, Warszawa; trener krajowy projektu „Perspektywy Regionalnej Strategii Innowacji”; trener kompetencji menedżerskich w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – „Inwestycja w kadry I/II”, „Podniesienie umiejętności personalnych pracowników uczelni i instytucji otoczenia biznesu”, liczne projekty dla sektora przedsiębiorczości oraz administracji rządowej i samorządowej. Autor rozwiązań szkoleniowych, przekładów i publikacji z zakresu przywództwa, zarządzania zespołem, organizacją, zasobami i jakością.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szczegółowy harmonogram zajęć zostanie zamieszczony po decyzji Władz Uczelni WSPA o uruchomieniu kierunku, najpóźniej 6 dni przed planowanym pierwszym zjazdem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma e-learningowa WSPA Lublin.
Platforma działa poprawnie w nowych wersjach przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
W przypadku używania starszych wersji, niektóre funkcjonalności mogą działać nieprawidłowo.
Do wyświetlania niektórych treści multimedialnych potrzebny jest Adobe Flash Player.
System dla smartfonów:
Co najmniej Android 10 lub iOS 14
System dla tabletów:
Co najmniej Android 10 lub iPadOS 14
System i oprogramowanie dla komputerów: co najmniej Windows 10 wraz z przeglądarką nie starszą niż Chrome 85 lub Frefox 85
System dla urządzeń Mac (Apple): co najmniej macOS Catalina (10.15.7)
Procesor minimum 2GHz oraz pamięć RAM minimum 4GB
Łącze internetowe o przepustowości - pobieranie minimum 2Mb/s, wysyłanie minimum 1Mb/s