COACHINGOWY STYL ZARZĄDZANIA – jak uwalniać potencjał pracowników
COACHINGOWY STYL ZARZĄDZANIA – jak uwalniać potencjał pracowników
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób na różnych stanowiskach:
- menedżerowie/kierownicy/pracownicy działu HR, którzy chcą poznać metodę coachingowego stylu zarządzania,
- osoby, które potrzebują konkretnych rozwiązań dla swoich problemów zarządczych
- i nie boją się pytać,
- osoby, które chcą ćwiczyć prowadzenie rozmów rozwojowych,
- osoby, które chcą wspierać i rozwijać talenty w organizacji.
Jest to usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności prowadzenia rozmów rozwojowych, konstruktywnego udzielania feedbacku, motywowania poprzez dialog i wspólnego wyznaczania celów. W ramach szkolenia przewidziane są również ćwiczenia warsztatowe na rzeczywistych przykładach, które pomogą wdrożyć coachingowy styl zarządzania w codziennej pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Odróżnia coaching od mentoringu oraz opisuje zasady coachingowego stylu zarządzania | Kryteria weryfikacji Przypisuje cechy charakterystyczne do coachingu i mentoringu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady wspierające partnerskie relacje w zarządzaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia etapy modelu GROW i wyjaśnia ich zastosowanie w rozmowie z pracownikiem | Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje konkretne działania do odpowiednich etapów modelu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera pytania wspierające rozwój zgodnie z logiką poszczególnych etapów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje cechy celu sformułowanego zgodnie z metodą SMART | Kryteria weryfikacji Analizuje cel pod kątem jego konkretności, mierzalności i realności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia, w jakim stopniu cel wspiera motywację do działania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia skuteczność informacji zwrotnej w kontekście rozwoju pracownika | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy wypowiedzi wzmacniające zaangażowanie i zaufanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje błędy w formułowaniu komunikatów zwrotnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 2 dni szkoleniowe w godz. 9:00 - 16:00 - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Coaching i mentoring – wprowadzenie
- coaching i mentoring w zarządzaniu,
- zasady coachingu i mentoringu,
- dobór właściwego sposobu wspierania pracownika,
- umiejętności dobrego coacha, mentora,
- prawidłowości związane z uczeniem się,
- modele uczenia się,
- etapy prowadzenia coachingu - model GROW.
MODUŁ II
Cele - wyznaczanie celów i organizowanie pracy
- wyznaczanie celów – co chcesz osiągnąć?
- cele krótko i długoterminowe wg zasady SMART,
- pomoc w przygotowaniu do działania zgodnie z zasadami ZAPD (informacja/analiza/plan/działanie),
- pytania stymulujące skuteczne zbieranie informacji,
- analiza informacji jako podstawa dobrego planowania.
MODUŁ III
Diagnoza aktualnej sytuacji oraz dojrzałości pracownika
- diagnozowanie dojrzałości kompetencyjnej i psychologicznej pracownika, czyli – co się dzieje teraz?
- kwestia właściwego doboru zadań,
- właściwy dobór częstotliwości i przedmiotu kontroli,
- sposoby motywowania pracownika,
- dobór częstotliwości i sposobu kontaktowania się, przepływu informacji,
- analiza skutków niewłaściwej diagnozy dojrzałości kompetencyjnej i psychologicznej pracownika - skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego pozostawiania pracownikowi nadmiernej samodzielności.
MODUŁ IV
Prowadzenie rozmowy coachingowej
- rozmowa coachingowa a przekazywanie informacji zwrotnych,
- zadawanie pytań,
- rola aktywnego słuchania w rozwiązywaniu trudnych sytuacji
- i motywowanie do zmiany,
- wykorzystanie parafrazy i odzwierciedlania w łagodzeniu napięcia rozmówcy,
- budowanie pozytywnego nastawiania u rozmówcy poprzez przyjmowanie otwartej postawy oraz zadawania pytań.
MODUŁ V
Narzędzia przekazywania informacji zwrotnych
- jasne precyzowanie celów i określanie zadań,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych - zachęcania pracowników do otwartości i zaangażowania,
- sposoby udzielania informacji zwrotnych - postawa i sposób formułowania wypowiedzi,
- zasady przekazywania informacji zwrotnych - 10 narzędzi konstruktywnego feedbacku,
- wspólne poszukiwanie i wypracowywanie rozwiązań zaistniałych problemów,
- pobudzanie kreatywności pracowników w procesie rozwiązywania problemów,
- wypracowywanie i osiąganie porozumienia.
MODUŁ VI
Coaching w praktyce - wspólna praca przy wyznaczaniu kierunku rozwoju zawodowego pracownika
- rozpoznanie wzajemnych oczekiwań,
- podkreślenie obustronnych korzyści,
- otwarta i jawna komunikacja,
- wspólne formułowanie zadań, celów na następny okres.
MODUŁ VII
Praktyczne ćwiczenia umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
- „studium przypadku”, czyli trudności, jakie pojawiały się z pracownikami na przestrzeni ostatnich miesięcy,
- radzenie sobie z „trudnym pracownikiem” - brak zaangażowania, roszczeniowość, konfliktowość,
- „burza mózgów”, czyli próby poszukiwania konstruktywnych rozwiązań pojawiających się problemów,
- tworzenie przykładowego indywidualnego planu działania dla pracownika.
WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł II | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł III | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł IV | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł V | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł VI | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Lunch | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł VII | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Ewa Orlik-Marciniak | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 029,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 144,96 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 117,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Orlik-Marciniak
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 130 dni szkoleniowych z tematyki coachingu.
Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.
Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, wystąpień publicznych, komunikacji i współpracy, organizacji czasu pracy, radzeniu sobie ze stresem oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
PROSIMY O KONTAKT PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O DOFINANSOWANIE, W CELU SPRAWDZENIA DOSTĘPNOŚCI TERMINU.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarnie i zdalnie. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989.
Tematyka:
Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie, Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami, Feedback, Organizacja czasu pracy, Komunikacja, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Odporność psychiczna, Employer Branding, Rekrutacja, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Współpraca, Mediacje w konflikcie.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek–Rozwój.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi