Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia - jak diagnozować i wspierać rozwój ucznia, jak współpracować na rzecz tego rozwoju
Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia - jak diagnozować i wspierać rozwój ucznia, jak współpracować na rzecz tego rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do:
- nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- pedagogów i psychologów;
- pracowników placówek socjalnych i kulturalno-oświatowych;
- studentów kierunków pedagogicznych;
- innych osób pracujących z dziećmi i nie tylko.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- zapoznanie uczestników z modelem organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;- wdrażanie do świadomego nabywania informacji na temat rodzaju niepełnosprawności czy dysfunkcji charakterystycznej dla ucznia;
- nabywanie umiejętności związanych z analizowaniem dokumentacji ucznia;
- wnioski do bezpośredniej pracy z uczniem w oparciu o zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej i własnych obserwacji ucznia.
- współpraca nauczycieli wiodących (przedmiotu) i współorganizujących kształcenie
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wskazać etapy tworzenia WOPFU oraz zinterpretować treść orzeczenia lub opinii w kontekście planowania wsparcia dla ucznia z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi (IPE). | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo porządkuje podane etapy tworzenia WOPFU oraz wskazuje odpowiednie zapisy w orzeczeniu, które mają wpływ na planowane działania wspierające (pytania: „przeciągnij i upuść” lub „dopasuj zapis do etapu”). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje zadania nauczycieli i specjalistów wynikające z Rozporządzenia MEN oraz potrafi określić rolę zespołu w planowaniu i realizacji wsparcia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie wybiera z listy czynności te, które zgodnie z Rozporządzeniem należą do zadań nauczycieli/specjalistów w pracy z uczniami z IPE (pytania jednokrotnego wyboru). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna modele współnauczania (co-coachingu) i potrafi przypisać ich zastosowanie do konkretnych sytuacji edukacyjnych, uwzględniając cechy osobowościowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje opis sytuacji lekcyjnej do odpowiedniego modelu współnauczania (np. „asystujące”, „równoległe”, „alternatywne”) oraz określa preferowany styl współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Budowanie koalicji na rzecz ucznia z indywidualnymi potrzebami edukacyjnymi;
- Etapy tworzenia WOPFU;
- Interpretacja orzeczeń i opinii;
- Wyznaczanie głównych kierunków do pracy z uczniem na podstawie WOPFU.
- Zadania i rola nauczycieli i specjalistów w odniesieniu do pracy na rzecz uczniów z IPE wynikających z Rozporządzenia MEN.
- Rola Zespołu – współpraca nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania uczniów z IPE.
- Co-coaching czyli współnauczanie.
- Zapoznanie z modelami współnauczania podczas bezpośredniej pracy z uczniami z IPE na lekcji;
- Poznanie mocnych i słabych stron współnauczania.
- DISK – jak współpracować w oparciu o cechy osobowościowe.
- Budowanie relacji u nauczycieli we współnauczaniu z wykorzystaniem ich indywidualnego charakteru.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 599,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 599,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 99,83 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 99,83 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marlena Szwemińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały piśmiennicze,
- prezentację multimedialną,
- certyfikat imienny potwierdzający ukończenie szkolenia wraz z efektami uczenia się.
Warunki uczestnictwa
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Założenie konta na BUR i zapisanie się na usługę.
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 70% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Informacje dodatkowe
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – szkolenia finansowane ze środków publicznych.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, podczas szkolenia przewidywane są przerwy na kawę.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego, według Państwa zapotrzebowania w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa. W razie zainteresowania ofertą indywidualną, prosimy o kontakt.
Dysponujemy wykwalifikowaną kadrą trenerską, posiadającą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe do realizacji projektów szkoleniowych z różnorodnych zakresów. Ponadto wspieramy w organizacji szkoleń, eventów, konferencji, pomagamy w rekrutacji kadr, identyfikujemy możliwości pozyskania środków zewnętrznych.