Skuteczna komunikacja z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych
Skuteczna komunikacja z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie i liderzy zespołów
Pracownicy działów HR
Specjaliści ds. sprzedaży i obsługi klienta
Zespoły projektowe
Przedsiębiorcy i właściciele firm
Specjaliści ds. komunikacji
Trenerzy i konsultanci
Osoby chcące rozwijać umiejętności interpersonalne
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-04-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Skuteczna komunikacja z zastosowaniem narzędzi diagnostycznych” PRZYGOTOWUJE do rozpoznawania stylów komunikacji — identyfikowania stylów zachowań komunikacyjnych, rozumienia indywidualnych preferencji rozmówców, dostosowywania przekazu do odbiorcy oraz analizowania interakcji komunikacyjnych, aby zwiększyć skuteczność i klarowność wymiany informacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje style zachowań komunikacyjnych.Identyfikuje typy osobowości. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje typ osobowościna podstawie opisu zachowań i nazywa cztery główne style | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przyporządkowuje typyosobowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje, jak różne typyosobowości wpływają na konkretne zachowania w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje indywidualne preferencje rozmówców | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje potencjalnewyzwania w komunikacji z każdym typem osobowości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje jaki może być wpływ preferencji rozmówcy na odbiór komunikatu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dostosowuje przekaz do odbiorcy | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje różne strategiekomunikacyjne w zależności od potrzeb rozmówcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje styl swojej komunikacji do identyfikowanego typu osobowości rozmówcy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Analizuje interakcje komunikacyjne, aby zwiększyć skuteczność i klarowność wymiany informacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przypadki, wktórych interakcje doprowadziły do skutecznej komunikacji, wyciąga wnioski do zastosowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do procesu szkolenia i komunikacji – zajęcia teoretyczne: 60 minut, zajęcia praktyczne: 30 minut
2. Omówienie narzędzi diagnostycznych - kwestionariuszy badających style komunikacji i typy osobowości – zajęcia teoretyczne: 45 minut, zajęcia praktyczne: 45 minut
3. Omówienie wyników kwestionariuszy – zajęcia teoretyczne: 30 minut, zajęcia praktyczne: 60 minut
4. Zrozumienie stylów komunikacyjnych– zajęcia teoretyczne: 90 minut
5. Ćwiczenia w rozpoznawaniu stylów i komunikacji i preferencji rozmówcy – zajęcia praktyczne: 90 minut
6. Adaptacja stylu komunikacji – zajęcia teoretyczne: 90 minut
7. Praktyczne ćwiczenia z analizy rozmowy i adaptacji komunikacji– zajęcia praktyczne: 90 minut
8. Komunikacja w zespole – zajęcia teoretyczne: 90 minut
9. Gra szkoleniowa – zajęcia praktyczne: 90 minut
10. Ćwiczenia zespołowe w zakresie rozpoznawania stylów komunikacji i preferencji rozmówcy – zajęcia praktyczne: 90 minut
11. Dalsze ćwiczenia zespołowe, gra szkoleniowa – rozwój umiejętności komunikacyjnych – zajęcia praktyczne: 60 minut
12. Plan działania i rozwój indywidualny w obszarze wzmacniania procesu komunikowania się – zajęcia praktyczne: 30 minut
13. Podsumowanie szkolenia i główne wnioski – zajęcia teoretyczne: 30 minut
14. Obserwacja w warunkach symulowanych – 30 minut
15. Test teoretyczny – 30 minut
Przerwy zostały wliczone w czas usługi. Na jedną godzinę zegarową składa się 45 minut dydaktycznych oraz 15 minut przerwy.
Usługa będzie realizowana w grupie max. 15 osobowej.
Każdy uczestnik będzie miał zapewnione swoje stanowisko pracy.
Zajęcia praktyczne będą prowadzone w podgrupach maksymalnie 5 osobowych.
Podczas ćwiczeń, gier zespołowych każdy zespół otrzyma pakiet materiałów potrzebnych do wzięcia udziału w danej aktywności, każdy uczestnik otrzyma instrukcję szkoleniową.
Szkolenie adresowane jest do osób pełniących funkcje kierownicze, menadżerów i liderów zespołów, pracowników działów HR, specjalistów ds. sprzedaży i obsługi, zespołów projektowych, przedsiębiorców i właścicieli firm, trenerów i konsultantów, osób którym potrzebne są umiejętności interpersonalne do pracy z klientem, pracowników biurowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Wprowadzenie do procesu szkolenia i komunikacji | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Omówienie narzędzi diagnostycznych - kwestionariuszy badających style komunikacji i typy osobowośc | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Omówienie wyników kwestionariuszy | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 17-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Zrozumienie stylów komunikacyjnych | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Ćwiczenia w rozpoznawaniu stylów i komunikacji i preferencji rozmówcy | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Adaptacja stylu komunikacji | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Praktyczne ćwiczenia z analizy rozmowy i adaptacji komunikacji | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Komunikacja w zespole | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 18-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Gra szkoleniowa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Ćwiczenia zespołowe w zakresie rozpoznawania stylów komunikacji i preferencji rozmówcy | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Dalsze ćwiczenia zespołowe, gra szkoleniowa – rozwój umiejętności komunikacyjnych | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Przerwa | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Plan działania i rozwój indywidualny w obszarze wzmacniania procesu komunikowania się | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Podsumowanie szkolenia i główne wnioski | Prowadzący Marta Majcher | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 254,56 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 272,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,94 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Majcher
zakresu umiejętności miękkich, jak i twardych. Współtwórca platformy enterpriseacademy.pl. Obecnie zarządza własną działalnością gospodarczą zajmującą się specjalistycznym doradztwem biznesowym oraz szkoleniami w zakresie kompetencji miękkich. Posiada doświadczenie zawodowe w zakresie świadczonej usługi zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed opublikowaniem danej karty usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi:
- standardowy komplet materiałów szkoleniowych pisany prostym językiem, prostą czczionką udostępniony elektronicznie oraz w formie wydrukowanej.
- treść szkolenia przekazywana dwoma kanałami, materiały fizyczne ( elektroniczne oraz wydrukowane) oraz ustnie przekazywane przez trenera.
Forma materiałów szkoleniowych może być dostosowana indywidualnie w zależności od wskazanych w formularzu zgłoszeniowym szczególnych potrzeb.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych z funduszy europejskich warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora który udziela dofinansowania.
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego zawierającego informacje dotyczące szczególnych potrzeb Uczestników szkolenia.
Informacje dodatkowe
Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest pozytywny wynik testu końcowego oraz frekwencja na minimalnym poziomie 80%.
Usługa będzie podlegała zw. z podatku VAT jeżeli będzie finansowania w min. 70% ze środków publicznych(§ 3 ust.1 pkt 14 Rozp. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług).