Szkolenie Wzorce projektowe w Java – praktyczne zastosowania
Szkolenie Wzorce projektowe w Java – praktyczne zastosowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
- Programiści Java ze średnim doświadczeniem
- Architekci oprogramowania Java
- Technical Team Leaders zespołów Java
- Deweloperzy chcący pogłębić znajomość dobrych praktyk
- Inżynierowie oprogramowania zajmujący się refaktoryzacją
- Quality Assurance Engineers pracujący z kodem Java
- Specjaliści ds. utrzymania systemów Java
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji06-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do:świadomego projektowania i implementowania rozwiązań w oparciu o wzorce projektowe, rozpoznawania problemów architektonicznych oraz doboru odpowiednich wzorców w zależności od kontekstu technicznego i biznesowego. Uczestnik będzie potrafił efektywnie stosować wzorce kreacyjne, strukturalne i behawioralne w projektach aplikacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem środowisk Java/Spring.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje problemy projektowe w istniejącej strukturze kodu | Kryteria weryfikacji Na podstawie dostarczonego fragmentu kodu uczestnik wskazuje konkretne naruszenia zasad OOP (np. SRP, LSP) lub obecność antywzorców (np. God Object, Spaghetti Code), uzasadniając swój wybór. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje kontekst zastosowania wzorców kreacyjnych i ich wpływ na architekturę | Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje odpowiedni wzorzec (Builder, Factory Method, Abstract Factory, Prototype) do konkretnego problemu projektowego, uzasadniając wybór i przewidywane korzyści. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Redaguje klasę wykorzystując wzorzec Builder do tworzenia obiektów o złożonej strukturze | Kryteria weryfikacji Uczestnik przekształca klasę z wieloma konstruktorami w wersję z zastosowaniem wzorca Builder, umożliwiając czytelne tworzenie instancji w stylu fluent API. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Modyfikuje strukturę aplikacji poprzez wprowadzenie wzorca Adapter lub Facade | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy klasę Adapter lub Facade, która upraszcza i ujednolica interfejs do złożonego lub niespójnego zestawu klas, redukując zależności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozróżnia zastosowania wzorców behawioralnych i wdraża wybrany w praktyce | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przypadek użycia i implementuje odpowiedni wzorzec (np. Strategy, Observer, Command, Chain of Responsibility), eliminując sztywne instrukcje warunkowe lub sprzężenia logiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi …) i dopisać jakiego rodzaju metody będą użyte podczas realizacji zajęć (np. ćwiczenia, burza mózgów, obserwacja, dyskusja panelowa, metoda problemowa, studium przypadku itp.)
Przerwy są wliczane do czasu trwania usługi
ilość godzin 16 godziny zegarowych. Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
Zaświadczenie otrzymuje uczestnik, który będzie miał co najmniej 80% obecności podczas szkolenia oraz uzyska pozytywną ocenę z walidacji.
Walidacja : Walidacja odbędzie się w formie testu online. Uczestnik powinien posiadać dostęp do Internetu. Test zostanie przesłany w formie linku na indywidualnego maila uczestnika szkolenia. Testy zostaną sprawdzone bez udziału człowieka (automatycznie przez system informatyczny) Uczestnicy otrzymają mailowo powiadomienie o % poprawnych odpowiedzi. Dostawca Usługi przeprowadzi rejestr wyników + rejestr wydanych zaświadczeń w ramach projektu/ szkolenia. Rozdzielność funkcji jest zachowana.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu oraz wywiadu swobodnego
- Fundamenty wzorców projektowych
- Zasady projektowania obiektowego
- Identyfikacja problemów projektowych
- Kontekst stosowania wzorców
- Analiza wymagań i dobór wzorców
- Implementacja wzorców kreacyjnych
- Builder w praktyce
- Abstract Factory i Factory Method
- Prototype i jego zastosowania
- Dependency Injection w Spring
- Wzorce strukturalne w praktyce
- Adapter i Facade
- Composite w strukturach drzewiastych
- Proxy w systemach rozproszonych
- Decorator w rozszerzaniu funkcjonalności
- Wzorce behawioralne w akcji
- Strategy w systemach biznesowych
- Observer w aplikacjach reaktywnych
- Command w systemach rozproszonych
- Chain of Responsibility w procesach biznesowych
WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Regionalnym Programie lub FERS.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu. Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia nazajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącym procesu walidacji nabycia kompetencji w ramach Podmiotowych Systemów Finansowania zostanie zachowana rozdzielność funkcji nauczania od walidacji poprzez przekazanie przez osobę prowadzącą zajęcia testów uczestnikom do rozwiązania, a następnie przekazanie ich osobie walidującej efekty uczenia się do sprawdzenia.
Dostawca usługi potwierdza brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystająca ze wsparcia.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem
minimalny poziom odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80 %
walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania efektów uczenia się.
usługa rozwojowa nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills)”
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 109,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 109,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
MARCIN DZIERŻAK
Politechnika Gdańska - Master of Science (M.Sc.), Computer Science (1998-2004)
Doświadczenie zawodowe: Doświadczony inżynier oprogramowania i trener techniczny z ponad 20-letnim stażem w branży IT. Od 2010 roku prowadzi własną działalność szkoleniową w realis.pro, specjalizując się w inżynierii oprogramowania. Od 2016 roku współpracuje z firmą Sages jako Technical Trainer w obszarze Java, JEE i middleware. Równocześnie pracuje jako Senior Software Engineer w Amartus (od 2013). Wcześniej szkolił zespoły w Ericsson i Ericpol. Łączy praktyczne doświadczenie programistyczne z ekspertyzą w zakresie architektury systemów i zespołowego wytwarzania oprogramowania.
Szkolenia 2024-2025: Przeprowadził około 1100 godzin szkoleń z zakresu Java, JEE, middleware, architektury oprogramowania oraz metodyk programistycznych dla programistów i zespołów developerskich w firmach korporacyjnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej- skrypt z zakresu programu szkolenia, ćwiczenia.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej będzie potwierdzony przez uczestnika na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Informacje dodatkowe
Dostawca usługi oświadcza, że:
cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu,
że karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług
że usługa rozwojowa będzie realizowana zgodne z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami prawa o VAT
Kontakt w sprawie szkolenia, dotyczące kwestii organizacyjnych :
klaudia.janecka@eitt.pl
Kontakt w sprawie dofinansowania do szkolenia, karty BUR :
Patrycja Foremniak patrycja.foremniak@eitt.pl
W przypadku dofinansowania mniejszego niż 70% wartości netto szkolenia, Dostawca Usługi naliczy VAT do kwoty netto. Usługa szkoleniowa zwolniona z VAT tylko w przypadku gdy dofinansowanie ze środków publicznych wynosi co najmniej 70%.
Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie bez udziału człowieka -> warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji jest zachowa
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników, oraz zastosowanego narzędzia.
Link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej jest dostępny przez cały okres jej trwania.
usługa rozwojowa zostanie przeprowadzona za pośrednictwem platformy/komunikatora wskazanego przez Organizatora Usługi : Microsoft Teams
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS;
aktualne wersje przeglądarki np.- Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Brave, Safari, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer, Yandex
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;-
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
liczba uczestników umożliwia wszystkim uczestnikom interaktywną swobodę udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu itp.)