Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy
Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest osobom posiadającym wyższe wykształcenie medyczne, tj. lekarzom, fizjoterapeutom oraz położnym. Uczestnik powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii człowieka.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestnika wiedzy i umiejętności praktycznych , pozwalających na diagnozowanie obszaru układu pokarmowego pacjenta, a w razie stwierdzenia dysfunkcji w tym obszarze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą teoretyczną oraz praktyczną z zakresu problemów jelitowych. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i opisuje nieprawidłowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia i opisuje techniki osteopatyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiednie metody terapeutyczne adekwatne do stwierdzonych w trakcie wywiadu dysfunkcji. | Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednią terapię na podstawie przeprowadzonego z pacjentem wywiadu i badania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje wskazane przez pacjenta dolegliwości | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Określa powstałe dysfunkcje na podstawie przeprowadzonego z pacjentem wywiadu i badania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Prowadzi terapię pacjentów. | Kryteria weryfikacji Planuje terapię pacjenta w oparciu o stwierdzone w wyniku badania dysfunkcje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza proces terapii, wykorzystując poznane techniki osteopatyczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnik powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu anatomii i fizjologii człowieka (szkolenie dedykowane jest osobom posiadającym wyższe wykształcenie medyczne na kierunkach : medycyna, fizjoterapia, położnictwo).
Forma szkolenia:zajęcia o charakterze teoretyczno – praktycznym. Uczestnicy w części praktycznej pracują na modelach lub/i na sobie nawzajem (praca w parach przy stole fizjoterapeutycznym). Sala wyposażona jest w stoły terapeutyczne (1 stół na parę), rzutnik multimedialny, pomoce dydaktyczne (skrypt).
Szkolenie składa się z 20 godzin zegarowych z czego 12 godzin zegarowych to część praktyczna, a 8 godzin zegarowych to część teoretyczna. Czas przerw nie jest wliczany do czasu szkolenia. Godziny rozpoczęcia i zakończenia przerw wskazane w harmonogramie mają charakter orientacyjny. Ich rozpoczęcie i zakończenie będzie ustalane przez prowadzącego bezpośrednio z uczestnikami, a to zależnie od stopnia realizacji materiału i potrzeb Uczestników. Nie mniej jednak przerwy będą ustalone w zakreślonych w harmonogramie granicach, tj. 30 min w piątek, 1h w sobotę, 30 min w niedzielę. Specyfika prowadzonego szkolenia - praca w parach przy stołach rehabilitacyjnych pod nadzorem osoby prowadzącej , pozwala na stosowanie indywidualnych przerw bez konieczności sztywnych ustaleń w tym zakresie. Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Walidacja w postaci testu, wywiadu swobodnego, obserwacji w warunkach symulowanych - osobą merytorycznie odpowiedzialną za przeprowadzenie i sprawdzenie testu wiedzy dla Uczestnika jest Pan Jakub Zienkiewicz.
Usługa zwolniona z VAT zgodnie z art.43 ust.1 pkt 26 lit. a ustawy z dnia 11.03.2004r o podatku od towarów i usług.
Program szkolenia:
1.PRZEWÓD POKARMOWY – FUNKCJONOWANIE I ROLA
Rola i zadanie PP
Bariera jelitowa
Mikroflora jelitowa
Wypróżnienie jako wskaźnik funkcjonowania PP
2.MIKROBIOTA JELITOWA
Czym jest mikrobiom
Rola mikroflory jelitowej w zachowaniu zdrowia
Kształtowanie mikrobiomu od narodzin do starości
Czynniki wpływające na mikrobiom jelitowy
Metody oceny mikroflory jelitowej
Probiotyki i prebiotyki – wskazówki praktyczne
Mikroflora jelitowa w wybranych chorobach PP
3.BARIERA JELITOWA
Czym jest bariera jelitowa i czy istnieje „nieszczelne” jelito
Metody oceny bariery jelitowej
Nadwrażliwości pokarmowe jako efekt uszkodzenia bariery jelitowej
4.NIEINWAZYJNA DIAGNOSTYKA PRZEWODU POKARMOWEGO
Markery stanu zapalnego
Kalprotektyna
M2PK
Zonulina
Krew utajona w kale
Jak pracować z markerami zapalnymi?
5.JELITO JAKO ORGAN ODPORNOŚCIOWY – UKŁAD IMMUNOLOGICZNY GALT
Jelito jako „serce” układu odpornościowego
Mikroflora jelitowe – trenerzy ludzkiej odporności
Alergie, choroby autoimmunologiczne, nawracające infekcje
6.NERW BŁĘDNY – CZYLI WPŁYW JELIT NA PSYCHIKĘ
Dlaczego problemy jelitowe idą w parze z problemami gastrycznymi?
Czy depresja wywodzi się z jelit
Wpływ mikroflory na psychikę
Psychobiotyki – czy probiotyki na psychikę naprawdę działają?
Czy istnieje dieta „na depresję”?
7.ALERGIE I NIETOLERANCJE POKARMOWE
Czym jest alergia, czym nietolerancja a czym nadwrażliwość pokarmowa
Czy alergie można leczyć?
Czy gluten zawsze powoduje nietolerancje?
Na czym polega dieta eliminacyjna?
Testy na alergie i nietolerancje pokarmowe
Rola nietolerancji pokarmowych w wybranych jednostkach chorobowych
8.CHOROBY PRZEWODU POKARMOWEGO – DIAGNOSTYKA, SUPLEMENTACJA I LECZENIE W UJĘCIU KLASYCZNYM I NOWATORSKIM
• IBS - ZESPÓŁ JELITA NADWRAŻLIWEGO
• SIBO (PRZEROST BAKTERYJNY JELITA CIENKIEGO)
• IBD - NIESWOISTE CHOROBY ZAPALNE JELIT
• CHOROBA WRZODOWA ŻOŁĄDKA I DWUNASTNICY
• CELIAKIA I NIECELIAKALNA NADWRAŻLIWOŚĆ NA GLUTEN
•OTYŁOŚĆ I NADWAGA
• CANDIDA - CZYLI FAKTY I MITY O KANDYDOZIE PRZEWODU POKARMOWEGO
•PASOŻYTY
•RAK JELITA GRUBEGO
•POANTYBIOTYKOWE RZEKOMOBŁONIASTE ZAPALENIE JELITA GRUBEGO (CLOSTRIDIUM DIFICILLE)
9.POSTĘPOWANIE ŻYWIENIOWE W WYBRANYCH JEDNOSTKACH CHOROBOWYCH
•IBS
•SIBO
•IBD
•CHOROBA WRZODOWA ŻOŁĄDKA I DWUNASTNICY
•CHOROBY HEPATOLOGICZNE
•CHOROBY TRZUSTKI
•ZAPARCIA
•BIEGUNKI
•UCHYŁKI JELITA GRUBEGO
•DNA MOCZANOWA
•DIETA PROTOKÓŁ AUTOIMMUNOLOGICZNY
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Walidacja wstępna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy-wprowadzenie | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Diagnostyka problemów jelitowych i dietetyka kliniczna_moduł szkoleniowy | Prowadzący Patrycja Szachta | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 77,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 77,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Patrycja Szachta
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma drukowane materiały szkoleniowe - skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia. Materiały te umożliwią im powrót i powtórzenie wiedzy zdobytej na szkoleniu w dowolnym momencie. Dzięki temu uczestnicy osiągną zamierzony cel szkolenia.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przed Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli dostawcy tych usług.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem kapitałowo lub finansowo.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcą lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu, i zakwaterowania.