KURS DYPLOMOWY COAPE BEHAWIORYSTA KOTÓW "ADVANCED DIPLOMA IN THE PRACTICAL ASPECTS OF CAT BEHAVIOUR & BEHAVIOURAL THERAPY" 2025/2026 - Kurs uzupełniający
KURS DYPLOMOWY COAPE BEHAWIORYSTA KOTÓW "ADVANCED DIPLOMA IN THE PRACTICAL ASPECTS OF CAT BEHAVIOUR & BEHAVIOURAL THERAPY" 2025/2026 - Kurs uzupełniający
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Grupa docelowa usługi
Podstawą kwalifikacji na Kurs Dyplomowy jest wykazanie się kwalifikacjami w pracy ze zwierzętami np. dyplom lekarza weterynarii, dyplom technika weterynarii, a w przypadku wykształcenia o innym profilu opisanie doświadczenia w pracy ze zwierzętami (praca ze zwierzętami przygotowanymi do adopcji w schronisku, fundacji czy stowarzyszeniu itp., prowadzenie domu tymczasowego, hodowlii, udział w kursie trenerskim, kursie dogoterapii, prowadzenie szkoły dla psów itp) lub pomyślne ukończenie jednego z korespondencyjnych kursów COAPE - do wyboru kurs: Szkoła dla Psów, Think Dog, Think Cat, Study Dog, Wilk - Zachowanie i Ekologia.
Po przesłaniu formularza zgłoszenia, wszyscy kandydaci zostaną poproszeni o przesłanie listu motywacyjnego zawierającego informacje o dotychczasowym doświadczeniu w pracy ze zwierzętami. Wszyscy kandydaci muszą mieć minimum średnie wykształcenie. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi89
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnej pracy ze zwierzętami, obserwacji i interpretacji zachowania zwierząt, wychowania, uczenia i szkolenia, a także rozumienia różnorodnych uwarunkowań tych procesów.Szkolenie przygotowuje Uczestnika do formułowania wniosków, opracowywania i przedstawiania wyników i wskazywania kierunków badań oraz wyznaczania ścieżek własnego rozwoju.
Kurs ma na celu promowanie ochrony środowiska, zapewnienia dobrostanu zwierząt oraz odpowiedzialnego podejścia do opieki.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje terminologię używaną w behawioryzmie oraz wyjaśnia jej pochodzenie i znaczenie w kontekście pokrewnych dyscyplin naukowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje elementarną terminologię używaną w behawioryźmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia źródła terminów stosowanych w behawioryźmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik interpretuje opisy przypadków z użyciem terminologii behawioryzmu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje błędne użycie terminologii i dokonuje korekty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje przyczyny problemowych zachowań u zwierząt, takich jak lęk, agresja, czy nadmierna ekscytacja. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje i klasyfikuje problemowe zachowania u zwierząt (np. lęk, agresję, nadmierną ekscytację) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia możliwe przyczyny problemowych zachowań zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje mechanizmy psychologiczne i etologiczne prowadzące do tych zachowań. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia przyczyny środowiskowe, behawioralne i zdrowotne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik interpretuje gesty, mimikę i postawę ciała kotów w celu zrozumienia ich intencji oraz samopoczucia | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia podstawowe sygnały komunikacyjne kotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje znaczenie poszczególnych sygnałów w kontekście emocji i intencji zwierzęcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia sygnały świadczące o stanie pozytywnym (np. relaks, chęć interakcji) i negatywnym (np. stres, agresja, lęk). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy plany behawioralne dostosowane do indywidualnych potrzeb i problemów zwierząt | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia elementy skutecznego planu behawioralnego (cele, etapy, metody, narzędzia, kryteria oceny). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady dostosowania planu do wieku, gatunku, temperamentu i stanu zdrowia . | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia techniki pracy behawioralnej adekwatne do różnych problemów (np. lęk, agresja, nadmierna ekscytacja). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki modyfikacji zachowania, takie jak wzmocnienie pozytywne | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia podstawowe techniki modyfikacji zachowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcie wzmocnienia pozytywnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia wzmocnienia pozytywne, negatywne i karę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady skutecznego stosowania nagród (czas, częstotliwość, dopasowanie do zwierzęcia). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje postępy kotów podczas wdrażania planu behawioralnego | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia metody monitorowania postępów w pracy behawioralnej (np. dziennik obserwacji, nagrania wideo, kwestionariusze dla opiekuna). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje wskaźniki zmiany zachowania (częstotliwość, intensywność, czas trwania, kontekst). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia oznaki poprawy, stagnacji i regresu w zachowaniu kota. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia efektywność zastosowanych metod i podejmuje decyzje o ich modyfikacji, jeśli zajdzie taka potrzeba | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia kryteria oceny skuteczności metod modyfikacji zachowania (np. częstotliwość problemu, intensywność, czas trwania, wpływ na dobrostan). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje sposoby zbierania danych potrzebnych do oceny efektywności (obserwacje, kwestionariusze, nagrania). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia sytuacje, w których metoda jest skuteczna, częściowo skuteczna lub nieskuteczna. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje sytuacje wymagające konsultacji z innymi specjalistami (np. weterynarzem) i rekomendować odpowiednie działania | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia sytuacje, w których niezbędna jest konsultacja z innymi specjalistami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje kompetencje i zakres działań różnych specjalistów (weterynarz, zoofizjoterapeuta, dietetyk zwierzęcy, trener). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia problemy behawioralne wynikające z przyczyn środowiskowych od tych mogących mieć podłoże medyczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik pracuje z kotem wykazującym problemowe zachowania, identyfikuje przyczyny problemów oraz stosuje odpowiednie metody ich rozwiązania | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia typowe problemowe zachowania kotów (np. agresja, lęk, znaczenie moczem, nadmierna wokalizacja). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje potencjalne przyczyny tych zachowań (środowiskowe, zdrowotne, emocjonalne). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia metody pracy dostosowane do różnych typów problemów behawioralnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje ekologiczne aspekty opieki nad kotami, rozumie wpływ zrównoważonego rozwoju na dobrostan kotów i ich zachowania | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia ekologiczne aspekty opieki nad kotami (np. ograniczenie odpadów, odpowiedzialna dieta, korzystanie z przyjaznych środowisku produktów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje wpływ środowiska i zrównoważonych praktyk na zdrowie i zachowanie kotów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia działania sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi od tych szkodliwych dla środowiska i dobrostanu zwierząt. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje ekologiczne środowisko życia dla kotów, uwzględniając ich naturalne potrzeby oraz minimalizując zużycie zasobów | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia elementy naturalnego środowiska kota, które powinny być uwzględnione w miejscu jego życia (np. kryjówki, miejsca do wspinaczki, strefy odpoczynku). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje ekologiczne materiały i zasady minimalizowania zużycia zasobów (np. energooszczędne źródła światła, materiały biodegradowalne, ograniczenie plastiku). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia rozwiązania sprzyjające dobrostanowi kota od działań niekorzystnych dla środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik monitoruje i analizuje skuteczność ekologicznych działań w pracy behawiorysty kotów, proponując rozwiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia ekologiczne działania możliwe do zastosowania w pracy behawiorysty kotów (np. ograniczenie zużycia materiałów, stosowanie naturalnych zabawek, energooszczędne wyposażenie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje wpływ działań ekologicznych na dobrostan kota i środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia skuteczne praktyki zrównoważonego rozwoju od tych mniej efektywnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: 25-26 października 2025, zajęcia online - zajęcia teoretyczne
- Kot domowy na tle innych kotowatych (pochodzenie, miejsce w systematyce) - Odpowiedzialne podejście do hodowli i ochrony dzikich kotowatych.
- Udomowienie i historia kota domowego, rasy - Zrównoważony rozwój hodowli kotów: unikanie nadmiernej eksploatacji rasowych kotów.
- Anatomia i budowa zmysłów kota domowego w kontekście przystosowania ewolucyjnego i zachowania - Etyczne podejście do badania zmysłów i ochrony naturalnego środowiska.
- Etogram i potrzeby kota w kontekście przodka kota domowego - Jak zapewnić zrównoważoną opiekę nad kotem, biorąc pod uwagę jego potrzeby ekologiczne.
- Komunikacja u kotów - Ochrona środowiska naturalnego poprzez zrozumienie i respektowanie potrzeb komunikacyjnych kotów.
- Biologia rozwojowa kota domowego - rozwój osobniczy i rozwój zachowania (ciąża, rozwój i socjalizacja kociąt, okresy krytyczne) - Zrównoważony rozwój w hodowli kociąt, odpowiedzialność za ich przyszłość.
- Rasy kotów a wymagania dotyczące środowiska i utrzymania - Jak hodować koty w sposób odpowiedzialny i zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Organizacja i wyzwania dla domów z wieloma kotami - Zrównoważony rozwój w zarządzaniu populacją kotów w gospodarstwach domowych.
Moduł 2: 1-15 grudnia 2025, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty – zajęcia teoretyczne
- Anatomia i fizjologia mózgu i układu nerwowego kota; rola neuroprzekaźników i hormonów w regulacji emocji i zachowania - Etyczne podejście do badań neurologicznych i ich wpływ na dobrostan zwierząt.
- Wstęp do wiedzy o emocjach zwierząt - Zrównoważona opieka: jak rozpoznać i reagować na potrzeby emocjonalne kotów.
- Strategie przetrwania i systemy emocjonalne - Jak naturalne zachowania kotów mogą wspierać ich przetrwanie w zmieniającym się środowisku.
- Procesy uczenia się - rodzaje uczenia się, wzmocnienia, uczenie się a przystosowanie ewolucyjne i emocje - Przystosowanie do zmieniających się warunków środowiskowych.
- Procesy i mechanizmy uczenia się w kontekście emocjonalności i wzorców zachowania kota domowego - Jak promować zrównoważony rozwój poprzez odpowiednie strategie wychowawcze.
- Procesy poznawcze i teoria umysłu u zwierząt. Kwestia inteligencji zwierząt - Zrównoważony rozwój w kontekście poznawania zdolności umysłowych zwierząt.
Moduł 3: 17-18 stycznia 2026, zajęcia online – zajęcia teoretyczne
- Model MHERA (udoskonalony model EMRA) jako narzędzie oceny zachowania i terapii problemów behawioralnych - Zrównoważona opieka nad zwierzętami w kontekście terapii.
- Analiza przypadków: zastosowanie MHERA na wybranych kocich przypadkach - Uwzględnienie zrównoważonych praktyk w leczeniu problemów behawioralnych.
Moduł 4: 15-31 marca 2026, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty – zajęcia teoretyczne
- Stres u kotów (fizjologia, mechanizmy radzenia sobie ze stresem, przyczyny, skutki i zapobieganie) - Zrównoważona opieka jako sposób redukcji stresu i poprawy jakości życia zwierząt.
- Wpływ diety na zachowanie kotów, koty jako obligatoryjni mięsożercy, trujące rośliny - Zrównoważona dieta dla kotów: jak dbać o zdrowie i środowisko.
- Starzenie się i związane z nim zaburzenia behawioralne - Odpowiedzialna opieka nad starszymi kotami, z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb.
- Problemy behawioralne kotów z podziałem na typy zaburzeń, z odniesieniem do czynników wewnętrznych i zewnętrznych:
- załatwianie potrzeb fizjologicznych poza kuwetą
- agresywność
- lękliwość
- konflikty w kociej grupie
- zachowania kompulsywne
- problemy separacyjne
- Psychopatologia emocji: depresja, strach, niepokój, fobie - Etyczne podejście do diagnozowania i leczenia problemów emocjonalnych kotów.
Moduł 5: 6-31 maja 2026, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty - zajęcia teoretyczne
- Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów, warsztat - Odpowiedzialne podejście do terapii behawioralnych.
- Wprowadzanie nowego kota: techniki, przyczyny trudności i niepowodzeń - Jak unikać błędów i zapewnić kotom odpowiednią adaptację w nowych warunkach.
- Zabawa a inne aktywności kotów; zabawa a problemy behawioralne kotów - Zrównoważona aktywność fizyczna i umysłowa w codziennej opiece.
- Kot niepełnosprawny - kot niesłyszący, niewidomy, z zaburzeniami neurologicznymi, z niepełnosprawnością ruchową - Zrównoważony rozwój w opiece nad kotami z niepełnosprawnościami.
- Felinoterapia a dobrostan kota domowego - Wykorzystanie kociej energii w terapii przy jednoczesnym dbaniu o dobrostan zwierząt.
Moduł 6: 24-30 czerwca 2026, zajęcia online we wtorki, czwartki i soboty - zajęcia teoretyczne
- Choroby i towarzyszące im problemy behawioralne, wpływ bólu na emocje i zachowanie - Wspieranie zdrowia kotów w sposób zrównoważony i odpowiedzialny.
- Różnicowanie emocjonalnych i medycznych przyczyn zachowania przez behawiorystę zwierząt - Etyczne podejście do diagnozowania problemów zdrowotnych.
- Farmakologia i jej praktyczne stosowanie w terapii zachowania kotów - Jak stosować leki odpowiedzialnie w terapii behawioralnej.
- Prowadzenie konsultacji behawioralnej kota - wywiad, kwestionariusz behawioralny, obserwacja, różnicowanie przyczyn problemów behawioralnych - Współpraca z klientem w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- Konsultacja w domu kota / konsultacja online - Zrównoważona opieka nad kotami w różnych warunkach.
- Współpraca z lekarzem weterynarii - Jak współpracować w duchu zrównoważonego rozwoju.
- Umiejętności interpersonalne w prowadzeniu konsultacji - Budowanie zaufania i odpowiedzialności w relacji z opiekunami zwierząt.
Kurs obejmuje:
Godziny zegarowe (łącznie z przerwami): 89 h
- zajęcia praktyczne: 0h
- zajęcia teoretyczne: 89h
Przerwy:
W dni szkoleniowe, kiedy zajęcia trwają do 4h nie ma przerw.
W dni szkoleniowe, kiedy zajęcia trwają powyżej 4h są przerwy. Przerwy są wliczane do czasu trwania usługi szkoleniowej.W zależności od ustalenia przerw przez prowadzącego oraz grupę, przerwy organizowane są następująco: 1 lub 2 x przerwa kawowa - 15 minutowa oraz 1 x przerwa obiadowa 30 minutowa.
Kurs Dyplomowy COAPE jest adresowany do osób, które pragną rozpocząć profesjonalną pracę w obszarze terapii i modyfikacji zachowań zwierząt towarzyszących, takich jak psy i koty. Program kursu jest dostępny dla osób posiadających co najmniej średnie wykształcenie oraz doświadczenie w pracy ze zwierzętami. Wśród uczestników znajdują się m.in. lekarze i technicy weterynarii, zootechnicy, psycholodzy, absolwenci kierunków biologicznych, a także osoby z innych branż, które pragną zmienić ścieżkę kariery i poświęcić się pracy z zwierzętami.
Wymagania organizacyjne obejmują:
- Dostęp do internetu – umożliwiający uczestnictwo w zajęciach online.
- Konto na platformie ZOOM – do udziału w zajęciach na żywo.
- Dostęp do Strefy E-learningu – do przeglądania materiałów kursowych.
- Aktywne uczestnictwo – w zajęciach i zajęciach praktycznych.
Ukończenie kursu wymaga pozytywnego zaliczenia procesu walidacji. Spotkanie z Walidatorem odbywa się za pośrednictwem platformy ZOOM, podczas którego przeprowadzana jest walidacja. Walidator zadaje uczestnikowi kilka pytań otwartych, mających na celu ocenę wiedzy zdobytej w trakcie całego kursu oraz wypełniany jest przez uczestnika test teoretyczny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 46 Wprowadzenie do kursu - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 46 Kot domowy na tle innych kotowatych (pochodzenie, miejsce w systematyce) Udomowienie i historia kota domowego, rasy - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 46 Anatomia i budowa zmysłów kota domowego w kontekście przystosowania ewolucyjnego i zachowania - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 46 Biologia rozwojowa kota domowego - rozwój osobniczy i rozwój zachowania (ciąża, rozwój i socjalizacja kociąt, okresy krytyczne) - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 46 Biologia rozwojowa kota domowego - rozwój osobniczy i rozwój zachowania (ciąża, rozwój i socjalizacja kociąt, okresy krytyczne) - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 46 Etogram i potrzeby kota w kontekście przodka kota domowego - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 46 Komunikacja u kotów - ćwiczenia | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 46 Rasy kotów a wymagania dotyczące środowiska i utrzymania - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 46 Organizacja i wyzwania dla domów z wieloma kotami - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 46 Anatomia i fizjologia mózgu i układu nerwowego kota; rola neuroprzekaźników i hormonów w regulacji emocji i zachowania - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 02-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 46 Wstęp do wiedzy o emocjach kotów/zwierząt. Strategie przetrwania i systemy emocjonalne - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 04-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 46 Procesy uczenia się - rodzaje uczenia się, wzmocnienia, uczenie się a przystosowanie ewolucyjne i emocje - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 09-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 46 Wpływ stosowania kar na zachowanie i zdolność uczenia się kota. Procesy poznawcze i teoria umysłu u zwierząt. Kwestia inteligencji zwierząt - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 46 Model MHERA jako narzędzie oceny zachowania i terapii problemów behawioralnych - ćwiczenia | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 46 Analiza przypadków: zastosowanie MHERA na wybranych kocich przypadkach - warsztat i ćwiczenia. | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 46 Analiza przypadków: zastosowanie MHERA na wybranych kocich przypadkach - warsztat i ćwiczenia. | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 46 Analiza przypadków: zastosowanie MHERA na wybranych kocich przypadkach - warsztat i ćwiczenia. | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 46 Stres u kotów (fizjologia, mechanizmy radzenia sobie ze stresem, przyczyny, skutki i zapobieganie - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 46 Wpływ diety na zachowanie kotów, koty jako obligatoryjni mięsożercy, trujące rosliny. Starzenie się i związane z nim zaburzenia behawioralne - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 19-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 46 Lękliwość kotów. Załatwianie potrzeb fizjologicznych poza kuwetą vs. znakowanie moczem i kałem. Zachowania kompulsywne - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 46 Lękliwość kotów. Załatwianie potrzeb fizjologicznych poza kuwetą vs. znakowanie moczem i kałem. Zachowania kompulsywne - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 46 Konflikty w kociej grupie. Zachowania separacyjne - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 46 Zachowania agresywne i agresywność kotów - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 24-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 46 Psychopatologia emocji: depresja, strach, niepokój, fobie - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 46 Zastosowanie modelu MHERA w terapii zachowania kotów - ćwiczenia | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 09-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 46 Wprowadzanie nowego kota: techniki, przyczyny trudności i niepowodzeń - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 19-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 46 Zabawa a inne aktywności kotów; zabawa a problemy behawioralne kotów - rozmowa na żywo | Prowadzący Dorota Szadurska | Data realizacji zajęć 21-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 46 Kot niepełnosprawny - kot niesłyszący, niewidomy, z zaburzeniami neurologicznymi, z niepełnosprawnością ruchową - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 26-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 46 Felinoterapia a dobrostan kota domowego - rozmowa na żywo | Prowadzący Beata Leszczyńska | Data realizacji zajęć 28-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 46 Jednostki chorobowe i towarzyszące im problemy behawioralne, wpływ bólu na emocje i zachowanie - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 23-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 46 Farmakologia i jej praktyczne stosowanie w terapii zachowania kotów - rozmowa na żywo | Prowadzący Agnieszka Żółtowska | Data realizacji zajęć 25-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 46 Prowadzenie konsultacji behawioralnej kota - wywiad, kwestionariusz behawioralny, obserwacja, różnicowanie przyczyn problemów behawioralnych - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 27-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 27-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 46 Prowadzenie konsultacji behawioralnej kota - wywiad, kwestionariusz behawioralny, obserwacja, różnicowanie przyczyn problemów behawioralnych - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 27-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 46 Przerwa | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 27-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 45 z 46 Prowadzenie konsultacji behawioralnej kota - wywiad, kwestionariusz behawioralny, obserwacja, różnicowanie przyczyn problemów behawioralnych - rozmowa na żywo | Prowadzący Andrzej Kinteh-Kłosiński | Data realizacji zajęć 27-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 46 z 46 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 59,55 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 59,55 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Leszczyńska
Agnieszka Żółtowska
Dorota Szadurska
Andrzej Kinteh-Kłosiński
Od 2021 roku wykładowca Instytutu Psychologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie i Wydziału Nauk o Zwierzętach SGGW w Warszawie. Pomysłodawca i twórca Serwisu Opieki Nad Zwierzętami PETSITTER.pl.
W latach 2020-2024 autor wielu webinarów, m.in:
- Więź z opiekunem w terapii zachowania, szkoleniu i wychowaniu psów i kotów,
- strategia i taktyka pracy z psem agresywnym,
- strategia i taktyka pracy z psem z problemami separacyjnymi,
- emocje i umiejętności społeczne przewodnika psa.
W ostatnim roku przeprowadził 270h szkoleniowych w zakresie behawiorystki zwierząt.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe udostępnione poprzez strefę e-learning:
- nagrania wykładów/konwersatoriów/ćwiczeń,
- nagrania video,
- fotografie,
- wykresy MHERA,
- artykuły do pobrania w formie plików PDF,
- dostęp do zamkniętej grupy dyskusyjnej.
Warunki uczestnictwa
Od kandydatów wymagamy:
- posiadania minimum wykształcenia średniego oraz doświadczenie w kontaktach lub pracy ze zwierzętami, tzn. umiejętność nauki psa lub kota podstawowych zachowań typu siad, chodzenie przy nodze, przywołania.
Nie wymagamy formalnego (udokumentowanego) potwierdzenia praktyki pracy ze zwierzętami.
W przypadku braku doświadczenia warto ukończyć któryś z kursów COAPE: Think Dog, Think Cat, Study Dog, Szkoła dla psów lub Wilk - Zachowanie i ekologia., które dają podstawy kwalifikacji na Kurs Dyplomowy.
Informacje dodatkowe
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów kursowych i dostęp do platformy e-learning. Absolwenci kursu dyplomowego otrzymują certyfikat COAPE sygnowany znakiem COAPE w Wielkiej Brytanii oraz list rekomendacyjny skierowany do lekarzy weterynarii. Po ukończeniu kursu kursant ma możliwość zapisania się do Stowarzyszenia Behawiorystów COAPE, gdzie można się wymieniać zdobytymi doświadczeniami oraz radzić w przypadku zachowań problemowych, co roku również są organizowane zjazdy dla uczestników stowarzyszenia.
Istnieje możliwość zwolnienia z VATu zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29c
Zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik, we własnym zakresie i na własny koszt, zobowiązany jest zaopatrzyć się w sprzęt z dostępem do Internetu umożliwiający naukę organizowaną i realizowaną z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w tym w dowolny komputer lub telefon typu smartfon umożliwiający komunikację za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w tym komunikację elektroniczną i audio-wizualną.
Szkolenie prowadzone jest za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnicy otrzymują link 2 dni przed planowanym spotkaniem.
Link będzie ważny przez cały weekend, tzn. przez cały weekendowy okres trwania sesji online.
Minimalne wymagania sprzętowe i oprogramowanie jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- Komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy
- Przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana), Mozilla Firefox w najnowszych wersjach lub Safari
- Oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office)
- Kamera o rozdzielczości min 640 x 480 pix
- Mikrofon, głośnik.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik:
- Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego)
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc)