Zrównoważone wystąpienia – jak mówić z sensem, wpływem i spokojem.
Zrównoważone wystąpienia – jak mówić z sensem, wpływem i spokojem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Każdy, kto chce oswoić tremę, zwiększyć pewność siebie w wystąpieniach, nauczyć się opowiadać historie, lepiej mówić o sobie i tworzyć profesjonalny wizerunek.
Studenci i absolwenci, którzy przygotowują się do wejścia na rynek pracy, prowadzą prezentacje na uczelni lub chcą pewnie mówić na egzaminach, obronach i rozmowach kwalifikacyjnych.
Liderzy, menedżerowie i kierownicy, którzy występują przed zespołem, zarządem, klientami lub partnerami biznesowymi.
Pracownicy działów HR, marketingu, PR, sprzedaży i obsługi klienta, którzy prowadzą prezentacje, spotkania, rekrutacje, wydarzenia lub szkolenia.
Specjaliści i analitycy, którzy chcą prezentować wyniki, raporty, dane i rekomendacje w sposób klarowny, przekonujący i angażujący.
Osoby prowadzące projekty, które potrzebują sprawnie komunikować cele, postępy i rezultaty pracy przed zespołem, klientem lub przełożonymi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji08-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego budowania i wygłaszania wystąpień publicznych, które są spójne, angażujące i wspierają wartości zrównoważonego rozwoju.Szkolenie rozwija kluczowe zielone kompetencje komunikacyjne, niezbędne do pełnienia roli świadomych liderów, ambasadorów zmiany i rzeczników odpowiedzialnego dialogu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje strukturę wystąpienia z jasno określonym celem i przekazem wspierającym odpowiedzialną komunikację. | Kryteria weryfikacji Tworzy plan wystąpienia z podziałem na wstęp, rozwinięcie, zakończenie. Formułuje przekaz promujący wartości społeczne, współpracę lub zrównoważony rozwój. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Dobiera i stosuje technikę storytellingu wspierającą zaangażowanie i świadomość wpływu społecznego. | Kryteria weryfikacji Wybiera minimum 1 technikę storytellingu. Tworzy narrację z elementem wartości (np. współodpowiedzialność, zmiana, empatia). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Dobiera techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej wzmacniające autentyczność i etyczny przekaz. | Kryteria weryfikacji Wskazuje i stosuje minimum 3 techniki (głos, postawa, kontakt wzrokowy). Opisuje, jak wpływają one na budowanie zaufania i wiarygodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła tremy oraz stosuje techniki regulacji emocji wspierające odporność i równowagę. | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum 2 źródła tremy. Dobiera 2 techniki radzenia sobie ze stresem (oddechowe, mentalne). Opisuje ich zastosowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wygłasza krótkie wystąpienie publiczne z zastosowaniem poznanych technik, przekazem inspirującym do działania. | Kryteria weryfikacji Prezentuje 2–3 minutowe wystąpienie. Zastosowane techniki są spójne z celem i wartościami wystąpienia. Treść inspiruje, wspiera odpowiedzialną postawę lub aktywizuje do działania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Analizuje własne mocne strony i obszary do rozwoju w kontekście wystąpień oraz opracowuje plan dalszego rozwoju kompetencji komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje minimum 2 mocne strony i 2 obszary do rozwoju. Proponuje 2 działania wspierające rozwój kompetencji osobistych i społecznych, w tym odpowiedzialnej komunikacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Struktura skutecznego wystąpienia
- Poznanie schematu wystąpienia: wstęp – rozwinięcie – zakończenie.
- Dopasowanie układu prezentacji do celu, grupy odbiorców i wartości, które chcemy przekazać.
- Uporządkowanie treści tak, by wspierały przejrzystość i odpowiedzialność komunikacyjną.
Moduł 2: Budowanie kluczowego przekazu z sensem
- Określenie jasnego celu wystąpienia – informacyjnego, inspiracyjnego lub aktywizującego.
- Definiowanie wartości, które wystąpienie ma wzmacniać – np. współpraca, rozwój, odpowiedzialność społeczna lub środowiskowa.
- Formułowanie przekazu, który inspiruje do działania.
Moduł 3: Storytelling jako narzędzie wpływu i transformacji
- Poznanie minimum jednej techniki storytellingu i zastosowanie jej w praktyce.
- Tworzenie historii, które wspierają zaangażowanie, pokazują zmianę i budują most między faktami a emocjami.
- Praca nad opowieściami, które mogą promować wartości ESG, CSR, zrównoważonego rozwoju.
Moduł 4: Techniki pracy z głosem
- Ćwiczenia z zakresu tempa, dykcji, pauz, intonacji i siły głosu.
- Świadome dobieranie sposobu mówienia do celu i emocji wystąpienia.
- Głos jako narzędzie wpływu i budowania autentyczności oraz spokoju.
Moduł 5: Komunikacja niewerbalna i postawa spójna z przekazem
- Praca nad mową ciała: postawa, gesty, mimika, kontakt wzrokowy.
- Zwiększanie świadomości własnej obecności scenicznej.
- Autoprezentacja jako wyraz szacunku, otwartości i odpowiedzialności wobec odbiorców.
Moduł 6: Źródła tremy i stresu – świadomość i zarządzanie
- Identyfikacja minimum 3 osobistych źródeł stresu.
- Zrozumienie fizjologii tremy i jej wpływu na komunikację.
- Rozwijanie odporności psychicznej jako fundamentu dla liderów komunikacji.
Moduł 7: Techniki oddechowe i mentalne
- Ćwiczenia regulujące stres i napięcie przed wystąpieniem.
- Techniki budowania wewnętrznego spokoju i koncentracji.
- Rytuały i strategie wspierające równowagę psychiczną i energetyczną.
Moduł 8: Wystąpienie – praktyka i feedback
- Wygłoszenie krótkiego wystąpienia (2–3 minuty) z wykorzystaniem poznanych technik.
- Otrzymanie i udzielenie informacji zwrotnej w modelu kanapki i FUKO.
- Reagowanie na pytania, zakłócenia i trudne sytuacje – asertywnie i z uważnością.
Moduł 9: Autoprezentacja online i plan dalszego rozwoju
- Określenie zasad autoprezentacji w środowisku cyfrowym (kadrowanie, głos, kontakt wzrokowy).
- Świadomy dobór formy i kanału przekazu w zależności od odbiorcy i celu.
- Opracowanie indywidualnego planu rozwoju kompetencji prezentacyjnych i komunikacyjnych (minimum 3 działania).
Moduł 10: EGZAMIN WEWNĘTRZNY
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi szkoleniowej.
Jedna godzina odpowiada 60 minutom.
Liczba godzin teoretycznych: 7 godzin zegarowych
Liczba godzin praktycznych: 8 godzin zegarowych
Przerwy łącznie: 60 minut
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Moduł 1: Struktura skutecznego wystąpienia | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Moduł 2: Budowanie kluczowego przekazu z sensem | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Moduł 3: Storytelling jako narzędzie wpływu i transformacji | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 PRZERWA | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Moduł 4: Techniki pracy z głosem | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Moduł 5: Komunikacja niewerbalna i postawa spójna z przekazem | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Moduł 6: Źródła tremy i stresu – świadomość i zarządzanie | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Moduł 7: Techniki oddechowe i mentalne | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Moduł 8: Wystąpienie – praktyka i feedback | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 PRZERWA | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Moduł 9: Autoprezentacja online i plan dalszego rozwoju | Prowadzący Jarosław Jarosz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Moduł 10: EGZAMIN - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jarosław Jarosz
Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu przemawiania publicznego, budowania pewności siebie, zarządzania stresem i tremą, pracy z głosem, oddechem i ciałem oraz storytellingu. Jako członek Toastmasters International, autor rozdziałów w książkach o komunikacji i trener kompetencji miękkich, przekłada teorię na praktyczne narzędzia, które uczestnicy mogą od razu stosować w swojej pracy i życiu.
Jarosław pracuje metodą interaktywnego treningu, łącząc wykład, ćwiczenia praktyczne, symulacje, analizę nagrań oraz konstruktywny feedback. Stosuje techniki takie jak: Model GROW, Stop-Klatka, storytelling, ćwiczenia oddechowe i głosowe, budowanie struktury wystąpienia, ćwiczenia z radzenia sobie z krytyką i trudnymi pytaniami.
Jego podejście opiera się na autentyczności, empatii i tworzeniu bezpiecznej przestrzeni do ćwiczeń, co pomaga uczestnikom przełamać bariery, oswoić tremę i zbudować pewność siebie na scenie.
Szkolenia Jarosława to połączenie praktycznej wiedzy, doświadczenia scenicznego i technik wspierających komunikację w realnych sytuacjach zawodowych – zarówno w formie stacjonarnej, jak i online.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
notatnik + długopis
skrypt szkoleniowy
Informacje dodatkowe
Szkolenie stacjonarne. Organizacja szkolenia uwzględnia aktualne zalecenia Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego (MZ i GIS) w zakresie bezpieczeństwa, higieny oraz komfortu uczestników.
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień – usługa szkoleniowa korzysta ze zwolnienia z podatku VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi