Szkolenie. Specjalista ds. TUS II (Treningu Umiejętności Społecznych) i TZA (Treningu Zastępowania Agresji)
Szkolenie. Specjalista ds. TUS II (Treningu Umiejętności Społecznych) i TZA (Treningu Zastępowania Agresji)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy szkolni, terapeuci oraz specjaliści pracujący z młodzieżą i osobami dorosłymi, w tym także opiekunowie młodzieży w placówkach edukacyjnych i wychowawczych, a także rodzice i konsultanci, którzy szukają efektywnych narzędzi do zarządzania agresją i trudnymi zachowaniami w codziennym życiu. Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z osobami dorosłymi i młodzieżą borykającą się z emocjonalnymi trudnościami i zachowaniami agresywnymi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji24-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych poziom II (TUS) oraz Treningu Zastępowania Agresji (TZA/ART) z osobami dorosłymi i młodzieżą przejawiającymi trudności w funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym. Uczestnik po szkoleniu będzie potrafił rozpoznawać potrzeby i deficyty uczestników zajęć, dobierać odpowiednie metody i techniki pracy, a także prowadzić interwencje w sytuacjach konfliktowych i kryzysach emocjonalnEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik defi niuje przyczyny trudnych zachowań dzieci (nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja) | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i scharakteryzowaćtrzy główne typy trudnych zachowań(nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja)oraz ich przyczyny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera odpowiednie metody pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne strategie pracy zdzieckiem wykazującym trudne zachowania oraz podaje przykłady ich zastosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia obserwacji i diagnozowania zachowań | Kryteria weryfikacji Opisuje przykładową sytuację, w którejodpowiednio dobiera narzędzia obserwacji oraz diagnozowania zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje otwartość naperspektywę dziecka i rodziców,formułuje propozycje współpracy w celu wspólnego rozwiązania problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje jak buduje współpracę z rodzicami w pracy nad trudnymi zachowaniami dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Trening Umiejętności Społecznych II stopnia (TUS II)
Temat przewodni: Rozwijanie zaawansowanych kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży – podejście praktyczne
Godziny szkolenia: 9:00–14:00
Godzina | Temat | Forma pracy |
9:00–9:30 | Wprowadzenie do TUS II – cele, różnice między TUS I a TUS II, grupa docelowa | rozmowa na żywo |
9:30–10:15 | Kluczowe obszary TUS II: asertywność, empatia, rozwiązywanie konfliktów, współpraca | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
10:15–11:00 | Metody pracy w TUS II – drama, analiza ról, dyskusje kierowane, kontrakt grupowy | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
11:00–11:15 | Przerwa | |
11:15–12:00 | Tworzenie konspektu zajęć TUS II – struktura spotkania, cele operacyjne, dobór metod | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
12:00–13:00 | Praca z grupą o zróżnicowanych potrzebach – TUS II w pracy z dziećmi z ADHD, ASD, zaburzeniami zachowania | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
13:00–14:15 | Ewaluacja postępów i trudne sytuacje w trakcie TUS II – jak reagować, jak wspierać | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
🔹 Dzień 2: Trening Zastępowania Agresji (TZA)
Temat przewodni: Od agresji do refleksji – skuteczna praca nad impulsywnością i zachowaniami trudnymi
Godziny szkolenia: 9:00–14:00
Godzina | Temat | Forma pracy |
9:00–9:30 | Podstawy TZA – cele programu, grupa odbiorców, 3 komponenty treningu | Rozmowa |
9:30–10:15 | Trening umiejętności prospołecznych wykorzystywany w TZA – modelowanie, odgrywanie ról, wzmacnianie pozytywne | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
10:15–11:00 | Trening kontroli złości – identyfikacja wyzwalaczy, sygnały ostrzegawcze, strategie regulacji emocji | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
11:00–11:15 | Przerwa | |
11:15–12:00 | Wnioskowanie moralne – rozwój refleksji nad normami społecznymi i wartościami | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
12:00–13:00 | Struktura sesji TZA – jak prowadzić pełny cykl spotkań krok po kroku | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne |
13:00–13:45 13:45 - 14:15 | Najczęstsze trudności w pracy metodą TZA – jak je rozpoznawać i jak im przeciwdziałać Walidacja | Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne Test i prezentacja |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do Treningu Umiejętności Społecznych II. Forma pracy rozmowa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Obszary kompetencji rozwijanych w TUS II. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Metody pracy w TUS II. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Planowanie zajęć TUS II. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Zastosowanie TUS II w pracy z dziećmi z ASD, ADHD i trudnościami w zachowaniu. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Trudne sytuacje w pracy z grupą. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Wprowadzenie do TZA. Forma pracy: rozmowa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Komponent 1: Trening umiejętności prospołecznych wykorzystywany w TZA. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Trening kontroli złości. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Komponent 3. Wnioskowanie moralne. Forma: wykład, rozmowa na żywo, zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Struktura sesji TZA. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Trudności i wyzwania w pracy z programem TZA. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasinska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 10 godzin zegarowych, co odpowiada 10 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Podstawa zwolnienia z V
AT
- § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.