Dziecko z autyzmem w przedszkolu – skuteczne strategie wspierania, metody i techniki pracy. Szkolenie
Dziecko z autyzmem w przedszkolu – skuteczne strategie wspierania, metody i techniki pracy. Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa do której skierowane jest szkolnie to nauczyciele ,opiekunowie dzieci w placówkach takich jak żłobek , przedszkole, szkoła opiekujący się dziećmi, pracujący na co dzień z dziećmi i młodzieżą mający na celu poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności. Pracownicy i właściciele mający doświadczenie i umiejętności pracy z dziećmi. Pracownicy i właściciele przekonani o konieczności ciągłego rozwijania i podnoszenia kompetencji. Właściciel przedsiębiorstw przekonany, że inwestycja w szkolenia i rozwój umiejętności pracowników jest kluczowa dla zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług oraz utrzymania konkurencyjnej pozycji na rynku.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Usługa adresowana również dla Uczestników „Rozwiń SKRZYDŁA!”
- Szkole
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji24-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i wdrażania indywidualnych strategii pracy z uczniem ze spektrum autyzmu, z uwzględnieniem jego specyficznych potrzeb, możliwości i stylu funkcjonowania. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił dostosowywać metody dydaktyczne i wychowawcze, dobierać narzędzia wspierające rozwój komunikacji, samodzielności oraz umiejętności społecznych, a także tworzyć spersonalizowane plany wsparcia edukacyjno-terapeutycznego w środowisku szkolnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia nabył wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą zaburzeń ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeindywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujejak przygotować się do prowadzenia interesującej zabawy dla dziecka ze spektrum autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzuje klasyfikację metod terapeutycznych autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujewczesne objawy autyzmu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujenieprawidłowości z zakresu funkcjonowania społecznego dziecka z ASD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujeszereg działań wspierających rodzinę dziecka z ASD | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia i charakteryzujepozytywne relacje z dzieckiem w spektrum autyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 (5 godzin dydaktycznych)
Temat przewodni: Zrozumieć dziecko z autyzmem – od teorii do praktyki codziennego wsparcia
- 8:00–9:30 – Wprowadzenie do szkolenia. Autyzm – czym jest naprawdę i z czym się wiąże w praktyce przedszkolnej
- 9:30–10:15 – Charakterystyka funkcjonowania dziecka z ASD w wieku przedszkolnym: komunikacja, zachowanie, rozwój społeczny, integracja sensoryczna
- 10:15–11:00 – Diagnoza potrzeb i mocnych stron dziecka – jak skutecznie obserwować i co warto dokumentować
- 11:00–11:15 – Przerwa
- 11:15–12:00 – Zrozumieć zachowania trudne – jak interpretować i reagować w sposób wspierający
- 12:00–13:15 – Strategie skutecznego wspierania w codziennej pracy: strukturacja dnia, przewidywalność, wizualizacja, narzędzia pomocnicze
Dzień 2 (5 godzin dydaktycznych)
Temat przewodni: Metody pracy, komunikacja i współpraca z otoczeniem dziecka
- 8:00–9:45 – Przegląd skutecznych metod i podejść w pracy z dzieckiem z ASD (TEACCH, PECS, elementy terapii behawioralnej)
- 9:45–10:30 – Budowanie komunikacji z dzieckiem – wspomagające strategie porozumiewania się, piktogramy, komunikacja alternatywna
- 10:30–11:15 – Rozwijanie umiejętności społecznych i samodzielności w przedszkolu – integracja z grupą rówieśniczą
- 11:15–11:30 – Przerwa
- 11:30–12:15 – Współpraca z rodzicami i zespołem nauczycieli – jak budować spójny plan wsparcia
- 12:15–12:30 – Podsumowanie szkolenia, pytania uczestników, wymiana doświadczeń, przegląd materiałów pomocniczych
- 12:30–13:15 - Walidacja
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 10 godzin zegarowych, co odpowiada 10 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do szkolenia. Autyzm – co naprawdę warto wiedzieć?. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykłady | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Charakterystyka funkcjonowania dziecka z ASD w wieku przedszkolnym. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne. | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Diagnoza potrzeb i mocnych stron dziecka – jak obserwować, co dokumentować. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne. | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Zrozumieć zachowania trudne – co dziecko komunikuje swoim zachowaniem? Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Skuteczne strategie wspierające dziecko w codziennym funkcjonowaniu w przedszkolu. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Metody i podejścia wspierające rozwój dziecka z autyzmem w przedszkolu. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Budowanie skutecznej komunikacji z dzieckiem – strategie wspomagające porozumiewanie się. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Wspieranie samodzielności i rozwijanie umiejętności społecznych w grupie rówieśniczej. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Współpraca z rodzicami i zespołem – jak budować wspólne działania i plan wsparcia. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Podsumowanie, wymiana doświadczeń, pytania uczestników, omówienie materiałów pomocniczych | Prowadzący Klaudia Jasińska | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasińska
Jej interdyscyplinarne podejście łączy wiedzę psychologiczną, pedagogiczną i terapeutyczną, co przekłada się na wysoką jakość prowadzonych szkoleń. Szkolenie poprowadzi osoba nie tylko posiadająca wiedzę merytoryczną, ale również praktyczne umiejętności wdrażania skutecznych metod pracy – zarówno z dziećmi, jak i z zespołami specjalistów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
wykształcenie minimum średnie
Informacje dodatkowe
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 10 godzin zegarowych, co odpowiada 10 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Usługa adresowana również dla Uczestników „Rozwiń SKRZYDŁA!”
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy Zoom. Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu •Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem). Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple. Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie. |