ROZUMIENIE DYNAMIKI PRACY GRUPOWEJ z Grzegorzem Baczewskim w duchu zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych (kwalifikacje)
ROZUMIENIE DYNAMIKI PRACY GRUPOWEJ z Grzegorzem Baczewskim w duchu zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem kompetencji cyfrowych (kwalifikacje)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- osób planujących rozpoczęcie lub rozwój działalności w ramach zielonych miejsc pracy, zainteresowanych zdobyciem zielonych kompetencji i umiejętności cyfrowych
- Trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy nauczą się świadomie wykorzystywać dynamikę pracy grupowej w kontekście zielonej transformacji, stosując narzędzia cyfrowe i AI. Rozwiną umiejętności integracji grupy, budowania kontraktów prośrodowiskowych, identyfikacji norm i barier oraz projektowania działań edukacyjnych wspierających ESG, OZE i gospodarkę o obiegu zamkniętym (GOZ).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie integracji grupy w celu zbudowania bezpieczeństwa niezbędnego do pracy na doświadczeniu własnym. | Kryteria weryfikacji Wymienia czynniki budujące bezpieczeństwo psychologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI do generowania pytań wykorzystywanych w celu integracji. | Kryteria weryfikacji Analizując wyniki AI, tworzy zestawy pytań. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje aplikację Mentimeter w celu zbierania oczekiwań osób uczestniczących w szkoleniu. | Kryteria weryfikacji Projektuje slajd w aplikacji Menti Meeter. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI w celu budowania kontraktu z grupą. | Kryteria weryfikacji Analizujący wyniki AI, tworzy 2 zestawy zasad kontraktowych dla grup o różnej charakterystyce. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Definiuje charakterystyki grupy w modelu 4S. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne charakterystyki modelu 4 S. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje w aplikacji Mind Mapper notatkę o charakterystykach grupy w modelu 4S. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI w celu dopasowywania energiserów do treści szkolenia. | Kryteria weryfikacji Analizujący wyniki AI, tworzy 2 zestawy ćwiczeń energetyzujących. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wymienia etapy procesu grupowego w ujęciu Tuckmana i identyfikuje zachowania charakterystyczne dla danego etapu. | Kryteria weryfikacji Przedstawia informacje dotyczące weryfikacji empirycznej koncepcji Tuckmana | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie integracji grupy w projektach związanych z transformacją środowiskową | Kryteria weryfikacji Wymienia co najmniej 3 czynniki budujące poczucie bezpieczeństwa w grupach realizujących cele ekologiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi opracować kontrakt grupowy z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Przygotuje zestaw zasad kontraktu wspierających współpracę w duchu ESG/GOZ | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje narzędzia cyfrowe (Mentimeter, Mind Mapper, WordWall) do edukacji w zakresie zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji Przygotuje materiał dydaktyczny (np. mapa pojęciowa GOZ) przy użyciu aplikacji cyfrowej | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Wykorzystuje AI do generowania treści wspierających edukację klimatyczną | Kryteria weryfikacji Formułuje prompt, który prowadzi do wygenerowania pytań lub case study dotyczących ESG/OZE/GOZ | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do:
- osób planujących rozpoczęcie lub rozwój działalności w ramach zielonych miejsc pracy, zainteresowanych zdobyciem zielonych kompetencji i umiejętności cyfrowych
- Trenerzy/trenerki, absolwenci/absolwentki szkół i kursów trenerskich, podyplomowych studiów trenerskich;
- studenci/studentki oraz absolwenci/absolwentki studiów psychologii, pedagogiki i innych kierunków;
- nauczyciele/nauczycielki, pedagodzy/pedagożki, psycholodzy/psycholożki, doradcy/doradczynie zawodowi/e;
- osoby pracujące z zespołami;
- osoby planujące zmianę ścieżki kariery;
- pracownicy działów HR;
- osoby zainteresowane rozwojem osobistym.
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO – wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji ESCO:
- Współdziałanie za pomocą różnych technologii cyfrowych i zrozumienie odpowiednich środków komunikacji cyfrowej w danym kontekście.
- Udostępnianie danych, informacji i treści cyfrowych innym osobom za pomocą odpowiednich technologii cyfrowych. .
- Świadomość wpływu technologii cyfrowych i ich wykorzystania w środowisku
Zakres tematyczny oraz praktyczny charakter szkolenia wspierają rozwój zielonych i cyfrowych kompetencji.
Forma warsztatowa zapewni realizację celu edukacyjnego.
PRT dział 4 Technologie informacyjne i telekomunikacyjne
Usługa będzie realizowana w godzinach dydaktycznych (1h=45 min.)
Przerwy nie wliczają się w czas szkolenia.
Szkolenie odbywa się czasowo według harmonogramu jednak z uwagi na różne tempo pracy kursantów - możliwe są minimalne przesunięcia.
Metoda weryfikacji osiągnięcia efektów kształcenia, tj. realizacji celu edukacyjnego:
- test teoretyczny
- analiza dowodów i deklaracji
Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji zawodowej: Specjalista ds. zarządzania zespołem z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ 1
10:00 – 12:00
Bezpieczny start grupy – integracja w kontekście zielonej transformacji (TEORIA)
- Znaczenie integracji grupy dla skutecznej współpracy w projektach prośrodowiskowych (np. wdrażanie strategii ESG, transformacji energetycznej).
- AI do generowania pytań wspierających integrację wokół tematów zrównoważonego rozwoju.
- Aplikacja Mentimeter do zbierania oczekiwań uczestników w obszarze „zielonych miejsc pracy”.
- AI jako wsparcie w budowaniu kontraktu z grupą dotyczącego zasad zrównoważonego działania i współpracy.
- Charakterystyka grupy w modelu 4S – odniesienie do pracy w zespołach realizujących projekty ekologiczne.
12:00 – 13:00
Trening vs warsztat – zastosowanie w edukacji ekologicznej (PRAKTYKA)
- Różnice między treningiem a warsztatem w procesie rozwijania zielonych kompetencji.
- Przygotowanie notatki w aplikacji Mind Mapper nt. komunikacji i edukacji w zakresie gospodarki o obiegu zamkniętym.
13:00 – 14:00 PRZERWA
14:00 – 18:00
Dynamika i normy grupy – praca w projektach zrównoważonego rozwoju (PRAKTYKA)
- Znaczenie ćwiczeń energetyzujących w budowaniu zaangażowania zespołów realizujących projekty ekologiczne.
- AI w dopasowywaniu energiserów do treści dotyczących klimatu, energii odnawialnej i GOZ.
- Etapy procesu grupowego wg Tuckmana – odniesienie do transformacji w zespołach wdrażających zielone rozwiązania.
- AI jako wsparcie w wyszukiwaniu badań nt. procesów grupowych w kontekście partycypacji społecznej i środowiskowej.
- Pojęcie norm grupowych w projektach proekologicznych (np. oszczędzanie energii, recykling).
- Rozróżnienie norm jawnych i niejawnych w zespołach pracujących nad wdrożeniem rozwiązań ESG.
- AI do generowania przykładów wpływu norm grupowych na zachowania prośrodowiskowe.
- Mechanizmy regulowania życia grupy poprzez normy wspierające cele zielonej transformacji.
- AI w identyfikacji zachowań związanych z przestrzeganiem zasad zrównoważonego rozwoju.
DZIEŃ 2
09:00 – 13:00
Emocje, zachowania i kontrakt: obrazy, AI i cyfrowe narzędzia w edukacji ekologicznej (TEORIA)
- Wykorzystanie obrazu do wyrażania emocji związanych z transformacją klimatyczną i środowiskową.
- AI w generowaniu obrazów ilustrujących wpływ zmian ekologicznych (np. redukcja emisji, odnawialne źródła energii).
- Zachowania trenerskie wspierające poszczególne fazy procesu grupowego w projektach zielonej gospodarki.
- Mind Mapper do tworzenia map wiedzy nt. OZE, GOZ i ESG.
- Projektowanie sekcji otwierającej szkolenie – wprowadzenie do tematów środowiskowych.
- WordWall jako narzędzie utrwalania pojęć związanych z ekologią i zielonymi technologiami.
- Zasady kontraktu grupowego odnoszące się do współpracy w duchu zrównoważonego rozwoju.
- AI w przygotowaniu zestawów zasad kontraktu ekologicznego (np. „zero waste na sali szkoleniowej”).
- Język pojęć a język zachowań – jak przekładać idee ESG i GOZ na praktyczne działania.
- AI do generowania przykładów zachowań ilustrujących wartości proekologiczne.
13:00 – 14:00 PRZERWA
14:00 – 17:00
Integracja grupy z AI: od ryzyk do action learning w zielonej gospodarce (PRAKTYKA)
- Ćwiczenia integracyjne wspierające współpracę w projektach środowiskowych.
- Czynniki ryzyka w ćwiczeniach integracyjnych – odniesienie do wdrażania zmian klimatycznych i oporu wobec transformacji.
- AI w tworzeniu banku ćwiczeń integracyjnych o tematyce ekologicznej.
- Projektowanie modułu wstępnego szkolenia z wykorzystaniem action learning i kompetencji cyfrowych – zastosowanie do realnych wyzwań ESG i GOZ.
17:00 – 18:00 WALIDACJA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Bezpieczny start grupy – integracja w kontekście zielonej transformacji (TEORIA) | Prowadzący Grzegorz Baczewski | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Trening vs warsztat – zastosowanie w edukacji ekologicznej (PRAKTYKA) | Prowadzący Grzegorz Baczewski | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 PRZERWA | Prowadzący Grzegorz Baczewski | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Dynamika i normy grupy – praca w projektach zrównoważonego rozwoju (PRAKTYKA) | Prowadzący Grzegorz Baczewski | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Emocje, zachowania i kontrakt: obrazy, AI i cyfrowe narzędzia w edukacji ekologicznej (TEORIA) | Prowadzący Grzegorz Baczewski | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 PRZERWA | Prowadzący Grzegorz Baczewski | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Integracja grupy z AI: od ryzyk do action learning w zielonej gospodarce (PRAKTYKA) | Prowadzący Grzegorz Baczewski | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 WALIDACJA - test teoretyczny oraz analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Baczewski
W ostatnich 5 latach ukończył m.in. Szkołę Trenerów Metrum, Business & Life Coaching Academy, uzyskał akredytację Insights Discovery, a także brał udział w mentorcoachingu, superwizji i rocznym programie rozwoju menedżerskiego.
W 2025 roku rozwinął dodatkowo swoje kompetencje w obszarze nowych technologii, zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa danych, kończąc szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji, śladu węglowego w organizacji oraz ochrony danych. Dzięki temu jego działalność szkoleniowa opiera się na nowoczesnym, odpowiedzialnym i ekologicznym podejściu, łączącym aspekty psychologiczne, technologiczne i środowiskowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników niezbędne do realizacji usługi, m.in.:
Skrypt szkoleniowy w wersji cyfrowej – zamiast drukowanych ulotek, co wspiera ekologiczną działalność.
Uczestnik szkolenia pracuje na swoim własnym urządzeniu - smartfonie, tablecie lub laptopie.
Uwaga do harmonogramu szkolenia:
Przerwa pierwszego i drugiego dnia szkolenia ustalona jest w od 13:00 do 14:00, jednakże ze względu na warsztatowy charakter szkolenia oraz ewentualny jego przebieg – za zgodą trenera oraz uczestników godzina ww. przerwy może zostać zmieniona.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania zajęć.
Informacja dotycząca realizacji usługi zgodnie z wytycznymi:
Usługa rozwojowa zostanie realizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Informacje dodatkowe
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut
- przerwy nie wliczają się do czasu szkolenia
- Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych
Usługa zwolniona z VAT na podstawie §3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2025 r. poz. 832)
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi