Executive Master of Business Administration
Executive Master of Business Administration
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby na średnim i wyższym szczeblu zarządzania w przedsiębiorstwach, administracji centralnej, samorządowej i innych organizacjach, członkowie rad nadzorczych i właściciele przedsiębiorstw. Od kandydatów wymagamy posiadania wykształcenia wyższego i co najmniej kilkuletniego doświadczenia zawodowego
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników27
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi323
- Podstawa uzyskania wpisu do BURArt. 2 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. z 2020 r. poz. 1796 r. z późn. zm.) oraz Art. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
"Executive Master of Business Administration" - studia podyplomowe potwierdza przygotowanie do skutecznego kierowania przedsiębiorstwem oraz efektywnego stosowania nowoczesnych narzędzi analitycznych z zakresu zarządzania, marketingu, rachunkowości i finansów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Analizuje zmiany w otoczeniu bliższym i dalszym organizacji | Kryteria weryfikacji - interpretuje zjawiska społeczne (ekonomiczne, kulturowe, prawne)-prognozuje skutki zjawisk społecznych (ekonomicznych kulturowych, prawnych) -omawia wpływ czynników makroekonomicznych na koncepcje zarządzania organizacją -analizuje sytuację ekonomiczno-finansową partnerów finansowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Analizuje zmiany zachodzące wewnątrz organizacji pod wpływem zmian w otoczeniu | Kryteria weryfikacji -Dyskutuje dobre i złe praktyki kształtowania ładu korporacyjnego i relacji inwestorskich-Dobiera rozwiązania podstawowych problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem spółek prawa handlowego -Dyskutuje możliwe sposoby zapobiegania zjawiskom i procesom kryzysowym w organizacji -Wskazuje przewagi konkurencyjne organizacji -Identyfikuje luki na rynku -Analizuje sytuację ekonomiczno-finansową własnej organizacji | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się 3. Opracowuje analizy statystyczne finansowe i rynkowe przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi analitycznych | Kryteria weryfikacji -Dyskutuje możliwości wykorzystania modeli teoretycznych współpracy w praktyce gospodarczej - Dobiera i stosuje odpowiednie metody i narzędzia (w tym informatyczne) w realizacji zadań w zakresie zarządzania -Dobiera metody statystyczne w zależności od specyfiki danych, które mają być poddane analizie -Definiuje wymagania dla nowych narzędzi informatycznych do analizy danych finansowych -Interpretuje wyniki badań statystycznych, rynkowych i finansowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Optymalizuje strategię rozwoju organizacji | Kryteria weryfikacji -Interpretuje kluczowe kryteria oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych z uwzględnieniem ich ryzyka i różnic z przyjętej formuły finansowania-Analizuje dobór źródeł finansowania przedsięwzięć do polityki finansową organizacji -Tworzy modele oceny opłacalności projektów inwestycyjnych -Dyskutuje możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w zarządzaniu(przemysł 4.0) -Identyfikuje lukę rynkową oraz wybiera sposoby zaspokojenia obecnego i przyszłego popytu. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 5. Tworzy strategie zarządzania organizacją | Kryteria weryfikacji -Wiąże cele organizacji z potrzebami ogólnobranżowymi i strategicznymi-Nadaje priorytety celom organizacji -Planuje działania w oparciu o unikatowość zasobów (materialnych i niematerialnych), którymi dysponuje organizacja -Identyfikuje źródła przewagi konkurencyjnej i sposoby jej wykorzystania -Dobiera metody i stosuje techniki wspomagające procesy podejmowania decyzji gospodarczych, w tym operacyjne i strategiczne instrumenty rachunkowości menedżerskiej -Projektuje warunki realizacji strategii (kultura organizacyjna, struktury i procesy zarządzania oraz system monitorowania zmian w otoczeniu bliższym i dalszym) -Analizuje opłacalność działań organizacji z wykorzystaniem wartości poznawczych sprawozdawczości finansowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 6. Tworzy model organizacyjny współpracy | Kryteria weryfikacji -Identyfikuje okoliczności, w których współpraca jest najlepszą formą rozwoju przedsiębiorstwa-Określa właściwy typ i formę organizacyjną aliansu -Identyfikuje warunki do stworzenia relacji kooperacyjnych (macierz kooperencji) -Omawia zasady planowania i wspierania efektywnego obiegu informacji w organizacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 7. Prognozuje warunki aliansów w otoczeniu krajowym i międzynarodowym | Kryteria weryfikacji -Wybiera rozwiązania strategiczne dla internacjonalizacji organizacji-Prognozuje rozwój organizacji w kontekście zmian w otoczeniu krajowym i międzynarodowym -Identyfikuje korzyści i zagrożenia współpracy, uwzględniając różnice kulturowe, rynkowe i geograficzne | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się 8. Tworzy strategię zarządzania zasobami ludzkimi | Kryteria weryfikacji -Uzasadnia dobór składu zespołu-Wykorzystuje techniki motywowania członków zespołu do konkretnego działania -Kieruje pracą zespołu na etapie jego formowania i rozwoju -Tworzy strategię rozwiązania problemów w organizacji (w tym komunikacyjnych) -Tworzy i komunikuje cele stawiane każdemu z członków zespołu -Planuje zadania kierunkowe dla poszczególnych poziomów zarządzania w organizacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 9. Tworzy systemy oceny i motywacji pracowników | Kryteria weryfikacji -Analizuje system oceny i motywacji pracowników-Określa znaczenie nowych koncepcji i metod zarządzania dla rozwoju zawodowego i intelektualnego współpracowników -Tworzy i wdraża zdrowe nawyki w organizacji (Work-Life-Balance) -Diagnozuje psychologiczne czynniki ryzyka występujące w organizacji -Konstruuje efektywne systemy motywacyjne | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się 10. Wyznacza ścieżki własnego rozwoju zawodowego w perspektywie krótko- i długookresowej | Kryteria weryfikacji -Planuje własną karierę zawodową poprzez uruchamianie czynników automotywacji-Podaje przykładowe możliwości swojego rozwoju zawodowego | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 11. Prowadzi negocjacje i mediacje | Kryteria weryfikacji -Określa cel i zakres negocjacji-Prowadzi negocjacje z uwzględnieniem ich struktury i dynamiki oraz kontekstu strategicznego -Korzysta z metod perswazji oraz asertywności negocjacyjnej -Skutecznie negocjuje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 12. Dba o wizerunek własny i organizacji | Kryteria weryfikacji -Wykorzystuje wiedzę w zakresie zagadnień psychologicznych, w szczególności w zakresie prezentacji oraz metod budowania wizerunku-Wykorzystuje odpowiednie narzędzia do budowania marki osobistej i kreowania wizerunku w sieci -Przygotowuje prezentacje biznesowe przy świadomym wybieraniu profesjonalnego wrażenia i wpływu na odbiorców | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się 13. Inicjuje działania rozwijające społeczną odpowiedzialność biznesu | Kryteria weryfikacji -Uzasadnia potrzebę inicjowania działań rozwijających społeczną odpowiedzialność biznesu-Wyjaśnia, w jaki sposób lider organizacji może wypełniać i kreować zobowiązania społeczne. -Wyjaśnia potrzeby postępowania w życiu zawodowym w sposób etyczny i społecznie odpowiedzialny | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 14. Dokonuje diagnozy trendów konsumenckich | Kryteria weryfikacji -Formułuje wnioski i uogólnienia dotyczące zmian w zachowaniach konsumentów-Określa plany i konsekwencje marketingowe i skutki dla strategii biznesowych przy zmieniających się trendach konsumenckich | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 15. Zarządza projektami | Kryteria weryfikacji -Stosuje metody badawcze do identyfikacji potrzeb interesariuszy-Ocenia wpływ interesariuszy na projekt i organizację -Wskazuje metody pomiaru osiągnięcia celu -Dobiera wskaźniki monitorowania zadań realizowanych w organizacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się 16. Zarządza zmianą w organizacji | Kryteria weryfikacji -Uzasadnia potrzebę zmiany i opracowuje plan zarządzania zmianami-Identyfikuje psychospołeczne i organizacyjne skutki zmian -Monitoruje zmianę -Interpretuje zachowania pracowników -Wyjaśnia rolę lidera w procesie zarządzania zmianą -Wykorzystuje proces zarządzania ryzykiem organizacji | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeExecutive Master of Business Administration
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęRada Naukowa Instytutu nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoInstytut Badan Edukacyjnych
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
"Executive Master of Business Administration" - studia podyplomowe:
Usługa przygotowuje do prowadzenia przedsiębiorstwa
Program studiów:
Analiza finansowa
Cyberbezpieczeństwo w biznesie
Business Process Management
Controlling finansowy
Doktryna jakości
Marketing wspierany AI – od danych do decyzji
Metodyka pisania pracy dyplomowej
Modelowanie biznesowe i myślenie innowacyjne
Negocjacje
Ocena projektów inwestycyjnych
Przedmiot fakultatywny
Przywództwo
Psychologia w zarządzaniu organizacją
Public Relations
Raportowanie finansowe
Statystyka w biznesie
Analiza sieci organizacyjnej
Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw
Work-Life Balance
Wystąpienia publiczne w biznesie
Zaawansowane metody zarządzania projektami
Zrównoważony rozwój i raportowanie ESG
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
Zarządzanie strategiczne
Zarządzanie zmianą
Czas trwania: 2 semestry
Dni zajęć: sobota i niedziela co 2 tygodnie w godz. 9-18.
Łączna ilość godzin lekcyjnych: 323 godziny kontaktowe
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń warsztatów, case study. Wykładowcami są osoby na co dzień zajmujące się praktycznymi aspektami zarządzania firmą od finansów, rachunkowości, marketingu zasobów ludzkich. Forma prowadzenia zajęć pozwoli na wyćwiczenie umiejętności i rozwiązywania problemów przedstawianych przez wykładowców oraz innych uczestników studiów. Studia kończą się obroną pracy dyplomowej. Słuchacz ma rok na złożenie pracy dyplomowej od daty ostatnich zajęć. Obrony są ustalane indywidualnie z każdym słuchaczem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 32 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 32 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,31 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,31 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr hab. Leszek Borowiec
Prowadzi badania w zakresie pomiaru efektywności organizacji z wykorzystaniem miar finansowych i niefinansowych, autor ponad 50 publikacji naukowych z dziedziny rachunkowości i finansów, w tym monografii „Controlling w realizacji usług publicznych gminy” (Wolters Kluwer, 2007). Od wielu lat współpracuje z biznesem, pełniąc kierownicze funkcje w obszarze rachunkowości i finansów. W latach 2011-2013 był Członkiem Zarządu, Dyrektorem Ekonomiczno-Finansowym w jednej ze spółek Grupy Kapitałowej PKN ORLEN. Aktualnie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Pionem Finansów Poczty Polskiej SA, łącząc pracę naukowo – badawczą z praktyką.
Doktor nauk ekonomicznych
Prowadzi wykłady i szkolenia, jest konsultantem przedsiębiorstw z zakresu rachunkowości zarządczej, controllingu oraz finansów, współpracując m. in. z firmą Ernst&Young. Wiloletni wykładowca na studiach MBA w INE PAN
Krzysztof Manthey
🟣 Przechodzenie przez zmianę i kryzys
🟣 Przywództwo i zarządzanie
🟣 Zespoły i współpraca
🟣 Komunikacja interpersonalna i i publiczna
🟣 Rezyliencja i dobrostan
🟣 Coaching, mentoring, konsultacje
Pomagam w diagnozie przyczyn problemów i w definiowaniu celów rozwojowych. Projektuję i facylituję procesy uczenia się i rozwoju. Prowadzę szkolenia (ponad 16 tys. godz.), warsztaty i treningi na różnych poziomach zaawansowania. Wspieram klientów w relacjach coachingowych i mentorskich.
Jako praktyk zarządzania dzielę się nie tylko swoją wiedzą, ale także doświadczeniem.
Skutecznie pomagam ludziom stawać się samodzielnymi, odpowiedzialnymi, myślącymi i odważnymi liderami i specjalistami.
Pracuję z biznesem w skali mikro i w skali mega Więcej informacji o moich klientach na www.manthey.pl w zakładce 'o mnie' -> ' klienci'
Dbam o to, żeby proces nabywania i rozwoju kompetencji był doświadczeniam wszechstronnym, angażującym na wielu poziomach.
W pracy rozwojowej korzystam z rzetelnej, naukowej wiedzy o ludziach i procesach społecznych.
Odwołuję się przede wszystkim do tradycji humanistycznej, koncentrującej się na człowieku, jego potrzebach, możliwościach i ograniczeniach.
Mam doświadczenie w realizacji złożonych i długofalowych cyklów rozwojowych dla menadżerów i specjalistów. Pracuję także krótkookresowo wspierając klientów w realizacji konkretnych wyzwań i projektów. Działam też w trybie interwencyjnym.
Miłosz Brzeziński
Opublikował dziesiątki artykułów dotyczących zastosowania psychologii w biznesie. Jest autorem prowokujących książek dotyczących wdrażania zmian w środowisku pracy i środowisku domowym, m.in.: „Pracować i nie zwariować”, „Biznes czyli sztuka budowania relacji”, „Życiologia”, „Jak pies z Kotem” oraz „Głaskologia”. Gościnnie pojawił się także w pozycji „Dekalog Szczęścia”, jako ekspert w zakresie porządkowania otoczenia biznesowego.
prof. dr hab. Andrzej Blikle
prof. dr hab. Joanna Moczydłowska
dr Rafał Cieślik
Swoją działalność dydaktyczno-naukową wzbogaca dużym doświadczeniem praktycznym zdobytym, jako konsultant w zakresie rachunkowości międzynarodowej, controllingu i finansów przedsiębiorstw. Łącząc doświadczenie praktyczne i wiedzę merytoryczną prowadzi także działalność szkoleniową i doradczą, współpracując z międzynarodowymi firmami audytorskimi oraz szkoleniowymi. Jest autorem wielu opracowań i raportów doradczych z zakresu wycen przedsiębiorstw, restrukturyzacji, połączeń przedsiębiorstw oraz projektowania przedsięwzięć rozwojowych. Jest także autorem ekspertyz z dziedziny finansów i rachunkowości przygotowywanych dla potrzeb postępowań sądowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-prezentacje
-case study
-książki
-pliki dokumentów w wersji elektronicznej i drukowanej
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia wyższe
Rozmowa kwalifikacyjna
Informacje dodatkowe
Liczba godzin:323 - godziny dydaktyczne + przerwy. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele w godz. 9-18 (przerwa obiadowa w godz. 13-14).
Studia Executive Master of Business Administration, realizowane w INE PAN, jako pierwsze i jedyne studia EMBA w Polsce, zostały włączone do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, ze statusem kwalifikacji cząstkowej na poziomie 7. Polskiej Ramy Kwalifikacji i europejskich ram kwalifikacji.
Absolwenci studiów są uprawnieni do zasiadania w radach nadzorczych spółek skarbu państwa zgodnie z Ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi