„Kelner z klasą – skuteczna komunikacja i sprzedaż przy stoliku”
„Kelner z klasą – skuteczna komunikacja i sprzedaż przy stoliku”
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób na różnych etapach kariery zawodowej w branży gastronomicznej. Uczestnikami mogą być zarówno osoby bezrobotne lub poszukujące pracy, jak i pracownicy gastronomii: kelnerzy, barmani, osoby na stanowiskach obsługi klienta, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie obsługi klienta i sprzedaży. Program szkolenia kierowany jest także do pracodawców i właścicieli lokali, którym zależy na podnoszeniu jakości usług i kompetencji zespołu. Kurs będzie również wartościowy dla osób chcących podnieść swoje kompetencje zawodowe, zmienić branżę lub lepiej przygotować się do pracy z klientem.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- Kierunek - Rozwój WUP Toruń,
- Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu "Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”;
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i dla Uczestników Projektu NSE
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestników do profesjonalnej obsługi gości w lokalach gastronomicznych poprzez rozwój umiejętności komunikacyjnych, technik sprzedaży oraz budowania pozytywnych relacji z klientem. Szkolenie ma na celu kształtowanie postawy proaktywnej i gościnnej, zwiększającej satysfakcję gości oraz wartość sprzedaży. Uczestnicy nauczą się, jak skutecznie reagować na różne typy klientów, wykorzystywać techniki sprzedaży sugestywnej i dbać o wysoką jakość obsługi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna i potrafi zastosować podstawowe etapy profesjonalnej obsługi gościa przy stoliku. | Kryteria weryfikacji Potrafi poprawnie wskazać kluczowe elementy wpływające na satysfakcję klienta w teście teoretycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki sprzedaży sugestywnej i potrafi je wdrożyć w rozmowie z klientem | Kryteria weryfikacji Proponuje dodatkowe produkty w sposób naturalny i profesjonalny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik umie radzić sobie z obiekcjami i trudnymi sytuacjami | Kryteria weryfikacji Proponuje adekwatne reakcje na typowe trudności w obsłudze | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
Moduł 1: Rola kelnera w doświadczeniu gościa
- Kim jest współczesny gość lokalu gastronomicznego?
- Motywacje klientów i ich oczekiwania
- Znaczenie pierwszego wrażenia
Moduł 2: Typy gości i style obsługi
- Klient zdecydowany, niezdecydowany, wymagający – jak rozpoznać i reagować
- Dopasowanie stylu komunikacji do sytuacji
- Przykłady zachowań niepożądanych i profesjonalnych
Moduł 3: Etapy obsługi przy stoliku
- Powitanie, prezentacja oferty, przyjęcie zamówienia
- Obsługa w trakcie posiłku i kończenie wizyty
- Budowanie relacji i zachęcanie do powrotu
Dzień 2
Moduł 4: Skuteczna komunikacja z gościem
- Techniki aktywnego słuchania
- Język pozytywny i jego wpływ na sprzedaż
- Radzenie sobie z obiekcjami i trudnymi sytuacjami
Moduł 5: Sprzedaż sugestywna i techniki wpływu
- Jak skutecznie zwiększać wartość zamówienia
- Upselling i cross-selling – dobre praktyki
- Ćwiczenia językowe: jak mówić, by sprzedawać
Moduł 6: Ćwiczenia sceniczne – kontakt z klientem
- Odgrywanie scenek w parach (obsługa od wejścia po rachunek)
- Analiza sytuacji, omówienie mocnych stron i obszarów do poprawy
Dzień 3
Moduł 7: Trudne sytuacje przy stoliku
- Symulacje obsługi klienta roszczeniowego, niezdecydowanego, wymagającego
- Praktyczne strategie działania w stresie i pod presją
Moduł 8: Twój własny styl obsługi – jak wyróżnić się w pracy
- Ćwiczenie: „Mój sposób na gościa” – opracowanie indywidualnego podejścia
- Jak budować relacje i lojalność klientów
Szkolenie obejmuje 30 godzin dydaktycznych, z czego 10h to teoria, natomiast 20h to zajęcia praktyczne. 1 godzina dydaktyczna to 45 min.
Aby ukończyć szkolenie, uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% godzin szkoleniowych oraz pozytywnie zdać test (poprawne odpowiedzi w co najmniej 80%).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł 1 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł 2 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Moduł 3 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł 4 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł 5 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł 6 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Moduł 7 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Moduł 8 | Prowadzący Edyta Barucha | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 166,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Edyta Barucha
Od 2025 roku rozwijam kompetencje w obszarze ESG i raportowania niefinansowego, wierząc, że zrównoważony rozwój stanie się fundamentem nowoczesnego biznesu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje po szkoleniu następujące materiały / pomoce szkoleniowe:
a) opracowane materiały edukacyjne -skrypt szkoleniowy w wersji online
b) prezentacja która była wyświetlana podczas szkolenia.
Wszystkie materiały zostaną wysłane uczestnikom szkolenia w wersji elektronicznej ma adres mailowy podany przez uczestnika podczas rejestracji.
Warunki uczestnictwa
Aby skorzystać ze szkolenia, uczestnik powinien znać podstawy obsługi komputera.
Aby ukończyć szkolenie, uczestnik musi być obecny na co najmniej 80% godzin szkoleniowych oraz pozytywnie zdać test (poprawne odpowiedzi w co najmniej 80%).
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach Projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Zawarto umowę z MP w Krakowie w ramach projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1".
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10),
Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
- Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
- kamera, mikrofon oraz głośniki lub słuchawki - wbudowane lub zewnętrzne
Aplikacja Clikmeeting/ZOOM lub inna w zależności do platformy szkoleniowej. Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.