Zamówienia Publiczne -Master SWZ kurs wideo - dokumenty zamówienia krok po kroku
Zamówienia Publiczne -Master SWZ kurs wideo - dokumenty zamówienia krok po kroku
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Grupa docelowa usługi
Kurs wideo dla osób, które odpowiadają za przygotowanie dokumentacji postępowań – i wiedzą, że nieprecyzyjne sformułowanie czy pominięcie obowiązkowego zapisu może zablokować całe zamówienie.
Usługa również adresowana jest dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery-sezon 1 realizowany przez WUP w Krakowie
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji05-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje uczestników do tworzenia precyzyjnej i kompletnej dokumentacji postępowań zamówień publicznych, eliminującej konieczność poprawek. Uczestnicy uczą się, jak formułować warunki udziału, opisywać przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami, stosować kryteria równoważności oraz konstruować bezpieczne umowy z klauzulami waloryzacyjnymi i zarządzaniem ryzykiem, opierając się na praktycznych przykładach i orzecznictwie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Określa terminy wykonania zamówienia, składania i otwarcia ofert oraz termin związania ofertą w specyfikacji warunków zamówienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo wskazuje i opisuje wszystkie wymagane terminy na podstawie przykładowych dokumentów specyfikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawy wykluczenia z postępowania oraz warunki udziału w zamówieniu publicznym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikuje sytuacje i przesłanki wykluczenia na podstawie przedstawionych przypadków. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje zasady dotyczące dopuszczania ofert częściowych, wymagania wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i charakteryzuje warunki udziału i podmiotowe środki dowodowe zgodnie z obowiązującymi przepisami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Formułuje jednoznaczny i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia zgodny z art. 99 i 103 PZP, uwzględniając zasady uczciwej konkurencji i równoważności ofert. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje poprawny opis przedmiotu zamówienia na podstawie wzorcowych dokumentów, unikając najczęstszych błędów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Analizuje obowiązki zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz rozróżnia ją od samozatrudnienia na podstawie aktualnego orzecznictwa KIO. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo interpretuje przypadki dotyczące zatrudnienia i wskazuje różnice między umową o pracę a samozatrudnieniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Sporządza postanowienia umowy, w tym warunki płatności, terminy wykonania, klauzule waloryzacyjne oraz zarządza ryzykami kontraktowymi zgodnie z przepisami PZP. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje projekt umowy zawierający wymagane elementy i właściwie rozkłada ryzyka kontraktowe zgodnie z PZP. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grzegorz Czaban:
1. Terminy w specyfikacji warunków zamówienia - termin wykonania zamówienia, terminy składania i otwarcia ofert, termin związania ofertą.
2. Podstawy wykluczenia z postępowania
3. Informacja o warunkach udziału w postępowaniu
4. Wykaz podmiotowych środków dowodowych
5. Opis sposobu przygotowania oferty
6. Sposób obliczenia ceny
7. Dopuszczenie składania ofert częściowych
8. Informacja dotycząca przeprowadzenia wizji lokalnej
9. Aspekty społeczne w zamówieniach publicznych: Zamówienia zastrzeżone - praktyczne zastosowanie art. 94 ust. 2 pzp, wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art 95, jeżeli zamawiający przewiduje takie wymagania” oraz "wymagania w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2, jeżeli zamawiający przewiduje takie wymagania?
10. Wymagania dotyczące wadium, jeżeli zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium;
- informacje dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli zamawiający przewiduje obowiązek jego wniesienia;
- informacje dotyczące ofert wariantowych, w tym informacje o sposobie przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający wymaga lub dopuszcza ich składanie;
- informację o obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, jeżeli zamawiający dokonuje takiego zastrzeżenia zgodnie z art. 60 i art. 121;
Łukasz Czaban:
Opis przedmiotu zamówienia w dokumentach zamówienia
1. Wprowadzenie do tematu
– Zawartość opisu przedmiotu zamówienia w dokumentacji postępowania
– Znaczenie wymagań wynikających z art. 99 PZP i „zaostrzenie” zasady uczciwej konkurencji
2. Zasady prawidłowego opisu przedmiotu zamówienia
– Jednoznaczność użytych sformułowań i ich wyczerpujący charakter
– Rozróżnienie pojęć: „określenie” vs „opis”
– Najczęstsze błędy i ich konsekwencje (orzecznictwo KIO)
3. Opis robót budowlanych – art. 103 PZP
– Dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót
– Program funkcjonalno-użytkowy
4. Kwestia równoważności w opisie przedmiotu zamówienia
– Użycie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia
– Oferta równoważna i kryteria równoważności
5. Przedmiotowe środki dowodowe
– Definicja, cel i obowiązek złożenia
– Termin ich złożenia i przypadki wezwania do ich uzupełnienia
– Warunki ich sporządzenia po terminie składania ofert
6. Obowiązki zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
– Ocena czynności wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia, które należy powierzyć osobom zatrudnianym na podstawie stosunku pracy
– Umowa o pracę, a samozatrudnienie – tezy płynące z orzecznictwa KIO.
II Postanowienia umowy w zamówieniach publicznych
1. Źródła prawa i forma umowy
– Kodeks cywilny, PZP, ustawa o finansach publicznych
– Zawieranie umowy – forma pisemna i elektroniczna
– Data zawarcia umowy
2. Obowiązkowe elementy umowy – art. 436 PZP
– Termin wykonania: w dniach czy w konkretnej dacie?
– Warunki płatności, zaliczki, zabezpieczenia
– Wysokość kar umownych i jej ograniczenia
3. Klauzule waloryzacyjne
– Obowiązek waloryzacji – kiedy i jak go stosować
– Wskaźniki waloryzacyjne – GUS i inne
– Limitowanie i proporcja zmian wynagrodzenia
4. Ryzyka kontraktowe i ich równoważenie
– Zasady rozkładu ryzyka w świetle PZP
– Różnice pomiędzy wymaganymi klauzulami:
klauzula działająca automatycznie, a klauzula wymagająca aneksu do umowy
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 351,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 099,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 84,49 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 68,69 PLN |
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostępność materiałów:
- Materiały dostępne są 24 godziny na dobę przez cały okres trwania dostępu.
- Uczestnik może wielokrotnie odtwarzać poszczególne lekcje w ramach przyznanego okresu dostępu.
- Na platformie dostępne są materiały szkoleniowe w formie nagrań wideo, plików PDF, prezentacji lub innych materiałów dydaktycznych, w zależności od lekcji.
Uczestnik otrzymuję:
- EduBox, czyli paczkę materiałów wysłaną pocztą
- Roczny dostęp do EduStrefy
- Certyfikat ukończenia szkolenia
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
zaakceptowano Regulamin dla instytucji szkoleniowych.
Egzamin/Test weryfikujący nabycie kwalifikacji – w cenie szkolenia (brak dodatkowej opłaty).
Koszt wydania certyfikatu/zaświadczenia – wliczony w cenę szkolenia.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma certyfikat.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa prawna stawki zwolnionej: Rozporządzenie Ministra finansów z 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2020r.poz.1983 z 10.11.2020) § 3 pkt 1 ust. 14
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Kurs realizowany jest w formie zdalnej (e-learningowej) za pośrednictwem platformy szkoleniowej EduStrefa.
Organizacja dostępu:
- W dniu nadania dostępu generowany jest indywidualny link aktywacyjny z danymi logowania.
- Dane dostępowe przekazywane są uczestnikowi drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
- Uczestnik ma możliwość rozpoczęcia nauki w dowolnym momencie w okresie aktywnego dostępu.
Warunki techniczne:
- Dostęp do platformy EduStrefa odbywa się przez przeglądarkę internetową.
- Wymagania techniczne po stronie uczestnika:
- urządzenie umożliwiające połączenie z Internetem (komputer, laptop, tablet lub smartfon),
- aktualna wersja przeglądarki internetowej (zalecane: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari),
- stałe i stabilne połączenie internetowe o minimalnej prędkości 5 Mb/s,
- aktywny adres e-mail do przesłania danych logowania.
Dostępność materiałów:
- Materiały dostępne są 24 godziny na dobę przez cały okres trwania dostępu.
- Uczestnik może wielokrotnie odtwarzać poszczególne lekcje w ramach przyznanego okresu dostępu.
- Na platformie dostępne są materiały szkoleniowe w formie nagrań wideo, plików PDF, prezentacji lub innych materiałów dydaktycznych, w zależności od lekcji.
Wsparcie techniczne:
- W przypadku problemów technicznych uczestnik ma zapewnione wsparcie techniczne drogą mailową lub telefoniczną (dane kontaktowe przekazywane są wraz z danymi dostępowymi).