ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych
ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie polecamy wszystkim którzy:
- mają trudności z odmawianiem,
- nie potrafią mówić otwarcie o swoich potrzebach i oczekiwaniach,
- mają trudności z obroną swoich praw w sytuacjach społecznych i osobistych,
- nie radzą sobie z krytyką otoczenia,
- odczuwają przymus spełniania oczekiwań innych ludzi,
- często noszą w sobie poczucie winy,
- mają kłopoty ze zbyt dużym poczuciem odpowiedzialności,
- nie radzą sobie w sytuacjach konfliktowych,
- nie umieją ustalić granicy miedzy zgodą a uległością,
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności osobistej poprzez rozwinięcie swojej postawy asertywnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym jest asertywność i dlaczego to nie to samo, co umiejętność mówienia „nie” | Kryteria weryfikacji Definiuje czym jest asertywność i wymienia korzyści z niej płynące | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Odróżnia zachowania asertywne od agresywnych i uległych | Kryteria weryfikacji Wymienia 3 różnice między zachowaniem asertywne a agresywnym i uległym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia i opisuje kluczowe techniki asertywne | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje min. 3 techniki asertywne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje strategie komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji Wymienia poznane typy błędów i blokad komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wybraną strategie komunikacyjną ułatwiającą porozumiewanie się ze współpracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie postaw asertywnych. Poruszane zagadnienia będą dotyczyły porozumiewania się z drugim człowiekiem przy zachowaniu własnych poglądów, odczuć i prawa do powiedzenia „nie”.
Program szkolenia:
MODUŁ I. ASERTYWNOŚĆ (odgrywanie scenek/ról, studium przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje problemowe)
Podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się czy jest asertywność i w jakich obszarach możemy ją rozwijać. Każdy przyglądnie się też swoim postawom i sprawdzi w jakich sytuacjach jest, a w jakich nie jest asertywny.
- Budowanie postawy asertywnej
- Co to jest asertywność?
- Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
- Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej
- Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Komunikat ja - jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
- Mapa asertywności - diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych
- Asertywność wobec siebie samego - zwiększenie poczucia własnej wartości
MODUŁ II. PRAKTYKA POSTAWY ASERTYWNEJ (gry symulacyjne, odgrywanie scenek/ról, studium przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje problemowe, kwestionariusze i testy zachowań)
Ten moduł jest nastawiony na ćwiczenie praktycznych aspektów postawy asertywnej. Uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia związane z obroną swoich praw i aspekty wyrażania wprost swoich opinii.
- Stawianie granic
- Obrona i reakcja na krytykę
- Obrona swoich praw i przekonań
- Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć
- Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Umiejętność obrony przed psychologicznym poniżeniem
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
- Asertywność w informacji zwrotnej
MODUŁ III. ASERTYWNOŚĆ W UJĘCIU ANALIZY TRANSAKCYJNEJ (studium przypadków, ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusje problemowe)
Analiza transakcyjna to ważna teoria pokazująca w jaki sposób komunikujemy się i budujemy relacje z innymi. Moduł ten poświęcony jest pracy nad budowaniem własnych komunikatów i reagowaniem na komunikaty innych. Uczestnicy przyglądną się też w jaki sposób „wchodzimy” w gry psychologiczne i jak z nich się wydostać, bazując na postawie Ja ok, Ty ok.
- Style komunikacji jakimi posługujemy się na codzień
- Co to są transakcje? - rodzaje transakcji i ich zastosowanie
- Obrona komunikacyjna przed wykorzystaniem i poniżaniem
- Gry psychologiczne - schemat i wejście w grę
- Trójkąt dramatyczny i trójkąt zwycięzcy
- Budowanie postawy Ja ok - Ty ok
MODUŁ IV. WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- Gry symulacyjne
- Odgrywanie scenek/ról
- Studium przypadków
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe
- Dyskusje problemowe
- Kwestionariusze i testy zachowań
Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę praktycznego ćwiczenia zdobytej wiedzy.
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 70/30
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/asertywnosc-trening-budowania-profesjonalnej-postawy-w-sytuacjach-zawodowych-i-pewnosci-siebie-w-sytuacjach-prywatnych-2025-09-22-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 943,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 580,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 114,32 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 92,94 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Chrapko
Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie.
Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. .W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.
Posiadam doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu: zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole), rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty), podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia (PRZY FREKWENCJI MIN. 80%)
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” .
Wypełnienie formularza zgłoszeniowego w BUR jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
Informacje dodatkowe
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
• Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia:
Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
1 godz. szkolenia=45 min.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi