Kurs języka hiszpańskiego na poziomie B1 (kurs obejmuje 32 zajęcia po 90 minut, raz w tygodniu)
Kurs języka hiszpańskiego na poziomie B1 (kurs obejmuje 32 zajęcia po 90 minut, raz w tygodniu)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Hiszpański
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest kierowany do osób dorosłych które:
chcą skutecznie nauczyć się języka hiszpańskiego na poziomie B1,
nauczyć się korzystać z języka hiszpańskiego w sytuacjach zawodowych, ale również wykorzystując go w życiu codziennych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- ugruntowanie wiadomości i umiejętności nabytych na poprzednich etapach nauki,- rozwijanie integracji sprawności językowych na poziomie B1,
- wytworzenie szerokiej kompetencji językowej i komunikacyjnej, umożliwiającej swobodne porozumiewanie się w języku hiszpańskim w różnych sytuacjach życiowych,
- nabywanie umiejętności językowych poprzez kontakt z autentycznymi wypowiedziami ustnymi i pisemnymi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opanowane słownictwo | Kryteria weryfikacji - uczestnik korzysta ze słownictwa poznanego podczas kursu- tłumaczy słownictwo z języka obcego na polski. - definiuje wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym lub bliskim. - buduje poprawne zdania w języku hiszpańskim w sytuacjach formalnych i nieformalnych, zarówno w kontekście biznesowym, jak i prywatnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Rozumienie tekstu | Kryteria weryfikacji - uczestnik rozumie i analizuje treści czytane oraz słuchane i określa, czy są prawdziwe, czy fałszywe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opanowanie struktury języka. | Kryteria weryfikacji - uczestnik prawidłowo używa zasad gramatycznych obowiązujących w języku hiszpańskim.- uczestnik rozróżnia i poprawnie stosuje czasy gramatyczne zgodnie z kontekstem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Costumbres curiosas. El día de la marmota. Presente de indicativo. Ciekawe zwyczaje. Dzień świstaka. Czas teraźniejszy trybu oznajmującego. |
Donde fueres, haz lo que vieres. ¿Qué sabes de las costumbres de los españoles? Los verbos de tipo gustar. Co kraj, to obyczaj. Co wiesz o zwyczajach Hiszpanów? Czasowniki typu gustar. |
Los malentendidos culturales y lingüísticos. Contraste de pasados. Nieporozumienia kulturowe i językowe. Porównanie czasów przeszłych. |
Hablar de inmigración y emigración. |
Nunca antes lo había visto. Pretérito Pluscuamperfecto. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie widziała/em. Czas zaprzeszły. |
Contraste de pasados. Porównanie czasów przeszłych. |
La prensa: expresión escrita y oral. Prasa - tworzenie wypowiedzi ustnej i pisemnej. |
¿Qué sabes de Colombia? Co wiesz o Kolumbii? |
Ruta turística por América Latina. ¿Cuál ha sido el mejor viaje de tu vida? Wyprawa do Ameryki Łacińskiej. Która podróż podobała Ci się najbardziej? |
La expedición de Magellanes-Elcano. Wyprawa Magellana i Elcano. |
¡Ojalá no llueva! Expresar deseos, sentimientos e influencia. Presente de subjuntivo. Oby nie padało! Wyrażanie życzeń, uczuć i wywieranie wpływu. Czas teraźniejszy trybu łączącego. |
Presente de subjuntivo: ejercicios de conjugación. Tryb łączący - ćwiczenia z odmiany czasowników. |
¿Por qué muchos jóvenes no pueden comprarse una vivienda? Dlaczego wielu młodych ludzi nie może kupić sobie mieszkania? |
A ver si apruebo el examen. Oraciones de deseo e influencia. Zobaczymy, czy zaliczę sprawdzian. Zdania wyrażające życzenia oraz związane z wywieraniem wpływu. |
Hogar, dulce hogar. Léxico relacionado con la vivienda. ¿Cómo quieres que sea la vivienda de tus sueños? Nie ma jak w domu. Słownictwo związane z mieszkaniem. Jaki chcesz, by był twój wymarzony dom? |
Hablar de relaciones y sentimientos. Oraciones de sentimiento con infinitivo o subjuntivo. Rozmowa o relacjach i uczuciach. Zdania wyrażające uczucia z bezokolicznikiem lub trybem łączącym. |
¿Romántico o realista? Hablar de la personalidad. Romantyk czy realista? Rozmowa o osobowości. |
¿Bartolo, un pringado? Expresar consejos con presente de subjuntivo. Czy Bartolo jest frajerem? Udzielanie rad w trybie łączącym. |
¿Todos a la uni? Hablar de la enseñanza y el sistema educativo. Wszyscy na uniwerek? Rozmowa o nauczaniu i o systemie edukacji. |
No creo que sea muy listo. Verbos de la cabeza. Nie sądzę, by był szczególnie mądry. Czasowniki związane z percepcją, komunikacją i wyrażaniem opinii. |
¿Alguna vez has hecho una chuleta? Ampliación del vocabulario relacionado con la escuela. Czy kiedykolwiek przygotowałeś ściągę? Rozszerzenie słownictwa związanego ze szkołą. |
Reglas de acentuación. Zasady akcentowania. |
Esta peli es un rollo. Hablamos de cine y de series. Ten film to totalna nuda. Rozmawiamy o kinie i serialach. |
Me importa un pepino comer sano. Imperativo afirmativo y negativo. Nie obchodzi mnie zdrowe jedzenie. Tryb rozkazujący. |
Imperativo afirmativo y negativo: ejercicios. Tryb rozkazujący - ćwiczenia. |
Hablamos de dietas y de cocina. Rozmawiamy o dietach i kuchni. |
¿Me trae una botella de agua, por favor? En un restaurante. Czy może mi Pan przynieść butelkę wody? W restauracji. |
Un viaje por la cocina peruana. Expresión escrita. Kuchnia peruwiańska. Tworzenie wypowiedzi pisemnej. |
No me mudaría a otro lugar por todo el oro del mundo. Futuro imperfecto y condicional simple. Za żadne skarby nie wyprowadziłbym się do innego miejsca. Czas przyszły prosty i tryb przypuszczający. |
Futuro imperfecto y condicional simple: ejercicios. Czas przyszły prosty i tryb przypuszczający - ćwiczenia. |
¿Qué habrá cambiado en tu ciudad dentro de 50 años? La ciudad del presente y del futuro. Futuro perfecto: conjugación y usos. Co zmieni się w Twoim mieście w ciągu 50 lat? Miasto dziś i w przyszłości. Czas przyszły złożony - odmiana czasowników i zastosowanie. |
¿A dónde iría Enrique ayer? Expresar hipótesis. Gdzież to mógł pójść wczoraj Enrique? Wyrażanie przypuszczeń. |
¿Supongo que tendrá una coartada? Las historias de crímenes. Przypuszczam, że ma pan jakieś alibi? Historie kryminalne. |
Vengo a poner una denuncia. En una comisaría. Przyszedłem zgłosić przestępstwo. Na komisariacie. |
Necesitamos una persona que sea responsable. Oraciones de relativo. Potrzebujemy kogoś, kto jest odpowiedzialny. Zdania względne. |
La economía colaborativa. Los anuncios. Gospodarka dzielenia się. Ogłoszenia. |
Hoy es lunes y estamos a 20 grados. Contraste entre ser y estar. Dziś jest poniedziałek i mamy 20 stopni. Różnica między czasownikami ser i estar. |
¿Es listo o lo está? Adjetivos que cambian de significado con ser y estar. Przymiotniki zmieniające znaczenie w zależności od czasownika, z którym występują: ser lub estar. |
Hablamos de lenguas. Rozmawiamy o językach. |
Es intolerable no hacer nada. Oraciones de constatación y valoración. Nierobienie niczego jest nie do zaakceptowania. Zdania wyrażające fakty lub opinie. |
La ecología y el medioambiente. Ekologia i środowisko. |
La economía circular. Gospodarka o obiegu zamkniętym. |
Se llevan como el perro y el gato. Expresiones con animales. Żyją jak pies z kotem. Wyrażenia idiomatyczne z nazwami zwierząt. |
Estructuras de opinión. Expresar acuerdo y desacuerdo en un debate. Zwroty wyrażające opinię. Wyrażanie zgody lub jej braku podczas debaty. |
Cuando llegue el verano... Oraciones temporales con cuando. Kiedy przyjdzie lato... Zdania czasowe z cuando. |
Los años no pasan en balde. Hablar de la vejez y de las etapas de la vida. Czas swoje robi. Rozmowa o starości i o okresach życia. |
Oraciones temporales. Zdania czasowe. |
La belleza y la estética. Piękno i estetyka. |
¿Cómo imaginas tu vida cuando seas anciano? Expresión escrita. Jak będzie wyglądało Twoje życie jak już będziesz staruszkiem? Tworzenie wypowiedzi pisemnej. |
Es probable que lo hagan los extraterrestres. Estructuras de hipótesis o probabilidad. Możliwe, że to robią kosmici. Zwroty wyrażające przypuszczenie lub prawdopodobieństwo. |
Es probable que lo hayan hecho los extraterrestres. Pretérito perfecto de subjuntivo: conjugación y usos. Możliwe, że to zrobili kosmici. Czas przeszły złożony trybu łączącego. |
Me parece sorprendente que todavía estén juntos. Expresar extrañeza, sorpresa o incredulidad. Zaskakuje mnie, że nadal są razem. Wyrażanie zdziwienia, zaskoczenia lub niedowierzania. |
Historias de misterio. Tajemnicze historie. |
Seres mitológicos y de la cultura popular. Stworzenia mityczne z legend, folkloru, mitów i kultury popularnej. |
El porqué de las cosas. Oraciones causales. Przyczyna rzeczy i zjawisk. Zdania przyczynowe. |
Expresar causa. Los motes y apodos. Wyrażanie przyczyny. Przezwiska i ksywki. |
El trabajo y las profesiones. Oraciones consecutivas. Praca i zawody. Zdania skutkowe. |
El mundo de los negocios. Los conectores del discurso. Świat biznesu. Łączniki dyskursu. |
Expresión escrita sobre un tema relacionado con el trabajo. Wypowiedź pisemna na temat związany z pracą. |
¿Qué puede hacer el ser humano para sobrevivir? Oraciones finales. Co może zrobić człowiek, by przeżyć? Zdania celowe. |
¿Tienes espíritu aventurero? Hablar de supervivencia, actividades al aire libre y aventura. Czy masz w sobie ducha przygody? Rozmowa o sposobach na przetrwanie, czynnościach wykonywanych na świeżym powietrzu i wyprawach. |
Contraste entre por y para. Różnica między przyimkami por i para. |
Mente sana en cuerpo sano. El deporte. W zdrowym ciele zdrowy duch. Sport. |
Estoy hasta las narices. El cuerpo humano: vocabulario y expresiones. Mam tego po dziurki w nosie. Rozszerzenie słownictwa i wyrażeń związanych z ciałem. |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 60,21 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 60,21 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały (podręcznik w wersji papierowej) uczestnik otrzymuje gratis.
Informacje dodatkowe
Zajęcia będą odbywać się w środy (od 24.09) w godzinach 18:30-20:00