ORGANIZACJA PROCESU KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO. POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PRAKTYCE.
ORGANIZACJA PROCESU KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO. POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W PRAKTYCE.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie, skierowane jest do:
- dyrektorek i dyrektorów oraz ich zastępców; szkół i przedszkoli,
- pedagogów szkolnych
- nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem wychowawców
- Rodziców i opiekunów prawnych dzieci uczęszczających do placówek edukacyjnych
- Pracowników socjalnych, Kuratorów zawodowych oraz społecznych
- wszystkich innych osób związanych lub nie związanych z edukacją, chcących poszerzyć i uaktualnić swoją wiedzę
- w zakresie przedmiotu szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników, do organizacji i realizacji efektywnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wzmacnia umiejętności, w zakresie tworzenia dokumentacji, diagnozowania potrzeb ucznia oraz planowanie skutecznych działań wspierających.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje wiedzę z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz prawa oświatowego. | Kryteria weryfikacji - omawia podstawy prawne kształcenia specjalnego w Polsce- wskazuje zastosowanie przepisów w praktyce szkolnej - podejmuje decyzje wspierające rozwój ucznia z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby edukacyjne ucznia i planuje działania wspierające (IPET) | Kryteria weryfikacji - rozpoznaje objawy wskazujące na specjalne potrzeby edukacyjne- opracowuje fragment IPET z mierzalnymi celami - proponuje sposoby modyfikacji IPET w zależności od postępów ucznia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole. | Kryteria weryfikacji - dobiera adekwatne formy i metody wsparcia- sporządza przykładową dokumentację działań wspierających - omawia zadania zespołu wspierającego ucznia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole wspierającym ucznia. | Kryteria weryfikacji - przyjmuje aktywną rolę w zespole- koordynuje działania członków zespołu - proponuje konkretne formy zaangażowania rodziców i specjalistów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje relacje międzysektorowe i komunikuje się z różnymi interesariuszami. | Kryteria weryfikacji - nawiązuje kontakt z przedstawicielami innych instytucji- formułuje czytelne komunikaty do rodziców i specjalistów - rozpoznaje potencjalne źródła trudności we współpracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Inicjuje działania naprawcze i rozwija swoje kompetencje zawodowe. | Kryteria weryfikacji - diagnozuje bariery we współpracy- proponuje działania zaradcze - wykazuje postawę otwartości i gotowość do dalszego doskonalenia zawodowego. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
1. Wprowadzenie do tematu.
- Cel i znaczenie kształcenia specjalnego Ramy prawne obowiązujące w Polsce Rola i współpraca uczestników procesu wspierania ucznia
- Współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi
- Rola i współpraca uczestników procesu wspierania ucznia
- Diagnoza i identyfikacja potrzeb ucznia
2. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET)
- Struktura i cele IPET
- Jak tworzyć realistyczne i mierzalne cele edukacyjno-terapeutyczne
- Ocena postępów i modyfikacja IPET
- Opracowanie fragmentu IPET dla wybranego przypadku
3. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
-Formy i metody wsparcia ucznia
-Dokumentacja pomocy – przykłady i dobre praktyki
- Rola zespołu wspierającego – koordynacja działań
- Spotkanie zespołu wspierającego ucznia – podział ról i decyzje
4. Rola rodziców, szkoły i przedstawicieli instytucji, w organizacji kształcenia specjalnego.
- Budowanie relacji i komunikacji między szkołą a rodziną
- System wsparcia poza szkołą – jak efektywnie współpracować między instytucjami
- Bariery i wyzwania we współpracy międzysektorowej
5. Omówienie indywidualnych sytuacji problemowych, uczestników szkolenia.
Program zawiera godziny zegarowe. Przerwy są wliczane w czas usługi. Narzędzia i metody pracy zdalnej: warsztaty treningu umiejętności, mini-wykłady, rozmowy na żywo, współdzielenie ekranu,
Szkolenie jest certyfikowane, zgodne z normą ISO, która jest gwarancją jakości.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 DZIEŃ I. Znaczenie kształcenia specjalnego. Ramy prawne obowiązujące w Polsce. Rola i współpraca uczestników procesu wspierania ucznia.Diagnoza i identyfikacja potrzeb ucznia. | Prowadzący Katarzyna Miąskowska | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 DZIEN I (c.d.).)Indywidualne programy edukacyjno terapeutyczne (IPET). Struktura i cele . Ocena postępów i modyfikacja IPET . Opracowanie fragmentu IPET dla wybranego przypadku. | Prowadzący Katarzyna Miąskowska | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 DZIEŃ II.Organizacja pomocy psychologiczno pedagogicznej w szkole. Dokumentacja pomocy (przykłady i dobre praktyki). Rola zespołu wspierającego koordynacja działań, podział ról i decyzje. | Prowadzący Katarzyna Miąskowska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 DZIEŃ II (c.d.).Rola rodziców, szkoły i przedstawicieli instytucji, w organizacji kształcenia specjalnego. Omówienie indywidualnych sytuacji problemowych, uczestników szkolenia. | Prowadzący Katarzyna Miąskowska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 DZIEŃ II. WALIDACJA | Prowadzący Katarzyna Miąskowska | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Miąskowska
- nauczycielka przedmiotów zawodowych,
- socjoterapeutka,
- dyrektorka/menedżerka oświaty,
- prawniczka i urzędniczka z wykształcenia,
- ekspertka prawa oświatowego,
- trendsetterka edukacyjna- konsultantka ds. funduszy europejskich w obszarze edukacji,
- współautorka wielu projektów edukacyjnych, publikacji i materiałów edukacyjnych,
Prowadzi szkolenia, związane ściśle z oświatą, m.in. ,,Prawo oświatowe", czy ,,Prowadzenie szkoleniowych rad pedagogicznych".
Jest przywódcą edukacyjnym.
Absolwentka studiów podyplomowych:
- Przygotowanie pedagogiczne,
- Zarządzanie Oświatą,
- Socjoterapia i Praca z grupą,
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), w tym z autyzmem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają, w formie papierowej:
- prezentację ze szkolenia, która była wyświetlana podczas szkolenia,
-pomoce dydaktyczne, takie jak literatura branżowa,
-akty prawne, omawiane podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Wymagany poziom obecności na zajęciach min. 80 % czasu szkoleniowego.
2.Aktywny udział w szkoleniu.
3.Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983).
4.Istnieje możliwość przygotowania szkolenia indywidualnie pod potrzeby uczestnika jesteśmy elastyczni w zakresie doboru tematyki oraz dogodnego terminu.
5.Szkolenie będzie trwało 7 i 1/2 godziny zegarowej. Harmonogram zajęć, został rozpisany w godzinach dydaktycznych.
Informacje dodatkowe
W przypadku przeprowadzenia zajęć w formie stacjonarnej, szkolenie zostanie przeprowadzone w komfortowo wyposażonej sali szkoleniowe: wi-fi, tablety i komputery, tablice multimedialne, kącik kawowy, z dostępem do światła naturalnego.
Sala szkoleniowa, znajduje się na pierwszym piętrze budynku. Obiekt wyposażony jest w windę i dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Tuż przy budynku, znajduje się bezpłatny parking.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne szkolenia na platformie Google Meet
1. Sprzęt komputerowy: Wymagany komputer PC lub Mac z dostępem do internetu. Zalecana kamera internetowa oraz mikrofon dla udziału w sesjach wideo. 2. Przeglądarka internetowa: Zalecane przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari. Wymagane zaktualizowane wersje przeglądarek dla optymalnej wydajności. 3. Stabilne połączenie internetowe: Minimalna prędkość łącza: 2 Mbps dla udziału w sesjach wideo. Zalecane połączenie kablowe dla stabilności. 4. System operacyjny: Kompatybilność z systemem Windows lub macOS. 5. Dźwięk i słuchawki: Zalecane użycie słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku. Sprawdzenie działania dźwięku przed rozpoczęciem szkolenia. . Przygotowanie przed sesją: Testowanie sprzętu i połączenia przed planowanym szkoleniem. Zapewnienie cichego miejsca pracy dla minimalizacji zakłóceń. 6. Wsparcie techniczne: Zapewnienie kontaktu z pomocą techniczną w razie problemów podczas sesji. . Zaplanowane przerwy: Uwzględnienie krótkich przerw w grafiku dla odpoczynku uczestników. Zapewnienie powyższych warunków technicznych umożliwi płynny przebieg szkolenia na platformie Google Meet zminimalizuje zakłócenia i zagwarantuje efektywną interakcję między prowadzącym a uczestnikami