Zamówienia publiczne sektorowe w praktyce - Kompendium wiedzy z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP.
Zamówienia publiczne sektorowe w praktyce - Kompendium wiedzy z uwzględnieniem Nowej Ustawy PZP.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Grupa docelowa usługi
Projekt warsztatów został przygotowany z myślą o firmach i przedsiębiorstwach:
-będących Wykonawcami zamówień publicznych,
-zamierzających zdobywać kontrakty w ramach zamówień publicznych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji01-04-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do nabycia kompetencji w zakresie kompleksowej wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie regulacji prawnych i zasad dotyczących sektorowych zamówień publicznych.Uzyskanie przez uczestników wiedzy oraz umiejętności stosowania przepisów dotyczących zamówień publicznych w procesie wydatkowania środków publicznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik posługuje się wiedza z zakresu regulacji prawnych i zasad dotyczących sektorowych zamówień publicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Wymienia i objaśnia elementy definicji „przedmiotu zamówienia sektorowego” - Wymienia i klasyfikuje rodzaje wyłączeń (przedmiotowe, podmiotowe, częściowe) - Wymienia obowiązki zamawiającego na etapie przygotowania postępowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik posługuje się umiejętnościami w zakresie stosowania przepisów dotyczących zamówień publicznych w procesie wydatkowania środków publicznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Opracowuje specyfikację warunków zamówienia (SWZ) zgodną z aktualnymi przepisami. - Stosuje właściwy formularz i strukturę sprawozdania wymagane przez UZP. - Określa właściwy organ do którego należy wnieść środek ochrony prawnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Uczestnik wykorzystuje kompetencje społeczne z zakresu zamówień sektorowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (16h dydaktycznych)
- podczas szkolenia zaplanowane są przerwy, które nie wliczają się w czas trwania usługi
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia zgodnie z harmonogramem:
Dzień I
Godz.09:00-09.10 - PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz.09:10-10.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
I. Zamówienia sektorowe i ich zakres Podstawy prawne.
1. Zamawiający sektorowi i przedmiot zamówienia sektorowego - zdefiniowanie pojęć na podstawie przykładów
2. Wyłączenia stosowania procedur przetargowych sektorowych
- wyłączenia przedmiotowe
- wyłączenia podmiotowe
- wyłączenia częściowe.
Godz.10.30-12.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
II. Przygotowanie postępowania.
1. Zamówienia wielorodzajowe z udziałem zamówień sektorowych
2. Opis przedmiotu zamówienia
3. Szacowanie wartości przedmiotu zamówienia
4. Komisja przetargowa : skład komisji przetargowej , zasady powołanie komisji przetargowej regulaminy komisji przetargowej, wyłączenie od udziału w komisji przetargowej
5. Przygotowanie postępowania i kompetencja komisji przetargowej, odpowiedzialność jej członków.
6. Zespół
Godz.12:00-13.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
III. Wybrane tryby udzielania zamówień.
1. Przetarg nieograniczony
2. Przetarg ograniczony
3. Negocjacje z ogłoszeniem
4. Zamówienie z wolnej ręki
5. Partnerstwo innowacyjne
Godz.13.30-15:00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
IV. Wybór najkorzystniejszej oferty.
1. Oferta : Forma oferty , Treść oferty, Oferta wariantowa , Oferta częściowa, Termin związania ofertą , Wyjaśnienia w zakresie treści złożonych ofert , Poprawienie oczywistych omyłek
2. Wykluczenie wykonawcy
3. Odrzucenie oferty
4. Kryteria oceny ofert
5. Obowiązki zamawiającego po wyborze najkorzystniejszej oferty
6 . Unieważnienie postępowania.
Dzień II
Godz.09:00-10.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
V. Umowy w zamówieniach publicznych sektorowych.
1. Specyfika umów o zamówienie publiczne
2. Umowa, której przedmiotem jest dostawa , usługa , robota budowlana w kontekście zamówień sektorowych
Godz.10.30-12.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
3. Charakter prawny umów o roboty budowlane na tle Kodeksu Cywilnego
4. Umowy ramowe w systemie zamówień publicznych sektorowych.
5. Sprawozdanie z udzielonych zamówień w zakresie zamówień sektorowych
Godz.12:00-13.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
VI. Środki ochrony prawnej.
1. Odwołanie - zasady wnoszenia oraz przesłanki
2. Skarga.
Godz.13.30-13.45 - przerwa
Godz.13.45-14:40 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
VII. Podsumowanie istotnych informacji dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie nowego prawa zamówień publicznych.
Godz. 14.40 - 14:50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 14:50 - 15:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 16-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie dydaktycznej (45min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 I. Zamówienia sektorowe i ich zakres Podstawy prawne. 1. Zamawiający sektorowi i przedmiot zamówienia sektorowego 2. Wyłączenia stosowania procedur przetargowych sektorowych | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 02-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 II. Przygotowanie postępowania. 1. Zamówienia wielorodzajowe z udziałem zamówień sektorowych 2. Opis przedmiotu zamówienia | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 02-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 III. Wybrane tryby udzielania zamówień. 1. Przetarg nieograniczony 2. Przetarg ograniczony 3. Negocjacje z ogłoszeniem | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 02-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 IV. Wybór najkorzystniejszej oferty. 1. Oferta | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 02-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 V. Umowy w zamówieniach publicznych sektorowych. 1. Specyfika umów o zamówienie publiczne | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 03-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 3. Charakter prawny umów o roboty budowlane na tle Kodeksu Cywilnego 4. Umowy ramowe w systemie zamówień publicznych sektorowych. | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 03-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 VI. Środki ochrony prawnej. 1. Odwołanie - zasady wnoszenia oraz przesłanki 2. Skarga. | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 03-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 VII. Podsumowanie istotnych informacji dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie nowego prawa zamówień publicznych. | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 03-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 03-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 586,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 290,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 99,17 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Robert Bartkowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity DzU. 2025 poz. 832).
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.