Zarządzanie szkoleniami w praktyce oraz efektywna identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Inspirujący trening w formie symulacji, gier i ćwiczeń.
Zarządzanie szkoleniami w praktyce oraz efektywna identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Inspirujący trening w formie symulacji, gier i ćwiczeń.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Zdarzają się sytuacje kiedy menedżerowie, kierownicy liniowi, pracownicy działów HR jak i sami pracownicy zwracają uwagę na to, że szkolenie, które się odbyło nie spełniło ich oczekiwań, czyli nie przyniosło spodziewanych korzyści. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn może być kilka- złe zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych, nieadekwatne do potrzeb narzędzia badawcze i szkoleniowe, czy też nieznajomość procesu i narzędzi identyfikowania potrzeb szkoleniowych. Podczas warsztatu uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się z istniejącymi metodami identyfikowania potrzeb szkoleniowych oraz całym procesem skutecznego kierowania projektem szkoleniowym.
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
-pracowników działów HR,
-pracowników działów szkoleń,
-pracowników działów kadr,
-kadrę kierowniczą wszystkich szczebli zarządzania,
-trenerów wewnętrznych,
-oraz wszystke osoby mające wpływ na politykę personalną i rozwojową w organizacji. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-07-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wiedza:- Uczestnik zdobędzie wiedzę z zakresu nowoczesnego zarządzania projektami i zasobami ludzkimi
Umiejętności:
- Dzięki dyskusjom na forum grupy oraz ćwiczeniom, studiom przypadków, scenkom rodzajowym uczestnik nauczy się odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem
Kompetencje społeczne
- uczestnik nauczy się identyfikować własny styl uczenia się i wybierać sposoby dalszego kształcenia, akceptować różnorodność postaw i opinii w kontaktach interpersonalnych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - | Kryteria weryfikacji - | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa
Zdarzają się sytuacje kiedy menedżerowie, kierownicy liniowi, pracownicy działów HR jak i sami pracownicy zwracają uwagę na to, że szkolenie, które się odbyło nie spełniło ich oczekiwań, czyli nie przyniosło spodziewanych korzyści. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyn może być kilka- złe zdiagnozowanie potrzeb szkoleniowych, nieadekwatne do potrzeb narzędzia badawcze i szkoleniowe, czy też nieznajomość procesu i narzędzi identyfikowania potrzeb szkoleniowych. Podczas warsztatu uczestnicy w praktyczny sposób zapoznają się z istniejącymi metodami identyfikowania potrzeb szkoleniowych oraz całym procesem skutecznego kierowania projektem szkoleniowym.
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
-pracowników działów HR,
-pracowników działów szkoleń,
-pracowników działów kadr,
-kadrę kierowniczą wszystkich szczebli zarządzania,
-trenerów wewnętrznych,
-oraz wszystke osoby mające wpływ na politykę personalną i rozwojową w organizacji.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Dzień I.
I. Metody identyfikacji potrzeb szkoleniowych
a. Różnica pomiędzy potrzebą, a zachcianka szkoleniową
b. Co to są potrzeby szkoleniowe?
c. Pięć sfer badania potrzeb szkoleniowych:
-Jak jest teraz, co powinno ulec zmianie?
-Jak powinno być po szkoleniu?
-Czego oczekują uczestnicy szkolenia?
-Co może wpłynąć na skuteczność szkoleń?
-Czy na pewno szkolenie jest najlepszym rozwiązaniem?
d. Cztery poziomy badania efektywności szkoleń metodą Kirkpatricka
-Poziom reakcji
-Poziom nauki
-Poziom zachowań
-Poziom rezultatów
e. Kluczowe problemy w stosowaniu metod badania efektywności szkoleń:
-Syndrom Przelukrowanej laurki
-Syndrom Psychozabawy
-Syndrom Niemierzalnych umiejętności
-Syndrom Kauczingu
-Syndrom Współzależności
II. Zastosowanie metod identyfikacji potrzeb szkoleniowych w praktyce
a. Konstrukcja pytań ankietowych
b. Konstrukcja testu badawczego sprawdzającego wiedzę i umiejętności
c. Zadania do wykonania
d. Spotkania focusowe
e. Ankieta na zimno
f. Analiza po ocenie okresowej
g. Informacje z otoczenia pracownika (np. koledzy, klienci, przełożeni)
h. Porównanie wyników ze wskaźnikami
III. Kiedy szkolenie jest efektywne
a. Uwarunkowania
b. Wyniki
c. Satysfakcja
d. Zgodność z misja i wizja firmy
e. Poprawa efektywności, skuteczności, wydajności,
IV. Etapy projektu szkoleniowego
1. Badanie potrzeb szkoleniowych
2. Badanie socjometryczne
3. Pytania testowe
4. Analiza sytuacji
Podsumowanie I dnia warsztatów
Dzień II
Przypomnienie i przegląd zagadnień omówionych w I dniu warsztatów
V. Techniki przekonywania przełożonych do realizacji projektu szkoleniowego
a. Techniki przekonywania
b. Konstrukcja kwestionariusza diagnostycznego
c. Pokonywanie oporu przed szkoleniem
d. Pomiar efektywności projektu szkoleniowego
VI. Kierowanie projektem szkoleniowym
a. Stworzenie zespołu roboczego
b. Analiza potrzeb i otoczenia
c. Wyznaczenie celów szkolenia
d. Koszty szkolenia
e. Zlecenie szkolenia wybór firmy i trenerów
f. Tworzenie programu szkoleniowego
g. Logistyka szkolenia
h. Przeprowadzenie szkolenia
i. Raport poszkoleniowy
j. Zbadanie efektywności szkolenia
k. Wdrożenie efektów szkolenia w praktyce
VII. Rozmowa coachingowa
1. Zbudowanie atmosfery rozmowy
2. Analiza coachingowa
3. Wypracowanie rozwiązań
4. Wdrożenie rozwiązań
5. Ocena coachingowa
6. Prowadzenie coachingu metodą GROW
VIII. Planowanie zasobów ludzkich, a potrzeby szkoleniowe
a. Jak planować zasoby ludzkie vs. potrzeby szkoleniowe
b. Wyniki ocen okresowych, a potrzeby szkoleniowe
c. Analiza porzeb indywidualnych podwładnych
d. Planowanie ścieżek kariery
e. Motywacja, zaspokajanie potrzeb szkoleniowych
Podsumowanie i wnioski końcowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie szkoleniami w praktyce oraz efektywna identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Inspirujący trening w formie symulacji, gier i ćwiczeń. | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 06-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie szkoleniami w praktyce oraz efektywna identyfikacja potrzeb szkoleniowych. Inspirujący trening w formie symulacji, gier i ćwiczeń. | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 709,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 390,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 106,86 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 86,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Zygmunt Dolata
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Inwestycja:
1390.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi