Terapia funkcjonalna ręki.
Terapia funkcjonalna ręki.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do zwłaszcza do osób pracujących z dziećmi z niepełnosprawnościami, logopedów – zainteresowanych wspomaganiem motoryki małej jako bazy do rozwoju funkcji komunikacyjnych, psychologów dziecięcych – pracujących z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej, wymagającymi wsparcia w zakresie koordynacji ruchowej, nauczycieli i wychowawców przedszkolnych/szkolnych – chcących lepiej rozumieć trudności dzieci z grafomotoryką i rozwijać praktyczne narzędzia wspomagające pisanie, opiekunów i asystentów osób z niepełnosprawnościami – którzy chcą wspierać funkcjonowanie podopiecznych w codziennych czynnościach, , fizjoterapeutów – pracujących z pacjentami neurologicznymi, ortopedycznymi lub pediatrycznym, terapeutów zajęciowych – wspierających rozwój samodzielności i funkcji manualnych w codziennym życiu.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia z terapii funkcjonalnej ręki jest przygotowanie uczestników – najczęściej terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów, pedagogów specjalnych lub logopedów – do prowadzenia skutecznej terapii usprawniającej funkcje ręki u dzieci i/lub dorosłych z różnymi trudnościami rozwojowymi, neurologicznymi czy ortopedycznymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawy anatomii funkcjonalnej kończyny górnej oraz zależność między stabilizacją centralną a funkcją ręki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać główne struktury anatomiczne kończyny górnej (stawy, mięśnie, nerwy).Uczestnik opisuje zależność między stabilizacją tułowia a precyzją ruchów ręki. Poprawnie interpretuje biomechanikę ruchów kończyny górnej w kontekście postawy ciała. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zastosować techniki terapii manualnej w pracy z kończyną górną.Kryteria weryfikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje podstawowe techniki mobilizacji stawowej i rozluźniania mięśniowego.Prawidłowo dobiera techniki terapii manualnej do wybranych problemów funkcjonalnych. Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas pracy z pacjentem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i potrafi wykorzystać wybrane elementy kinesiotapingu w terapii ręki.Kryteria weryfikacji: | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie aplikuje taśmy kinesiotapingowe zgodnie z założeniami terapeutycznymi.Tłumaczy cel i działanie zastosowanej aplikacji (np. wspomaganie pracy mięśni, odciążenie stawu). Potrafi dobrać rodzaj i kierunek aplikacji do konkretnego przypadku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie znaczenie integracji sensorycznej i propriocepcji w terapii funkcjonalnej ręki.Kryteria weryfikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia podstawowe mechanizmy sensoryczno-motoryczne wpływające na pracę ręki.Wyjaśnia rolę propriocepcji i stabilizacji centralnej w kontroli motorycznej. Prawidłowo dobiera ćwiczenia sensomotoryczne wspierające funkcję ręki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i stosuje ćwiczenia wspierające stabilizację centralną oraz łopatki.Kryteria weryfikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje ćwiczenia wzmacniające mięśnie tułowia i obręczy barkowej.Poprawnie instruuje wykonanie ćwiczenia, kontrolując postawę i ruch uczestnika. Potrafi modyfikować ćwiczenie w zależności od poziomu pacjenta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik umie planować i prowadzić ćwiczenia rozwijające zdolności manualne.Kryteria weryfikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje przykładowy zestaw ćwiczeń usprawniających motorykę małą.Umie uzasadnić wybór konkretnych ćwiczeń w kontekście problemów pacjenta. Wskazuje cele terapeutyczne dla prowadzonych ćwiczeń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dobrać odpowiednie techniki terapeutyczne do indywidualnych potrzeb pacjenta.Kryteria weryfikacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przypadek i proponuje odpowiednie formy terapii.Uzasadnia wybór metod z uwzględnieniem wieku, diagnozy i możliwości pacjenta. Wskazuje sposoby monitorowania postępów terapii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Podstawy anatomii funkcjonalnej kończyny górnej w korelacji ze stabilizacją centralną ciała. 2h lekcyjne /teoria/
- Terapia manualna mięśni i stawów kończyny górnej (ręka, przedramię, ramię, obręcz barkowa). 1h lekcyjna /praktyka/
- Elementy kinesiotapingu w terapii ręki. 1h lekcyjna /praktyka/
- Elementy terapii sensomotorycznej. 1h lekcyjna /praktyka/
- Stabilizacja centralna i ćwiczenia proprioceptywne. 1h lekcyjna /praktyka/
- Stabilizacja łopatki kluczem do zdolności manualnych i ruchów precyzyjnych.
- Ćwiczenia zdolności manualnych. 1h lekcyjna /praktyka/
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Podstawy anatomii funkcjonalnej kończyny górnej w korelacji ze stabilizacją centralną ciała | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 13:55 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Terapia manualna mięśni i stawów kończyny górnej (ręka, przedramię, ramię, obręcz barkowa). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:55 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Elementy kinesiotapingu w terapii ręki. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:25 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Elementy terapii sensomotorycznej. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Stabilizacja centralna i ćwiczenia proprioceptywne. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:20 | Godzina zakończenia 17:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:05 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Stabilizacja łopatki kluczem do zdolności manualnych i ruchów precyzyjnych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Ćwiczenia zdolności manualnych. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 68,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 68,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkoła zapewnia materiały niezbędne do nauki.
Warunki uczestnictwa
Ukończone 18 lat.
Informacje dodatkowe
Dokumenty, które otrzymuje osoba pełnoletnia po ukończeniu kursu:
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu wydawane na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki.
- Certyfikat TEB Edukacja.
Adres
Adres
Al. Jana Pawła II 24
43-100 Tychy
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Winda