Zarządzanie Zespołem Wysokiej Wydajności: Klucz do Sukcesu
Zarządzanie Zespołem Wysokiej Wydajności: Klucz do Sukcesu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do obecnych i przyszłych liderów zespołów, kierowników projektów oraz menedżerów średniego szczebla, którzy zarządzają zespołami pracowników w organizacjach różnych branż. Grupa docelowa obejmuje osoby z doświadczeniem w pracy zespołowej, najlepiej na stanowiskach związanych z koordynacją zadań, komunikacją interpersonalną lub nadzorem nad realizacją projektów. Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania oraz umiejętności komunikacyjne. Szkolenie będzie szczególnie wartościowe dla osób, które odpowiadają za rozwój kompetencji członków zespołu, motywowanie pracowników, delegowanie zadań oraz budowanie efektywności zespołowej. Program wspiera rozwój kompetencji przywódczych, skutecznej komunikacji, zarządzania konfliktem, a także wdrażania modeli takich jak FUKO w codziennej praktyce.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik będzie skutecznie zarządzał zespołem, dobierając styl przywództwa do sytuacji, zbuduje zaufanie i motywację wśród członków zespołu, wyznaczy cele SMART, poprowadzi proces delegowania zadań, rozwiązywania konfliktów i udzielania feedbacku. Zidentyfikuje kluczowe kompetencje zespołu, opracuje plan rozwoju oraz zastosuje model FUKO w pracy zespołowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje fazy rozwoju zespołu (Forming, Storming, Norming, Performing). | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje cechy charakterystyczne każdej z faz rozwoju zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia style przywództwa i wskazuje ich zastosowanie w zależności od sytuacji zespołowej. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje styl przywództwa do konkretnego opisu sytuacji zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje cele zespołowe w oparciu o zasadę SMART. | Kryteria weryfikacji Formułuje co najmniej 3 cele zgodne z zasadą SMART dla konkretnego zespołu lub projektu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Organizuje proces delegowania zadań członkom zespołu zgodnie z ich kompetencjami. | Kryteria weryfikacji Przedstawia plan delegowania zadań wraz z uzasadnieniem doboru osoby do zadania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje relacje oparte na zaufaniu i otwartej komunikacji w zespole. | Kryteria weryfikacji Udziela konstruktywnego feedbacku i aktywnie słucha w ćwiczeniu symulującym rozmowę zespołową. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł usługi: Zarządzanie Zespołem Wysokiej Wydajności: Klucz do Sukcesu
Forma świadczenia usługi: stacjonarna
Czas trwania usługi: 20 godzin dydaktycznych
Godziny realizacji: 09:00 do 16:30
Teoria: 8 godzin dydaktycznych
Praktyka: 10 godzin dydaktycznych
Przerwy: 2 godziny dydaktyczne wliczone w czas szkolenia
Cele szkolenia:
Uczestnik będzie skutecznie zarządzał zespołem, dobierając styl przywództwa do sytuacji, zbuduje zaufanie i motywację wśród członków zespołu, wyznaczy cele SMART, poprowadzi proces delegowania zadań, rozwiązywania konfliktów i udzielania feedbacku. Zidentyfikuje kluczowe kompetencje zespołu, opracuje plan rozwoju oraz zastosuje model FUKO w pracy zespołowej.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do obecnych i przyszłych liderów zespołów, kierowników projektów oraz menedżerów średniego szczebla, którzy zarządzają zespołami pracowników w organizacjach różnych branż. Grupa docelowa obejmuje osoby z doświadczeniem w pracy zespołowej, najlepiej na stanowiskach związanych z koordynacją zadań, komunikacją interpersonalną lub nadzorem nad realizacją projektów. Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania oraz umiejętności komunikacyjne. Szkolenie będzie szczególnie wartościowe dla osób, które odpowiadają za rozwój kompetencji członków zespołu, motywowanie pracowników, delegowanie zadań oraz budowanie efektywności zespołowej. Program wspiera rozwój kompetencji przywódczych, skutecznej komunikacji, zarządzania konfliktem, a także wdrażania modeli takich jak FUKO w codziennej praktyce.
Liczba uczestników: max 20 uczestników
Trener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu.
Zakres tematyczny szkolenia:
Dzień 1
- Podstawy zarządzania zespołem
- Czym jest zespół? Rodzaje zespołów i ich charakterystyka.
- Role w zespole: lider, członkowie, ich zadania i odpowiedzialność.
- Fazy rozwoju zespołu: Forming, Storming, Norming, Performing.
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej i sposoby ich przeciwdziałania.
- Budowanie zaufania i motywacji
- Jak budować zaufanie w zespole?
- Motywacja pracowników: teoria i praktyka.
- Indywidualne style motywacji.
- Wizja, misja i wspólne cele
- Definiowanie misji zespołu.
- Tworzenie wizji zespołu: wizualizacja przyszłości.
- Sformułowanie SMART-owych celów.
- Współtworzenie celów z członkami zespołu.
- Efektywność pracy zespołowej
- Różnorodność w zespole: wykorzystanie różnic indywidualnych.
- Komunikacja w zespole: aktywne słuchanie, rozwiązywanie konfliktów.
- Współpraca i koordynacja: delegowanie zadań, zarządzanie czasem.
- Zespoły samozarządzające.
Dzień 2
- Rola lidera i role w zespole
- Style przywództwa: adaptacja do różnych sytuacji.
- Rola lidera w budowaniu zespołu: motywacja, coaching, mentoring.
- Delegowanie zadań i budowanie odpowiedzialności.
- Rola członków zespołu: znaczenie różnych ról.
- Zarządzanie relacjami i wskaźnikami
- Budowanie relacji opartych na zaufaniu.
- Zarządzanie konfliktami: zapobieganie i rozwiązywanie konfliktów.
- Wskaźniki efektywności zespołu: pomiar osiągnięć zespołu i jednostek.
- Konstruktywny feedback.
- Tworzenie modeli kompetencji i rozwój zespołu
- Identyfikacja kluczowych kompetencji zespołu.
- Tworzenie profili kompetencyjnych i indywidualnych planów rozwoju.
- System oceny pracowników: postępy i wynagrodzenie.
- Coaching i mentoring w rozwoju zawodowym zespołu.
- Model FUKO (opcjonalnie)
- Omówienie modelu FUKO: cele i zastosowanie.
- Analiza przypadku: praktyczne zastosowanie FUKO.
- Dyskusja nad możliwościami wykorzystania modelu w pracy zespołu.
Metody pracy:
- Prezentacja multimedialna
- Ćwiczenia praktyczne (indywidualne i zespołowe)
- Symulacje i analiza przypadków
- Konsultacje indywidualne i grupowe
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Test wiedzy (pre- i post-test)
- Feedback od prowadzącego
- Test walidacyjny
- Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Podstawy zarządzania zespołem: czym jest zespół? Rodzaje zespołów i ich charakterystyka | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Role w zespole: lider, członkowie, odpowiedzialności. Fazy rozwoju: Forming, Storming, Norming, Performing | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 5 dysfunkcji pracy zespołowej i ich przeciwdziałanie | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Budowanie zaufania i motywacji w zespole | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Style motywacyjne i przykłady z praktyki | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Wizja, misja i cele zespołu: SMART, wspólne wartości | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Efektywność pracy zespołowej: różnorodność, komunikacja, współpraca | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Rola lidera i style przywództwa: coaching, mentoring | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Zarządzanie relacjami i konfliktami | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:25 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Delegowanie zadań i feedback | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Tworzenie modeli kompetencji, rozwój zespołu | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Model FUKO | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adam Chyb
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny skrypt szkoleniowy zawierający najważniejsze informacje i materiały omawiane podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową obiadową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi