Specjalista ds. TUS (Treningu Umiejętności Społecznych) i TZA (Treningu Zastępowania Agresji) – skuteczna praca z dziećmi i młodzieżą z trudnościami społecznymi i emocjonalnymi. Szkolenie
Specjalista ds. TUS (Treningu Umiejętności Społecznych) i TZA (Treningu Zastępowania Agresji) – skuteczna praca z dziećmi i młodzieżą z trudnościami społecznymi i emocjonalnymi. Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówNowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psycholodzy szkolni, terapeuci oraz specjaliści pracujący z młodzieżą, w tym także opiekunowie młodzieży w placówkach edukacyjnych i wychowawczych, a także rodzice i konsultanci, którzy szukają efektywnych narzędzi do zarządzania agresją i trudnymi zachowaniami w codziennym życiu. Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z młodzieżą borykającą się z emocjonalnymi trudnościami i zachowaniami buntowniczymi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz Treningu Zastępowania Agresji (TZA/ART) z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi trudności w funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił rozpoznawać potrzeby i deficyty uczestników zajęć, dobierać odpowiednie metody i techniki pracy, a także prowadzić interwencje wychowawcze w sytuacjach konfliktowych i kryzysowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik defi niuje przyczyny trudnych zachowań dzieci (nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja) | Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić i scharakteryzowaćtrzy główne typy trudnych zachowań(nieśmiałość, nadpobudliwość, agresja)oraz ich przyczyny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera odpowiednie metody pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach | Kryteria weryfikacji Opisuje konkretne strategie pracy zdzieckiem wykazującym trudne zachowania oraz podaje przykłady ich zastosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia obserwacji i diagnozowania zachowań | Kryteria weryfikacji Opisuje przykładową sytuację, w którejodpowiednio dobiera narzędzia obserwacji oraz diagnozowania zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje otwartość naperspektywę dziecka i rodziców,formułuje propozycje współpracy w celu wspólnego rozwiązania problemów | Kryteria weryfikacji Opisuje jak buduje współpracę z rodzicami w pracy nad trudnymi zachowaniami dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
09:00–09:45
Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy
Forma: rozmowa na żywo, wykład, ćwiczenia, współdzielenie ekranu
- Omówienie celu i programu szkolenia
- Wprowadzenie do problematyki trudności społecznych i emocjonalnych u dzieci i młodzieży
- Krótkie ćwiczenia integracyjne
09:45–10:30
Diagnoza trudności w funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym
Forma: prezentacja, analiza przypadków, dyskusja
- Objawy zaburzeń zachowania i deficytów umiejętności społecznych
- Przyczyny zachowań agresywnych, wycofania, impulsywności
10:30–11:15
Podstawy Treningu Umiejętności Społecznych (TUS)
Forma: rozmowa na żywo, ćwiczenia praktyczne
- Cele, struktura i założenia TUS
- Rola specjalisty i sposoby budowania relacji z uczestnikami
11:15–11:30
Przerwa (15 minut)
11:30–12:15
Wprowadzenie do Treningu Zastępowania Agresji (TZA/ART)
Forma: wykład interaktywny, pytania i odpowiedzi, współdzielenie ekranu
- Komponenty ART: kontrola złości, trening umiejętności prospołecznych, trening moralnego rozumowania
- Obszary zastosowania w pracy z dziećmi i młodzieżą
12:15–13:00
Porównanie TUS i TZA – podobieństwa i różnice w podejściu
Forma: ćwiczenie grupowe, dyskusja moderowana
- Kiedy stosować TUS, kiedy TZA – analiza potrzeb uczestników
- Przykładowe profile dzieci/uczniów a dobór metody pracy
13:00–13:45
Tworzenie planów zajęć TUS i TZA – cele i struktura
Forma: praca własna, omawianie przykładów, rozmowa na żywo
- Jak konstruować zajęcia: od diagnozy do efektu
- Praktyczne wskazówki dotyczące planowania spotkań
Dzień 2
09:00–09:45
Techniki pracy w TUS
Forma: wykład, ćwiczenia praktyczne, rozmowa na żywo
- Konkretne narzędzia do rozwijania kompetencji społecznych
- Praca z grupą i indywidualizacja działań
09:45–10:30
Techniki stosowane w TZA – radzenie sobie z gniewem, trening prospołeczny
Forma: ćwiczenia praktyczne, analiza materiałów, wykład
- Praktyczne strategie kontroli złości
- Wzmacnianie zachowań prospołecznych
10:30–11:15
Tworzenie scenariuszy zajęć TUS i TZA dostosowanych do różnych grup wiekowych
Forma: ćwiczenia, prezentacja prac
- Tworzenie scenariuszy na podstawie realnych przypadków
- Dostosowanie treści i formy do wieku i potrzeb uczestników
11:15–11:30
Przerwa (15 minut)
11:30–12:15
Trudne sytuacje w grupie
Forma: dyskusja moderowana, analiza przypadków, ćwiczenia
- Konflikty, agresja, wycofanie – jak reagować
- Rola prowadzącego w utrzymaniu struktury i bezpieczeństwa
12:15–13:00
Ewaluacja efektów pracy TUS i TZA – jak mierzyć postęp uczestników
Forma: prezentacja narzędzi, ćwiczenia praktyczne
- Metody oceny postępów
- Dokumentowanie efektów w pracy z dziećmi i młodzieżą
13:00–13:45
Podsumowanie szkolenia i ćwiczenia końcowe
Forma: rozmowa na żywo, wspólna refleksja
- Utrwalenie kluczowych treści
- Wymiana doświadczeń i informacji zwrotnych
13:45–14:45
Walidacja
Prowadząca: Olena Blazheiovska
- Potwierdzenie nabytych kompetencji
- Omówienie rezultatów pracy i refleksji uczestników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Diagnoza trudności w funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Podstawy Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Wprowadzenie do Treningu Zastępowania Agresji (TZA/ART). Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Porównanie TUS i TZA – podobieństwa i różnice w podejściu. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Tworzenie planów zajęć TUS i TZA – cele i struktura Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Techniki pracy w TUS. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Techniki stosowane w TZA - radzenie sobie z gniewem, trening prospołeczny. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Tworzenie scenariuszy zajęć TUS i TZA dostosowanych do różnych grup wiekowych. Ćwiczenia | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Trudne sytuacje w grupie. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Ewaluacja efektów pracy TUS i TZA – jak mierzyć postęp uczestników. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie szkolenia i ćwiczenia. Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne | Prowadzący Klaudia Jasinska | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Klaudia Jasinska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów.
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 10 godzin zegarowych, co odpowiada 10 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Podstawa zwolnienia z V
AT
§ 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Podstawa zwolnienia z V
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.