PODATKI 2025 DLA KSIĘGOWYCH
PODATKI 2025 DLA KSIĘGOWYCH
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane dla osób chcących poszerzać własne kompetencje i umiejętności w wykonywaniu zawodu księgowego, samodzielnego księgowego lub głównego księgowego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi70
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie podatku VAT, faktur, VAT w obrocie międzynarodowym, podatku dochodowego, środków trwałych, kosztów uzyskania przychodów oraz przygotowania do księgowego zamknięcia roku. Celem jest przygotowanie uczestników do skutecznego i zgodnego z przepisami rozliczania podatków oraz zarządzania ryzykiem w dynamicznym otoczeniu podatkowym, uwzględniając równocześnie najnowsze preferencje, obostrzenia i zagrożenia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje i rozlicza podatek od towarów i usług. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia przedmiot opodatkowania i zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług VAT,- identyfikuje i nalicza podatek VAT należny oraz identyfikuje i odlicza VAT naliczony, - definiuje moment powstawania obowiązku podatkowego w podatku VAT, - kontroluje stosowanie split paymentu i weryfikuje podatników vat, - nadzoruje zasady fakturowania i ewidencjonowania przychodów dla potrzeb podatku VAT, - rozróżnia obrót krajowy i obrót międzynarodowy na potrzeby rozliczenia VAT, - identyfikuje procedury związane z rejestracją i składaniem deklaracji VAT. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje i rozlicza podatek dochodowy od osób prawnych (CIT) oraz fizycznych (PIT). | Kryteria weryfikacji - rozróżnia rodzaje podatków dochodowych,- kwalifikuje i rozróżnia źródła przychodów, - identyfikuje przychód podatkowy i moment powstania obowiązku podatkowego, - ustala wartość opodatkowania podatkiem minimalnym, - kwalifikuje poszczególne wydatki do kosztów uzyskania przychodów lub jako nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów, - ocenia możliwość korzystania z ulg podatkowych w podatkach dochodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje i weryfikuje czynności związane z zamknięciem ksiąg rachunkowych. | Kryteria weryfikacji - rozróżnia poszczególne elementy sprawozdania finansowego z uwzględnieniem przepisów UoR i KSR-ów,- identyfikuje uproszczenia, jakie mogą stosować wybrane podmioty sporządzające sprawozdania finansowe, ‒ wycenia i weryfikuje poprawność wyceny składników aktywów i pasywów na dzień bilansowy, - orientuje się w zasadach podpisywania i przekazywania sprawozdań finansowych do odpowiednich organów administracji państwowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Świadomie wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu księgowego. | Kryteria weryfikacji - diagnozuje istotę problemu,- pokazuje dobre i złe strony danego rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1-2. 16-17.10.2025 Podatek VAT w obrocie międzynarodowym - zasady rozliczeń w 2025 roku
3. 31.10.2025 Podatki 2025 - przygotowanie do wdrożenia KSeF
4. 05.11.2025 Koszty uzyskania przychodów w podatkach dochodowych w 2025 roku
5. 17.11.2025 Obowiązek raportowania JPK CIT (JPK_KR_PD i JPK_ST_KR)
6. 26.11.2025 Przygotowanie firm do księgowego zamknięcia roku - bilans 2025
7. 10.12.2025 Podatek VAT - rozliczenia 2025 i zmiany na 2026
8. 18.12.2025 Podatkowe zamknięcie roku 2025 (CIT/PIT) i zmiany na 2026
9. Faktura, e-faktura, refaktura, KSeF i kasa fiskalna w 2026 – zasady fakturowania, refakturowania i korygowania
10. 29.01.2026 Podatki 2026 - VAT/CIT/PIT - zmiany i nowe obowiązki dla podatników
Szkolenie ,,PODATKI 2025 DLA KSIĘGOWYCH" obejmuje swoim programem
70 godz. dydaktycznych zajęć.
Dzień szkoleniowy obejmuje 7 godz. dydaktycznych (godz. dydaktyczna to 45 min zajęć)
Ramowy harmonogram zajęć:
- 8.45 - 10.15 - I cześć szkolenia (1,5 godz.)
- przerwa 10 min
- 10.25 - 11.55 - II część szkolenia (1,5 godz.)
- przerwa 10 min
- 12.05 - 13.35 - III część szkolenia (1,5 godz.)
- przerwa 10 min
- 13.45 - 14.30 - IV część szkolenia (45 min)
Czas trwania szkolenia:
Łącznie czas trwania szkolenia online: 5 godz. zegarowych i 15 min zajęć. + 30 min przerw
Każdego dnia, w czas szkolenia są wliczone trzy 10 minutowe przerwy. W ostatnim dniu szkolenia
zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się
(test teoretyczny przeprowadzony za pomocą narzędzi cyfrowych). Do udziału w usłudze wymagane jest posiadanie elementarnej wiedzy ogólnoekonomicznej. Wymagany poziom obecności na zajęciach to min. 80 % frekwencji.
W polu "liczba godzin usługi" wymiar czasu szkolenia jest podany w godzinach dydaktycznych.
Szkolenie prowadzone jest w formie zdalnej (online) z wykorzystaniem platformy do wideokonferencji - Clickmeeting, umożliwiającej interaktywny kontakt z prowadzącym. Grupa liczy maksymalnie 40 osób. W trakcie szkolenia uczestnicy mają możliwość zadawania pytań na bieżąco poprzez chat. Szkolenie prowadzą doświadczeni trenerzy specjalizujący się w zakresie podatków i księgowości.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 674,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 66,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 54,29 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Polakowski
Anna Kędzierska-Adamczyk
Arkadiusz Lenarcik
Monika Król-Stępień
Aleksander Gniłka
Arkadiusz Duda
Marcin Otręba
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są skrypty i autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę w oparciu o akty prawne oraz wzorce z innych dokumentów źródłowych.
Materiały dla uczestników w postaci prezentacji multimedialnych (PDF) są przekazywane przed każdymi zajęciami w celu przygotowania się do zajęć i aktywnego udziału.
Warunki uczestnictwa
Informacja dotycząca szkoleń dofinansowanych !!!
Konieczne jest spełnienie warunków określonych w regulaminie przez Operatora do którego wnioskują Państwo o dofinansowanie do usługi rozwojowej (kursu, szkolenia, itp.).
Najważniejsze kroki:
1. Wypełnienie i złożenie dokumentów u Operatora projektu zgodnie z warunkami konkursu na dofinansowanie szkoleń wybranych ze strony BUR.
2. Wstępna rezerwacja miejsca na szkolenie w ISEP-Opole poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie
www.isepszkolenia.pl
3. Podpisanie umowy szkoleniowej z Operatorem projektu oraz Organizatorem szkolenia (równoczesne otrzymanie numer ID wsparcia dotyczącego dofinansowanego szkolenia).
4. Zarejestrowanie konta firmowego/indywidualnego w Bazie Usług Rozwojowych (jeśli nie zostało już wcześniej utworzone).
5. Zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem strony BUR z podaniem numeru ID (w niektórych projektach realizacja kroku rejestracji i zapisu na szkolenie może być wymagana szybciej).
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość odrobienia zajęć w innym terminie po wcześniejszym uzgodnieniu tego z organizatorem szkolenia oraz operatorem usługi.
UWAGA !!!
W przypadku szkoleń sfinansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych do ceny nie doliczamy podatku VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone w formule online z wykorzystaniem platformy ClickMeeting. Link umożliwiający uczestnictwo w szkoleniu jest ważny od dnia przesłania go do uczestnika, najczęściej jest to dzień poprzedzający wybrany termin zajęć, do dnia zakończenia zajęć.
W celu skorzystania z usługi, uczestnik powinien dysponować dostępem do kamery, mikrofonu i głośnika lub słuchawek.
Wymagania systemowe:
Rodzaj połączenia | Uczestnik (prędkość pobierania) | Prezenter (prędkość nadawania) |
Dźwięk | 512 kbps | 512 kbps |
Dźwięk + obraz SD | 512 kbps + 1 Mbps | 512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD | 512 kbps + 2 Mbps | 512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) | 2 Mbps | 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) | 2 – 5 Mbps | 2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) | 1 – 4 Mbps | 1 – 4 Mbps |
Aby uzyskać jak najlepszą jakość wideo należy się upewnić, że ma się dobre i stabilne łącze – najlepiej gdy się korzysta z prywatnego wifi lub połączenia kablowego i ma się minimum uruchomionych zakładek przeglądarki oraz aplikacji w tle. Nie należy pobierać i wysyłać dużych plików ani pobierać aktualizacji w trakcie wydarzenia.
Wymagania sprzętowe i oprogramowania:
Wymagania, które muszą zostać spełnione:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej z przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Uczestnicy mogą także skorzystać z testera audio i video platformy ClickMeeting dostępnego w wysyłanych zaproszeniach dla uczestników.
Sugestie organizatora kształcenia:
- W przypadku problemów z zawieszaniem się/ opóźnieniami można spróbować przycisku odświeżenia/ lub F5.
- Ze szkolenia można korzystać na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu (komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon), spełniającym powyższej opisane wymagania.
- Spotkanie online na żywo jest nagrywane na platformie przez organizatora szkolenia. W przypadku zaistnienia potrzeby ponownego odsłuchania szkolenia uczestnik ma możliwość otrzymania linku do ponownego odsłuchania.