"Komunikacja w zielonej zmianie – rozwój kompetencji społecznych w duchu zrównoważonego rozwoju"
"Komunikacja w zielonej zmianie – rozwój kompetencji społecznych w duchu zrównoważonego rozwoju"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do dorosłych osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych w kontekście zrównoważonego rozwoju i ekologii. Uczestnikami mogą być osoby pracujące, poszukujące pracy, chcące zmienić pracę, osoby narażone na wykluczenie (np. ze względu na wiek), a także osoby bezrobotne, które pragną podnieść swoją świadomość ekologiczną. Szkolenie adresowane jest zarówno do pracowników firm, jak i osób indywidualnych, które chcą aktywnie uczestniczyć w procesie transformacji ekologicznej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji14-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestnika do efektywnej komunikacji o tematach takich jak: ekologia, zrównoważony rozwój, innowacje i zmiana. Szkolenie przyczyni się do zdobycia kompetencji w zakresie komunikowania o tych zagadnieniach w sposób zrozumiały, empatyczny i skuteczny – w życiu zawodowym i społecznym. Szkolenie wzmocni zielone kompetencje, budowanie postaw odpowiedzialności społecznej i ekologicznej oraz przygotuje do świadomego funkcjonowania na zmiennym rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi z wykorzystaniem wiedzy o elementach, formie i rodzajach komunikatu z uwzględnieniem kontekstu społecznego, środowiskowego i pokoleniowego. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia i definiuje podstawowe pojęcia komunikacyjne i wskazuje jakie mają znaczenie na co dzień.- Rozróżnia formy i rodzaje komunikacji. - Stosuje różne formy i rodzaje komunikacji w rozmowie. - Wskazuje elementy analizy transakcyjnej (stany ego) w procesie komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi eliminując pojawiające się przeszkody. | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje i rozpoznaje bariery i zakłócenia w komunikacji o zrównoważonym rozwoju. - Identyfikuje styl komunikacji rozmówcy/rozmówców w zróżnicowanym osobowościowo, pokoleniowo i zawodowo zespole. - Proponuje strategie minimalizacji przeszkód w komunikacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się W procesie komunikacji interpersonalnej używa narzędzi komunikacji. | Kryteria weryfikacji - Stosuje aktywne słuchanie. - Wykorzystuje i powołuje się na fakty w komunikacji o środowisku. - Posługuje się w praktyce narzędziami: kwadrat von Thuna; Okno Johari i model SARA. - Udziela informacji zwrotnej z zastosowaniem poznanych narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W relacjach z innymi stosuje asertywną komunikację. | Kryteria weryfikacji - Rozróżnia zachowania agresywne od asertywnych i uległych. - Wymienia elementy i techniki asertywnej komunikacji. - Określa zasady NVC (Nonviolent Communication) - Posługuje się empatią oraz odwołuje się do emocji w komunikacji z innymi także w tematach prośrodowiskowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Dba o równowagę w komunikacji oraz buduje odporność przed manipulacją i agresywnymi zachowaniami. | Kryteria weryfikacji - Rozpoznaje oznaki manipulacji, szantażu emocjonalnego.- Stosuje adekwatne techniki obrony. - Stosuje strategie budowania i utrzymywania zaufania w relacjach zawodowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Prowadzi rozmowy w duchu komunikacji proekologicznej. | Kryteria weryfikacji - Używa jasnego i angażującego języka w rozmowach o ekologii.- Stosuje empatię i aktywne słuchanie, by lepiej rozumieć obawy i potrzeby drugiej strony. - Buduje porozumienia wokół wspólnych wartości, np. troski o środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok I. Wprowadzenie i pretest.
- Powitanie, przedstawienie trenera i uczestników .
- Cele szkolenia: rozwój zielonych kompetencji w obszarze komunikacji, inteligencji emocjonalnej i zrównoważonego rozwoju.
- Pretest diagnozujący wiedzę i oczekiwania uczestników.
Blok II. Czym jest komunikacja i jakie czynniki ją zakłócają? - w kontekście ekologicznym i społecznym.
- Definicja i znaczenie komunikacji w kontekście ekologicznym i społecznym.
- Model komunikacji i kluczowe elementy skutecznej wymiany informacji.
- Wpływ kontekstu społecznego, środowiskowego i pokoleniowego na komunikację.
- Bariery komunikacyjne w rozmowach o zrównoważonym rozwoju.
- Techniki radzenia sobie z zakłóceniami i zniekształceniem przekazu.
Blok III. Analiza transakcyjna w komunikacji w zmianie.
- Stany ego według E. Berne’a i ich znaczenie w budowaniu dialogu społecznego.
- Rozpoznawanie typów transakcji i ich wpływ na komunikację w zmianie i niepewności.
- Jak unikać eskalacji napięć w rozmowach o klimacie, środowisku i wartościach.
Blok IV. Typ osobowości a preferencje komunikacyjne w zespołach zróżnicowanych.
- Mapa kolorów i identyfikacja własnego stylu komunikacji.
- Różnorodność w komunikacji – jak efektywnie rozmawiać w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo i zawodowo.
- Jak dostosować komunikat do rozmówcy i zwiększyć jego zaangażowanie w proekologiczną zmianę.
Blok V. Narzędzia wspierające komunikację .
- Aktywne słuchanie jako wyraz szacunku i budowania relacji.
- Rodzaje pytań – jak inspirować do refleksji i działania.
- Oddzielanie faktów od opinii w dyskusjach o środowisku i rozwoju.
- Kwadrat von Thuna – jak interpretujemy komunikaty i jak to wpływa na zrozumienie tematów ekologicznych.
Blok VI. Feedback i feedforward w komunikacji proekologicznej.
- Zasady konstruktywnej informacji zwrotnej w dialogu o środowisku.
- Modele feedbacku i feedforward w kontekście zmian ekologicznych.
- Triggery i reakcje obronne – jak mówić o trudnych tematach bez wywoływania oporu.
- Okno Johari – świadomość siebie i swoich ograniczeń w komunikacji.
- Model SARA – jak ludzie reagują na nowe informacje i jak prowadzić ich przez zmianę.
Blok VII. Inteligencja emocjonalna i empatia w komunikacji o transformacji.
- Świadomość i regulacja emocji w dialogu o ekologii.
- Audyt emocjonalny – narzędzie wspierające osobisty rozwój i gotowość do zmiany.
- Empatia jako podstawa komunikacji prośrodowiskowej.
- Model NVC – porozumienie bez przemocy w rozmowach o wspólnej odpowiedzialności.
Blok VIII. Asertywność i ochrona przed manipulacją, szantażem, agresją w komunikacji o wartościach, środowisku, przyszłości.
- Techniki obrony przed agresją i manipulacją w rozmowach o ekologii.
- Znaczenie stanowczości i szacunku w budowaniu zaangażowania.
- Asertywna komunikacja w pracy, społeczności i rodzinie.
Blok IX. Rozwój zielonych kompetencji – łączenie komunikacji z ekologią.
- Świadomość środowiskowa – jak nasze codzienne działania wpływają na planetę.
- Zrównoważone podejmowanie decyzji – jak wybierać rozwiązania korzystne dla ludzi i środowiska.
- Umiejętność pracy w zmianie – elastyczność i gotowość do uczenia się w procesie transformacji.
- Kreatywność i innowacyjność – szukanie rozwiązań proekologicznych.
- Komunikacja proekologiczna – jak mówić o ekologii angażująco i z szacunkiem.
- Współpraca międzysektorowa – jak pracować w różnorodnych zespołach na rzecz wspólnych celów.
Blok X. Walidacja.
Blok XI. Podsumowanie i zakończenie.
- Sprawdzenie wiedzy i refleksji po szkoleniu.
- Wnioski indywidualne i grupowe.
- Inspiracje do działania i dalszego rozwoju.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Blok I | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Blok II | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Blok III | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Blok IV | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Blok V i VI | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Blok VII | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Blok VIII | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Blok IX | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Blok X | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 15:55 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Blok XI | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 15-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:55 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:05 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 583,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 322,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 262,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Formicka-Adamska
pracy, trendy, jak i nowe technologie. Jest charyzmatycznym liderem, który z jednej strony działa w oparciu o relacje i wartości dzieląc się nimi ze współpracownikami, z drugiej strony zawsze ma świadomość celów i zadań organizacyjnych, a także
wyników biznesowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Z uwagi na to, że szkolenie ma charakter otwarty, uczestnicy zostaną wyposażeni w materiały adresowane do danej grupy odbiorców. Dodatkowo materiały do ćwiczeń będą zaprojektowane specjalnie na to szkolenie. Materiały będą stanowiły podstawę do wykonywania ćwiczeń.
Szkolenie będzie przeprowadzane z zastosowaniem metod interakcyjnych (około 85% czasu szkolenia). Umożliwiają one aktywne i szybkie nabywanie lub rozwijanie wiedzy i umiejętności oraz jednoczesne włączanie ich w indywidualny system kompetencji i doświadczeń zawodowych. Wprowadzenia teoretyczne będą z zastosowaniem środków multimedialnych.
Metody pracy na szkoleniu:
- Dyskusje moderowane – wymiana doświadczeń i refleksji w grupie.
- Studium przypadku (case study) – analiza rzeczywistych sytuacji komunikacyjnych.
- Analiza fragmentu filmu – identyfikacja skutecznych i nieskutecznych wzorców komunikacyjnych.
- Ćwiczenia w parach i grupach – aktywizujące zadania interaktywne.
- Test – identyfikacja stylu komunikacji.
- Ćwiczenia refleksyjne – autorefleksja nad własnym stylem komunikacji i emocjami.
- Feedback i feedforward – wzajemne udzielanie informacji zwrotnej w strukturze szkolenia.
- Analiza dziennika emocji – identyfikacja własnych wzorców emocjonalnych w komunikacji.
- Prezentacja Power Point.
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być usługą zwolnioną z opłaty podatku VAT. Podstawa prawna zwolnienia usługi szkoleniowej z podatku VAT - par 3 ust 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do danej grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie, w zależności od potrzeb grupy szkolonej.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi