Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business) - MBA Gliwice
Master of Business Administration (Partner kierunku: EY Academy of Business) - MBA Gliwice
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Master of Business Administration to intensywny program dla menedżerów wszystkich branż, którzy potrzebują ukierunkowania wiedzy z szeroko pojętego zarządzania i skonfrontowania doświadczeń z najnowszymi trendami w biznesie. Adresowane są do osób pracujących zawodowo, które ukończyły studia wyższe oraz posiadają kilkuletnie doświadczenie w biznesie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik programu MBA będzie przygotowany do podejmowania strategicznych decyzji menedżerskich w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Absolwent będzie posiadał zdolność do efektywnego pełnienia funkcji kierowniczych na wyższym szczeblu oraz prowadzenia działań wspierających rozwój organizacji w obszarach strategicznych, operacyjnych i finansowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZY:1. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego 2. Absolwent studiów w stopniu zaawansowanym definiuje pojęcia o finansach i rachunkowości 3. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi 4. Absolwent definiuje kluczowe zagadnienia z zakresu prawa cywilnego i handlowego 5. Absolwent skutecznie nadzoruje zarządzanie jakością, zarządzanie projektami i relacje z klientami 6. Absolwent charakteryzuje najważniejsze pojęcia z zakresu marketingu i zarządzania sprzedażą | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent rozróżnia i wyjaśnia kluczowe pojęcia zarządzania strategicznego, wskazując ich znaczenie dla długoterminowych decyzji organizacyjnych.2. Absolwent poprawnie definiuje i stosuje kluczowe terminy z zakresu finansów i rachunkowości, posługując się przykładami praktycznymi. 3. Absolwent przedstawia oraz porównuje kluczowe elementy zarządzania zasobami ludzkimi, w tym rekrutację, rozwój i motywację pracowników. 4. Absolwent rozpoznaje i wyjaśnia podstawowe zagadnienia prawa cywilnego i handlowego, w tym regulacje prawne dotyczące działalności gospodarczej. 5. Absolwent ocenia i proponuje usprawnienia w zakresie zarządzania jakością, projektami oraz relacjami z klientami, stosując zasady ciągłego doskonalenia. 6. Absolwent wymienia i analizuje kluczowe strategie marketingowe i sprzedażowe oraz ocenia ich skuteczność w różnych kontekstach rynkowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI:1. Absolwent nadzoruje i kontroluje zarządzanie strategiczne i operacyjne organizacją. 2. Absolwent nadzoruje zarządzanie pracownikami, wykorzystuje wiedzę z zakresu nowoczesnego HR 3. Absolwent nadzoruje zarządzanie finansami i rachunkowość. 4. Absolwent nadzoruje i kontroluje zarządzanie projektami i skutecznie wdraża zmiany w organizacji | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent skutecznie identyfikuje potrzeby i cele organizacyjne oraz monitoruje realizację strategii w praktyce.2. Absolwent wdraża i ocenia systemy zarządzania personelem, ze szczególnym uwzględnieniem nowoczesnych metod motywacyjnych i oceny efektywności. 3. Absolwent sporządza raporty finansowe, analizuje wyniki finansowe oraz sugeruje działania poprawiające rentowność organizacji. 4. Absolwent organizuje etapy projektu, zarządza zespołem projektowym oraz adaptuje zmiany, zapewniając ich zgodność z celami strategicznymi organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH:1. Absolwent uzasadnia potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali swoje umiejętności 2. Absolwent ocenia poziom swojej wiedzy i umiejętności, odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i realizuje powierzone zadania. 3. Absolwent prowadzi zindywidualizowane działania w stosunku do pracowników 4. Absolwent podejmuje indywidualnie i zespołowo działania na rzecz podnoszenia jakości pracy | Kryteria weryfikacji 1. Absolwent przedstawia plan rozwoju osobistego i zawodowego oraz identyfikuje obszary do doskonalenia na podstawie samooceny.2. Absolwent systematycznie planuje działania, przeprowadza autoocenę swoich działań oraz przygotowuje raporty ze swojej pracy. 3. Absolwent dostosowuje podejście do poszczególnych członków zespołu, identyfikując ich potrzeby rozwojowe i motywacyjne. 4. Absolwent aktywnie inicjuje i wspiera inicjatywy zwiększające jakość pracy zespołu, monitoruje postępy oraz proponuje ulepszenia procesów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Walidacja:- egzamin po każdym semestrze studiów - walidacja przeprowadzana w formie testu teoretycznego uwzględniającego pytania z każdego przedmiotu realizowanego w danym semestrze - walidacja pozwala na sprawdzenie zdobytej wiedzy, umiejętności i nabytych kompetencji społecznych. | Kryteria weryfikacji Absolwent posiada wiedzę i umiejętności na temat podejmowania strategicznych decyzji menedżerskich oraz zdolność do efektywnego pełnienia funkcji kierowniczych na wyższym szczeblu oraz prowadzenia działań wspierających rozwój organizacji w obszarach strategicznych, operacyjnych i finansowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do strategicznego i operacyjnego zarządzania organizacją oraz podejmowania decyzji opartych na analizie danych i zaawansowanych narzędziach menedżerskich. Absolwenci uzyskają kompetencje niezbędne do skutecznego zarządzania finansami, zespołami oraz projektami w dynamicznym środowisku biznesowym.
Lp. | Nazwa Projektu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba punktów ECTS |
Moduł: Analiza i zarządzanie strategiczne | ||||
| 4 | - | 0,5 | |
| 2 | 2 | 0,5 | |
| 2 | 2 | 0,5 | |
| 2 | 2 | 0,5 | |
| 4 | - | 1 | |
| 2 | 6 | 2 | |
| 4 | - | 0,5 | |
| 4 | - | 0,5 | |
| 4 | - | 1 | |
| 4 | 4 | 2 | |
Moduł: Finanse i rachunkowość | ||||
| 2 | 2 | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 4 | 4 | 2 | |
| 4 | - | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 8 | 8 | 2 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| - | 53 | 6 | |
Moduł: Prawo cywilne i handlowe | ||||
| 8 | - | 1 | |
| 4 | 4 | 1 | |
Moduł: Zarządzanie zasobami ludzkimi | ||||
| 6 | 2 | 1 | |
| 4 | 4 | 1 | |
| 4 | 4 | 1 | |
| 2 | 4 | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 2 | 6 | 1 | |
| 2 | 4 | 1 | |
| - | 52 | 6 | |
Moduł: Zarządzanie jakością, projektami i relacjami z klientami | ||||
| 4 | 4 | 1 | |
| 3 | 3 | 1 | |
| 3 | 3 | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 4 | 4 | 2 | |
| - | 53 | 6 | |
Moduł: Marketing i zarządzanie sprzedażą | ||||
| 2 | 2 | 1 | |
| 2 | 6 | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 2 | 2 | 1 | |
| 2 | 4 | 1 | |
| - | 52 | 6 | |
| - | 8 | 1 | |
Razem: | 120 | 320 | 65 |
Czas trwania: 3 semestry.
Dni zajęć: sobota, niedziela;średnio co dwa tygodnie w godz. maksymalnie od 8:00-17:55.
Łączna ilość godzin: 440 godzin (120 godzin teoretycznych i 320 godzin praktycznych). Przez godziny praktyczne należy rozumieć zajęcia realizowane przez wykładowcę w formie praktycznej, np. przygotowywanie projektów.
Punkty ECTS: 65 punktów.
Forma zajęć: Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, ćwiczeń, warsztatów oraz studiów przypadków (case study). W trakcie programu uczestnicy realizują projekty wdrożeniowe dla kluczowych modułów, co umożliwia praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Poszczególne przedmioty (realizowane zarówno w formule online jak i stacjonarnie) realizowane są zwykle w wymiarze 8h dydaktycznych (1h dydaktyczna = 45 minut).
Maksymalnie 50% zajęć, które obejmuje program studiów, mogą być zrealizowane w formule zdalnej w czasie rzeczywistym. Informacja o tym, które konkretnie zajęcia będą realizowane zostanie zamieszczona z odpowiednim wyprzedzeniem.
Wykładowcami studiów MBA są doświadczeni praktycy biznesu oraz eksperci w dziedzinach zarządzania, finansów, prawa, marketingu i HR, na co dzień zajmujący się strategicznymi i operacyjnymi aspektami funkcjonowania organizacji. Aktywizująca uczestników forma prowadzenia zajęć sprzyja rozwijaniu umiejętności analitycznych i menedżerskich poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów biznesowych, zarówno przedstawianych przez wykładowców, jak i zgłaszanych przez słuchaczy podczas zajęć.
Absolwenci studiów uzyskują świadectwo studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki z dnia 18 lipca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie oraz harmonogramie studiów (w losowych sytuacjach). O każdej zmianie operator finansowy zostanie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem przez realizatora usługi.
Walidację stanowią trzy egzaminy semestralne. Walidacja oddzielona od procesu kształcenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 15 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 15 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 35,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 35,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Marta Czerwiec
W ostatnich pięciu latach dr Marta Czerwiec aktywnie prowadziła sesje i szkolenia dla klientów w zakresie rozwoju przywództwa i zarządzania zmianą, wykorzystując innowacyjne narzędzia, takie jak PRISM Brain Mapping, oraz szeroką wiedzę z zakresu zarządzania. Jest również certyfikowanym partnerem PRISM Akademii WSB i ma na koncie ponad 8000 godzin przeprowadzonych szkoleń i warsztatów.
dr Grzegorz Kądzielawski
W ciągu ostatnich pięciu lat dr Kądzielawski aktywnie angażował się w rozwój przemysłu i nauki na poziomie europejskim jako ekspert w zakresie systemu ECVET (European Credit System for Vocational Education and Training). Jest także przewodniczącym Rady Naukowej Instytutu Nowych Syntez Chemicznych w Puławach oraz Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowlanych, a także członkiem Rady Instytutu Biopolimerów i Włókien Chemicznych oraz Kolegium Doradców Sieci Badawczej Łukasiewicz. Ponadto, pełni funkcję wiceprezydenta międzynarodowej organizacji branżowej Fertilizers Europe. Dr Kądzielawski jest autorem i współautorem licznych publikacji naukowych z zakresu zarządzania, handlu oraz technologii.
prof. nadzw. dr hab.Marcin Lis
Dariusz Wylon
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji (prezentacje pdf).
Harmonogram usługi powstaje w okresie lipiec/sierpień - zostanie zamieszczony najpóźniej 6 dni przed rozpoczęciem usługi rozwojowej.
Maksymalnie 50% zajęć, które obejmuje program studiów, mogą być zrealizowane w formule zdalnej w czasie rzeczywistym. Informacja o tym, które konkretnie zajęcia będą realizowane zdalnie, a które stacjonarnie zostanie zamieszczona w karcie usługi z odpowiednim wyprzedzeniem.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminow semstralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
Usługi realizowane przez Akademię WSB są zwolnione z VAT na podstawie Art. 43 ust. 1 pkt. 26 ustawy o Vat i §3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 500 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie (w sytuacjach losowych).
Zajęcia realizowane weekendowo w wybrane soboty i niedziele. Przerwy nie wliczają się w czas usługi.
Proces walidacji jest oddzielony od procesu kształcenia.
Harmonogram usługi powstaje w okresie lipiec/sierpień - zostanie zamieszczony najpóźniej 6 dni przed rozpoczęciem usługi rozwojowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana w formie mieszanej. Zajęcia zdalne poprzez platformy ClickMeeting, Zoom oraz MS Teams.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
• Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h
Adres
Adres
Budynek jest przystosowany do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami.
Gliwice to nowoczesne miasto z bogatą historią, dynamicznie rozwijające się w obszarach technologii i biznesu. Położone w sercu Śląska, oferuje doskonałą infrastrukturę, dogodny dojazd oraz inspirujące otoczenie naukowo-przemysłowe. To idealne miejsce dla rozwoju kadry menedżerskiej. Hotel Qubus w Gliwicach to komfortowy obiekt zlokalizowany w centrum miasta, oferujący nowoczesne sale konferencyjne, profesjonalną obsługę i wysoki standard. Bliskość uczelni, centrów biznesowych i strefy kultury sprawia, że organizacja studiów MBA właśnie tu zapewnia uczestnikom nie tylko wygodę i prestiż, ale także realne powiązania z rynkiem i praktyką gospodarczą.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi