Szkoła Asesorów metody Assessment/Development Center- edycja Jesień 2025 w Warszawie. Szkolenie certyfikujące.
Szkoła Asesorów metody Assessment/Development Center- edycja Jesień 2025 w Warszawie. Szkolenie certyfikujące.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy Działów Personalnych, menedżerowie, studenci. Nie wymagane doświadczenie zawodowe.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji20-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi80
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Szkoła Asesorów metody Assessment/Development Center – szkolenie” przygotowuje do realizacji diagnoz kompetencyjnych z wykorzystaniem metody Assessment/Development Center zgodnie z międzynarodowymi standardami określonymi w „Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center" oraz do projektowania i administrowania systemami kompetencyjnymi w organizacjach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu metody AC/DC oraz będzie umiał ją zastosować w procesie diagnozy kompetencyjnej. | Kryteria weryfikacji Podczas zajęć uczestnicy będą wykonywać szereg ćwiczeń podlegających bieżacej ocenie i dawaniu wskazówek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Realizacja diagnoz kompetencyjnych z wykorzystaniem metody Assessment/Development Center zaraz po zakończeniu praktyk asesorskich.Gotowość do projektowania i administrowania systemami kompetencyjnymi w swojej organizacji po zakończeniu części warsztatowej szkolenia.
Efekt usługi
Efektem ukończenia szkolenia będzie umiejętność projektowania i wdrażania systemów kompetencyjnych ze szczególną rolą diagnozy kompetencyjnej z wykorzystaniem metody Assessment/Development Center. Dane z diagnozy będą wykorzystywane w procesie zatrudniania i rozwoju pracowników. Trafność rekrutacji oraz efekty rozwoju pracowników będą elementem weryfikacji nabytych kompetencji przez uczestnika szkolenia.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Uczestnicy na koniec szkolenia będą podlegali egzaminowi teoretycznemu oraz praktycznemu. Po uzyskaniu pozytywnego wyniku uzystają certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPolskie Stowarzyszenie Asesorów Metody Assessment Center/Development Center
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPolskie Stowarzyszenie Asesorów Metody Assessment Center/Development Center
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Dzień | Temat zajęć | Opis zajęć |
1 | 26 IX 2025 Diagnoza Development Center dla Uczestników w kontekście kompe-tencyjnego modelu Asesora. Analiza przebiegu sesji z perspektywy Uczestnika. | Diagnoza kompetencyjna kandydatów na Asesorów ma na celu doświadczenie przez nich metody AC/DC z perspektywy uczestnika oraz dostarczenie informacji o potencjale kompetencyjnym w oparciu o model kompetencyjny Asesora. Analiza odbioru sesji diagnostycznej z perspektywy uczestnika. |
2 | 27 IX 2025 Sesja feedback dla Uczestników po Development Center. Specyfika komunikacji Asesora w procesie diagnozy kompetencyjnej – war-sztat komunikacyjny. Sylwetka Asesora – rola w metodzie, wygląd, zachowanie. | Przekazanie informacji zwrotnej Uczestnikom po diagnozie Development Center. Uczestnicy zapoznają się ze znaczenie i specyfika komunikacji pomiędzy Asesorem, a Uczestnikiem diagnozy podczas sesji AC/DC. Dowiadują się o swoim dominującym stylu komunikacji oraz typie temperamentalnym. Analizują informacje o sobie w kontekście tego co może im pomóc, a co przeszkadzać w pracy jako Asesor. Poznają modelowy wizerunek Asesora, zasady zachowania podczas sesji oraz jakie ma to znaczenie w metodzie. |
3 | 10 X 2025 Rys historyczny metody Assessment /Development Center, mechanizm działania metody, definicja kompetencji w kontekście metody AC/DC, systemy kompetencyjne, zastosowanie metody AC/DC, wykorzystanie kompetencji w procesie zarządzania. | Uczestnicy zapoznają się z historią powstania metody, jej rozwoju do czasów obecnych, a także z istotą metody i jej „mechanizmem” działania. Poznają definicje kompetencji wg różnych badaczy oraz jakie znaczenie mają kompetencje w zarządzaniu. Rozumienie kompetencji w metodzie Assessment/Development Center. Systemy kompetencyjne – czym są i jaką pełnią rolę w organizacji. Elementy zarządzania kompetencjami. |
4 | 11 X 2025 Metody tworzenia modeli kompe-tencyjnych. Warsztat Kompetencyjny – określanie, definiowanie kompetencji, tworzenie skali behawioralnej. Rodzaje skal stosowanych w metodzie. | Uczestnicy zapoznają się z różnymi metodami tworzenie modeli kompetencyjnych (Lominger, Warsztat Kompetencyjny). Podczas zajęć Uczestnicy uczestniczą w Warsztacie Kompetencyjnym tworząc model kompetencyjny dla wybranego stanowiska. Budują katalog kompetencji, ich definicje i tworzą skale behawioralne. Analizują wady i zalety poszczególnych metod tworzenia Modeli kompetencyjnych. Zapoznają się z różnymi skalami i analizują ich przydatności w metodzie AC/DC. |
5 | 14 XI 2025 Narzędzia diagnostyczne – mechanizm działania, rodzaje narzędzi. Rola asesora w metodzie, technika obserwacji asesorskiej, techniki notatek asesorskich. Techniki narady asesorskiej - techniki wnioskowania, techniki rozwiązywania problemów, negocjacyjne itp. Błędy w technice diagnozy i oceny. | Uczestnicy zapoznają się pojęciem narzędzi diagnostycznych jako bodźcami mającymi na celu wywołanie odpowiedniej grupy zachowań wśród Uczestników diagnozy. Poznają rodzaje narzędzi diagnostycznych i ich mechanizmy działania. Testują na sobie różne typy narzędzi jednocześnie podejmując pierwsze próby obserwacji asesorskich i narad asesorskich. Zapoznanie ze skutecznymi technikami pracy Asesorów zapewniającymi wysoką jakość diagnozy. Ćwiczą dyskusję asesorską i formułowanie wniosków diagnostycznych. |
6 | 15 XI 2025 Warsztat tworzenia narzędzi diagnostycznych, pilotaż narzędzi, ćwiczenie obserwacji i narady asesorskiej | Uczestnicy znając mechanizmy działania narzędzi w metodzie Assessment/Development Center projektują narzędzia, które w ramach pilotażu testują na sobie. Poddają analizie skuteczność zaprojektowanych narzędzi wyciągając wnioski jak należy konstruować narzędzia o wysokiej skuteczności diagnostycznej. Podczas przeprowadzanych pilotaży narzędzi uczestniczy kontynuują ćwiczenie obserwacji i narady asesorskiej. |
7 | 12 XII 2025 Logistyka sesji diagnostycznych, projektowanie merytoryczne i techniczne sesji diagnostycznych, Zasady tworzenie raportów po diagnozie – indywidualne i grupo-we. Feedback po diagnozie – zasady i techniki, wzbudzanie motywacji do rozwoju. Sytuacje trudne podczas sesji feedback. | Uczestnicy zapoznają się z zasadami projektowania sesji diagnostycznej. Poznają poszczególne elementy i ich znaczenie w przebiegu sesji. Ćwiczą projektowanie sesji. Zapoznają się z przykładowymi raportami (indywidualne i grupowe) z diagnozy kompetencyjnej i zasadami ich tworzenia. Ćwiczą ich tworzenie. Uczestnicy dowiadują się jakie ma znaczenie i jak przebiega spotkanie z przekazaniem informacji zwrotnej dla uczestników diagnozy kompetencyjnej. Ćwiczą sesje feedback’owe i analizują je wyciągając wnioski jak powinna wyglądać efektywna sesja przekazania informacji zwrotnej również w kontekście wystąpienia tzw. sytuacji trudnych. |
8 | 13 XII 2025 Zagadnienia etyczne w stosowaniu metody. Kompetencyjne systemy oceny okresowej. Systemu rozwoju kompetencji. Analiza dokumentu „Wytyczne i reguły etyczne dotyczące stosowania Assessment Center na podstawie wniosków Międzynarodo-wej Grupy Zadaniowej ds. Standardów Assessment Center”. Egzamin dla Uczestników. | Kandydaci na Asesorów zapoznają się z kwestiami etycznymi jakie towarzyszą realizacji diagnoz kompetencyjnych. Zapoznają się z „Wytycznymi i regułami etycznymi dotyczącymi stosowania Assessment Center na podstawie wniosków Międzynarodowej Grupy Zadaniowej ds. Standardów Assessment Center”. Zapoznają się z pozostałymi elementami systemów kompetencyjnych (kompetencyjna ocena okresowa, programy rozwoju kompetencji). Egzamin końcowy do Uczestników. |
9 | od XII 2025 Praktyka I – uczestnictwo w rzeczywistej sesji AC lub DC | Kandydaci na Asesorów uczestniczą w rzeczywistej sesji AC lub DC jako asystenci Asesorów zawodowych. Prowadzą obserwację asesorską, biorą udział w naradzie Asesorów oraz tworzą raport z diagnozy. Wszystko odbywa się pod okiem Asesora zawodowego, który monitoruje prawidłowość pracy kandydata na Asesora. |
10 | od XII 2025 Praktyka II – uczestnictwo w rzeczywistej sesji AC lub DC | Kandydaci na Asesorów uczestniczą w rzeczywistej sesji AC lub DC jako Asesorzy, a asystują im Asesorzy zawodowi. Kandydaci prowadzą obserwację asesorską, biorą udział w naradzie Asesorów oraz tworzą raport z diagnozy. Wszystko odbywa się pod okiem Asesora zawodowego, który monitoruje prawidłowość pracy kandydata na Asesora. |
Brak wstępnych wymagań dla uczestników w zakresie posiadanej wiedzy i umiejętności.
Wymagana jest obecność na minimum 90% zajęć.
W każdym dniu zajęć szkolenie trwa 7 godzin zegarowych - od godziny 9.00 do 16.00
Zajęcia prowadzone są w małych grupach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 733,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 109,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 88,75 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wiktoria Dziewit
i skuteczny koordynator projektów HR'owych. Specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu systemów kompetencyjnych. Realizuje projekty diagnozy kompetencji metodą Assessment oraz Development Center w charakterze Asesora wiodącego oraz koordynatora. Projektuje oraz wdraża kompetencyjne systemy ocen okresowych. Realizuje rekrutacje na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada doświadczenie trenerskie z zakresu umiejętności miękkich oraz specjalistycznych, m.in. Assessment/ Development Center. Jest trenerem w Szkole Asesorów. Posiada certyfikację asesorską Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center.
Magister Psychologii ze specjalnością: Psychologia Zarządzania i Marketingu, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Ukończyła studia podyplomowe na kierunku HR dla Profesjonalistów w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment/Development Center.
Janusz Dziewit
Autor jednej z pierwszych w Polsce kreatywnych kampanii rekrutacyjnych („Autobus Volvo”).
Jako trener projektuje i prowadzi programy rozwojowe z zakresu niwelowania luk kompetencyjnych, umiejętności miękkich oraz specjalistycznych. Trener wiodący w „Szkole Trenerów” i „Szkole Asesorów” Experum HR. Twórca metody „Modelowania Kompetencji” ukierunkowanej na niwelowanie luk kompetencyjnych.
Autor wielu publikacji w specjalistycznych czasopismach HR oraz prasie codziennej, wielokrotny prelegent na konferencjach branżowych i naukowych. Wykładowca tematyki z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi na Uniwersytecie DSW, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Członek Rady Programowej Wydziału Zarządzania w Akademii Wojsk Lądowych we Wrocławiu.
Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne (skrypty) oraz po zdaniu egzaminów i odbyciu praktyk świadectwo ukończenia szkolenia z certyfikacją Polskiego Stowarzyszenia Asesorów Metody Assessment Center/Development Center.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala szkoleniowa z wyposażeniem spełniającym wymogi dydaktyczne.