"Komunikacja międzypokoleniowa - siła różnorodności".
"Komunikacja międzypokoleniowa - siła różnorodności".
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Adresatami szkolenia są osoby na co dzień funkcjonujące w zespołach międzypokoleniowych, w których obecne są minimum dwa pokolenia. Grupę docelową usługi stanowią osoby, które chcą doskonalić umiejętności komunikacyjne, aby lepiej rozumieć wzajemne oczekiwania i style komunikacji w różnorodnym wiekowo zespole.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji10-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestnika do profesjonalnej komunikacji międzypokoleniowej oraz umożliwi uczestnikowi lepsze rozpoznawanie i rozumienie własnych oraz cudzych oczekiwań i stylów komunikacyjnych. Pozwoli na poznanie własnego stylu komunikacji w oparciu o narzędzie DISC D3® PeopleKeys, Inc. preferowanych ról pełnionych w zespole i wewnętrznych motywacji. Szkolenie przygotuje uczestnika do komunikacji w sytuacjach trudnych i konfliktowych wynikających między innymi z różnic pokoleniowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi w zespole wielopokoleniowym z wykorzystaniem wiedzy o elementach, formie i rodzajach komunikatu. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia i definiuje podstawowe pojęcia komunikacyjne.- Rozróżnia formy i rodzaje komunikacji. - Definiuje i charakteryzuje pokolenia: X,Y, Z, Alfa. - Wskazuje na teoretyczne różnice w stylach komunikacji w zależności od pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Asertywnie komunikuje się z innymi dopasowując styl komunikacji (DISC) w codziennych rozmowach jak i w sytuacji udzielania feedbacku. | Kryteria weryfikacji - Stosuje różne formy i rodzaje komunikacji w zależności od stylu komunikacji DISC rozmówcy.- Wymienia elementy i techniki asertywnej komunikacji i stosuje je w rozmowach. - Identyfikuje styl komunikacji rozmówcy/rozmówców. - Rozróżnia zachowania agresywne od asertywnych i uległych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W procesie komunikacji interpersonalnej używa technik i narzędzi komunikacji. | Kryteria weryfikacji - Stosuje techniki aktywnej komunikacji.- Wykorzystuje i powołuje się na fakty w komunikacji. - Posługuje się w praktyce narzędziami: kwadrat von Thuna, komunikat Ja; - Udziela informacji zwrotnej z zastosowaniem poznanych technik i narzędzi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Buduje relacje w zespole zróżnicowanym pokoleniowo. | Kryteria weryfikacji - Zna i omawia różne style zachowań (DISC) charakterystyczne dla danego pokolenia.- Wymienia podstawowe kluczowe kompetencje charakterystyczne dla pokoleń: X, Y, z, Alfa. - W budowaniu relacji bierze pod uwagę role zespołowe, wartości i wewnętrzne motywacje (DISC). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zarządza trudnymi sytuacjami w zespołach wielopokoleniowych. | Kryteria weryfikacji - Omawia i charakteryzuje proces zmiany w tym stosuje w swoim zarządzaniu pełny cykl zmiany (model Kübler-Ross).- Wskazuje na fazy rozwoju zespołu w zależności od etapu zmiany. - Zna 5 dysfunkcji pracy zespołowej - W oparciu o poznane: narzędzia i techniki komunikacji, style zachowań (DISC) komunikuje się w sytuacjach trudnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok szkoleniowy I
- Rozpoczęcie szkolenia. Kontrakt szkoleniowy.
- Pretest.
Blok szkoleniowy II
Komunikacja interpersonalna, międzypokoleniowa - część 1.
- Definicja pokoleń, stylów komunikacji, różnic i podobieństw między pokoleniami.
- Efektywna komunikacja w relacjach zawodowych – czynniki efektywności, techniki (komunikat Ja, pytania, parafraza, odzwierciedlenie, dowartościowanie, podsumowanie). Narzędzia komunikacji.
- Wykonanie testu DISC D3® PeopleKeys, Inc.
Komunikacja interpersonalna, międzypokoleniowa - część 2.
- Indywidualny styl komunikacji, różne style komunikacji. Omówienie modelu DISC, omówienie wyników testów.
- Informacja zwrotna i metody jej udzielania, znaczenie feedbacku dla efektywności pracy z ludźmi.
- Asertywność i komunikacja asertywna. Agresja (radzenie sobie z nią). Krytyka (przyjmowanie, wyrażanie).
Blok szkoleniowy III
Budowanie relacji i współpraca międzypokoleniowa w oparciu o komunikację międzypokoleniową DISC D3 - część 1.
- Kompetencje kluczowe dla pokolenia: X,Y,Z, Alfa.
- Style zachowań (DISC) charakterystyczne dla różnych pokoleń.
Budowanie relacji i współpraca międzypokoleniowa w oparciu o komunikację międzypokoleniową DISC D3 - część 2.
- Role zespołowe, wartości oraz wewnętrzne motywacje.
- Czynniki sukcesu budowania relacji z różnymi pokoleniami.
Blok szkoleniowy IV
Zarządzanie trudnymi sytuacjami w zespołach wielopokoleniowych.
- Proces zmiany akceptowalny dla różnych pokoleń. Cykl zmiany (etapy zmiany; model Kübler-Ross).
- Fazy rozwoju zespołu (w jakiej fazie rozwoju znajduje się mój zespół? czego mogę się spodziewać?).
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej Patrick'a Lencioni'ego (brak zaufania, obawa przed konfliktem, brak zaangażowania, unikanie odpowiedzialności, brak dbałości o wyniki)
- Komunikacja w sytuacjach trudnych.
Blok szkoleniowy V
- Walidacja szkolenia. Wyniki ewaluacji.
- Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Program autorski firmy Grupa Tempo sc. Wszelkie powielanie i kopiowanie jest zabronione.
Szkolenie może zostać zorganizowane w charakterze zamkniętym dla danej grupy pracowników organizacji. Wtedy program modyfikowany jest po konkretne potrzeby uczestników oraz organizacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Blok szkoleniowy I | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Blok szkoleniowy II/ część 1 | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Blok szkoleniowy II/ część 2 | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Blok szkoleniowy III/ część 1 | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Blok szkoleniowy III/ część 1 cd | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Blok szkoleniowy III/ część 2 | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Blok szkoleniowy IV | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Blok szkoleniowy IV cd | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Blok szkoleniowy IV cd | Prowadzący Agnieszka Bornus | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Blok szkoleniowy V | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 075,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 192,19 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 156,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Bornus
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Z uwagi na to, ze szkolenie ma charakter otwarty, to uczestnicy zostaną wyposażeni w materiały adresowane do danej grupy odbiorców. Dodatkowo materiały do ćwiczeń będą zaprojektowane specjalnie na to szkolenie. Materiały będą stanowiły podstawę do wykonywania ćwiczeń.
Szkolenie będzie przeprowadzane z zastosowaniem metod interakcyjnych (około 85% czasu szkolenia). Umożliwiają one aktywne i szybkie nabywanie lub rozwijanie wiedzy i umiejętności oraz jednoczesne włączanie ich w indywidualny system wiedzy i doświadczeń zawodowych. Wprowadzenia teoretyczne będą z zastosowaniem środków multimedialnych. Na szkoleniu trener pracuje z uczestnikami wykorzystując cykl Kolba.
Metody pracy na szkoleniu:
- Test DISC D3® - test diagnostyczny stylów zachowań, mocnych stron w komunikacji, preferowanych ról zespołowych, wartości oraz wewnętrznych motywacji.
- Dyskusje moderowane – wymiana doświadczeń i refleksji w grupie.
- Studium przypadku (case study) – analiza rzeczywistych sytuacji komunikacyjnych.
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe - zadania łączące teorię z praktyką.
- Symulacje i scenki – odgrywanie ról w różnych sytuacjach zawodowych.
- Zadania typu papier, ołówek - testy i zadania indywidualne wymagające przygotowania do następnego ćwiczenia.
- Informacje zwrotne - na bieżąco uczestnicy otrzymują od trenera lub innych uczestników konstruktywny feedback.
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu mogą wziąć udział osoby dorosłe, posiadające doświadczenie zawodowe i na co dzień pracujące w wielopokoleniowych zespołach.
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być zwolnione z opłaty podatku VAT. Podstawa prawna zwolnienia usługi szkoleniowej z podatku VAT - par 3 ust 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Harmonogram godzinowy jest poglądowy, jest on każdorazowo dostosowywany do preferencji danej grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb grupy szkolonej.
Czas przerw nie jest wliczony w czas szkolenia.
1 godzina szkoleniowa=1 godzina dydaktyczna.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala wyposażona w sprzęt multimedialny, dostęp do światła dziennego.