Bezpieczeństwo.Zarządzanie Kryzysowe.
Bezpieczeństwo.Zarządzanie Kryzysowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby odpowiedzialne za zarządzanie kryzysowe i bezpieczeństwo w firmach i instytucjach – w tym kadra kierownicza, właściciele firm, menedżerowie oraz ich bliscy zaangażowani w działalność.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie odporności instytucji i osób na sytuacje kryzysowe, rozwój umiejętności reagowania, planowania i działania w sytuacjach zagrożenia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje zagrożenia i słabe punkty w strukturze organizacyjnej (ekonomiczne, prawne, psychologiczne, cyber); | Kryteria weryfikacji Poprawność opracowania analizy zagrożeń i planu awaryjnego. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się skutecznie w sytuacjach stresowych; | Kryteria weryfikacji Umiejętność zastosowania zasad reagowania w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki przetrwani; | Kryteria weryfikacji Poprawne rozpoznanie i zastosowanie technik przetrwania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje odporność psychiczną i zarządza stresem; | Kryteria weryfikacji Wykazanie odporności psychicznej i umiejętności zarządzania stresem w warunkach presji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wzmacnia kulturę bezpieczeństwa w organizacji. | Kryteria weryfikacji Wykazanie rozumienia roli lidera i współpracy w sytuacjach kryzysowych | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1 - Wprowadzenie do bezpieczeństwa w firmach i instytucjach
- Cel: Uświadomienie zagrożeń i ryzyk
- Zakres tematyczny:
- Identyfikacja zagrożeń (ekonomiczne, prawne, psychologiczne, cyberbezpieczeństwo)
- Analiza słabych punktów Jak zabezpieczyć instytucję/firmę przed nieprzewidzianymi sytuacjami?
- Studia przypadków firm/instytucji, które przetrwały sytuację kryzysową
MODUŁ 2 - Techniki przetrwania i zarządzania kryzysem
- Cel: Wypracowanie strategii działania w sytuacjach kryzysowych.
- Zakres tematyczny:
- Jak reagować na nagłe sytuacje zagrożenia?
- Podstawy zarządzania kryzysowego
- Tworzenie planu awaryjnego
- Komunikacja w kryzysie – jak skutecznie działać pod presją?
- Ćwiczenia praktyczne: symulacja sytuacji kryzysowej
MODUŁ 3 - Stres i odporność psychiczna – klucz do sukcesu
- Cel: Wyposażenie uczestników w narzędzia do radzenia sobie ze stresem i napięciem w środowisku zawodowym.
- Zakres tematyczny:
- Jak praca mózgu w różnych sytuacjach obciążeniowych wpływa na decyzje
- Metody budowania odporności psychicznej
- Indywidualne strategie zarządzania stresem
MODUŁ 4 - Bezpieczeństwo
- Cel: Ochrona zasobów instytucji/firmy przed zagrożeniami zewnętrznymi i wewnętrznymi.
- Zakres tematyczny:
- Analiza sytuacji i prognoza zagrożenia
- Działanie na wypadek w zagrożenia konfliktem
- Zabezpieczenie zasobów instytucji/firmy – działania planowe.
- Praktyczne ćwiczenia: testowanie odporności firmy na zagrożenia
MODUŁ 5 - Budowanie trwałej i odpornej kultury organizacyjnej
- Cel: Wzmocnienie spójności i stabilności instytucji/firmy poprzez budowanie kultury bezpieczeństwa i współpracy.
- Zakres tematyczny:
- Rola lidera w sytuacjach kryzysowych
- Jak budować odporność zespołu?
- Narzędzia wzmacniające współpracę i zaufanie
- Praca z emocjami i konfliktem
- Warsztat: budowanie indywidualnych i zespołowych strategii bezpieczeństwa
MODUŁ 6 - Praktyczne warsztaty i symulacje
- Cel: Zastosowanie wiedzy w praktyce poprzez realistyczne scenariusze i ćwiczenia.
- Zakres tematyczny:
- Scenariusze sytuacji kryzysowych – symulacja reakcji
- Praktyczne ćwiczenie planowania, przygotowania i reakcja na zagrożenie
- Trening wykorzystania materiałów podręcznych do działania w sytuacji trudnej
- Praktyczne wykorzystanie technik przetrwania w ramach priorytetów survivalowych (woda, ogień, pożywienie, schronienie)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Wprowadzenie do bezpieczeństwa w firmach i instytucjach | Stres i odporność psychiczna – klucz do sukcesu | | Prowadzący Alicja Żak-Łykus | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Techniki przetrwania i zarządzania kryzysem | Bezpieczeństwo | Budowanie trwałej i odpornej kultury organizacyjnej | Prowadzący Piotr Pietrakowski | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Praktyczne warsztaty i symulacje | Prowadzący Piotr Pietrakowski | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 62,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 62,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Pietrakowski
Alicja Żak-Łykus
Buduje dedykowane programy szkoleniowe i prowadzi szkolenia w oparciu o RAPS między innymi z zakresu rozwoju kompetencji osobistych, menadżerskich, budowania zespołu i komunikacji w zespole. Zajmuje się tworzeniem narzędzi badawczych, które wykorzystuje do badania zachodzących procesów w różnych obszarach funkcjonowania pracowników i prowadzenia projektów badawczych. Pracuje w obszarze rozwoju kompetencji także jako coach i doradca.
Jest akredytowanym coachem na poziomie Associated Certified Coach międzynarodowej organizacji International Coach Federation. Tworzyła standardy coachingu jako Vice Prezes Zarządu ICF Polska.
Swoją wiedzę i kompetencje podnosi współpracując z uczelniami wyższymi W ramach pracy doktorskiej prowadzi badania nad self-compassion i relacjami w środowisku biznesowym. Autorka publikacji naukowych z zakresu zachowań komunikacyjnych, jakości relacji interpersonalnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej oraz/lub materiałów drukowanych koniecznych do przeprowadzenia zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia jest posiadanie przez wykonawcę wolnych miejsc na danym szkoleniu oraz decyzja o uruchomieniu szkolenia.
Informacje dodatkowe
Szczegółowe informacje na temat szkolenia znajdą Państwo pod adresem: https://instytut-heweliusza.pl/kursy/bezpieczenstwo-zarzadzanie-kryzysowe/
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi