Kompendium wiedzy Dyrektora – kompleksowy kurs
Kompendium wiedzy Dyrektora – kompleksowy kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Dyrektorzy i wicedyrektorzy wszystkich typów szkół
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników98
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
Cel
Cel
Cel edukacyjny
W czasie szkolenia zaproponujemy Państwu działania, które pozwolą systemowo zorganizować pracę szkoły; właściwie ją dokumentować; sprawować skuteczny nadzór pedagogiczny; pełnić rzetelnie rolę pracodawcyEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi kompleksowo organizować pracę placówki oświatowej, w tym procesy dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.Uczestnik potrafi prawidłowo prowadzić i archiwizować kluczową dokumentację szkoły/przedszkola (m.in. arkusze organizacji, dzienniki, rejestry, uchwały rady pedagogicznej). Uczestnik umie skutecznie sprawować nadzór pedagogiczny, planując i realizując jego formy oraz prawidłowo dokumentując przebieg i wnioski. Uczestnik potrafi rzetelnie pełnić rolę pracodawcy dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, zgodnie z przepisami prawa pracy. Uczestnik potrafi efektywnie przewodniczyć radzie pedagogicznej, organizować jej pracę i wdrażać podjęte uchwały. Uczestnik umie podejmować decyzje administracyjne jako organ administracji samorządowej I stopnia, zwłaszcza w zakresie spełniania obowiązku przedszkolnego i szkolnego. | Kryteria weryfikacji Prezentuje schemat systemowej organizacji pracy szkoły/przedszkola oraz prawidłowo interpretuje wymogi prawne dotyczące organizacji działalności placówki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Tworzy wzorcowe dokumenty dydaktyczne, wychowawcze i administracyjne oraz wskazuje zasady ich poprawnego prowadzenia i archiwizowania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje plan nadzoru pedagogicznego, charakteryzuje jego formy oraz przedstawia metody i narzędzia dokumentowania (np. karty obserwacji, projekty ewaluacji). | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje obowiązki i prawa dyrektora jako pracodawcy oraz wskazuje kluczowe aspekty zarządzania kadrami i rozwiązywania problemów pracowniczych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje porządek obrad i projekt uchwały rady pedagogicznej oraz przedstawia sposoby ich wdrażania w praktyce placówki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje przykładowe sytuacje wymagające decyzji administracyjnej dyrektora i proponuje właściwe rozwiązania zgodne z obowiązującymi przepisami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
1. Wstęp
- Podstawy prawne.
- Miejsce dyrektora i wicedyrektora w systemie oświaty.
- Wymagania formalne
2. Dyrektor jako kierujący placówką oświatową i odpowiadający za jej poziom dydaktyczny i wychowawczy
- Obowiązki dyrektora wynikające z przepisów prawa.
- Planowanie, organizacja i nadzór nad procesem dydaktycznym (arkusz organizacji, planowanie pracy, szkolny zestaw programów nauczania, WZO, pomoc p-p, realizacja podstawy programowej, cele i zadania szkoły, kompetencje kluczowe)
- Planowanie, organizacja i nadzór nad zadaniami wychowawczo-profilaktycznymi (tworzenie warunków do rozwijania samodzielnej i samorządnej pracy uczniów, program wychowawczo-profilaktyczny, bezpieczeństwo ucznia w czasie zajęć organizowanych przez szkołę)
- Organizacja obsługi kancelaryjnej (obieg dokumentów, instrukcja kancelaryjna, JRWA, instrukcja składnicy akt, brakowanie akt, druki ścisłego zarachowania)
- Właściwe prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania (księga ewidencji, księga uczniów, uchwały rady pedagogicznej dot. klasyfikowania, promowania, dzienniki zajęć, arkusze ocen, księga arkuszy ocen, zaświadczenia o przebiegu nauczania, dokumentacja badań i czynności dodatkowych)
3. Dyrektor jako przewodniczący rady pedagogicznej
- Organizacja pracy rady pedagogicznej.
- Realizacja uchwał rady pedagogicznej (wzory uchwał rp)
4. Dyrektor jako organ administracji samorządowej I stopnia
- Decyzje administracyjne dyrektora (rodzaje decyzji i ich budowa; przykłady)
- Nadzór nad obowiązkiem wychowania przedszkolnego i obowiązkiem szkolnym (dokumenty związane z egzekucją obowiązków)
- Zadania wynikające z realizacji obowiązku nauki
5. Dyrektor jako sprawujący nadzór pedagogiczny
- Zasady sprawowania nadzoru pedagogicznego (przepisy prawa, formy nadzoru, wnioski z prowadzonego nadzoru)
- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora i jego źródła.
- Dokumentowanie prowadzonego nadzoru pedagogicznego (karty obserwacji i hospitacji, terminarze, projekt ewaluacji i zasady jej prowadzenia)
Prowadzący szkolenie
Nauczyciel dyplomowany, ekspert ds. awansu zawodowego, były dyrektor szkoły oraz starszy wizytator Kuratorium Oświaty w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prawa oświatowego i zarządzania placówkami edukacyjnymi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 660,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 660,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 66,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 66,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Pieńkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników
skrypt/ wzory dokumentów
prezentacja
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagane:
- komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
- przeglądarka internetowa ,
- mikrofon, słuchawki (opcjonalnie)
Przed szkoleniem
otrzymasz od nas maila z linkiem do szkolenia. Po kliknięciu wyświetli się okno, należy podać imię i adres e-mail. Kilkanaście minut przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, w tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.Podczas szkolenia
będzie widoczna prezentacja jak również sam trener, będzie możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio na czacie.Na koniec szkolenia, będą Państwo mieli możliwość wygenerowania zaświadczenia.
Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)