Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Szkolenie
Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Nauczyciele i dyrektorzy przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy i inni zainteresowani.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania, organizowania i realizowania działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił rozpoznać potrzeby uczniów, formułować wnioski z diagnoz, dobierać adekwatne formy wsparcia oraz tworzyć dokumentację związaną z udzielaną pomocą.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Znajomość przepisów prawa w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji umiejętność zastosowania przepisów prawa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wiedzę na temat prawidłowego dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji umiejętność wypełniania dokumentacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętność zaplanowania systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Kryteria weryfikacji planowanie i organizacja systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
08:00–08:45 | BLOK 1: Podstawy prawne i cele pomocy psychologiczno–pedagogicznej. Rozmowa na żywo i dyskusja
- Kluczowe przepisy prawa oświatowego (rozporządzenia MEN, ustawy).
- Cele PPP w szkole i przedszkolu.
- Zadania nauczycieli i specjalistów wynikające z przepisów.
- Ocena skuteczności dotychczasowych działań.
08:45–09:30 | BLOK 2: Uczniowie objęci pomocą – identyfikacja i klasyfikacja potrzeb. Rozmowa na żywo i dyskusja
- Kategorie uczniów objętych pomocą (opinia, orzeczenie, obserwacja).
- Organizacyjne konsekwencje orzeczeń o kształceniu specjalnym.
- Rola wychowawcy i nauczycieli w rozpoznawaniu potrzeb.
09:30–10:15 | BLOK 3: Organizacja pomocy w szkole. Rozmowa na żywo i dyskusja
- Rola specjalistów: pedagog, psycholog, logopeda, terapeuta.
- Formy organizacyjne: indywidualne, grupowe, klasowe.
- Zespół ds. PPP: skład, zadania, dokumentacja i protokoły.
- Obieg informacji i współpraca zespołu.
10:15–11:45 | BLOK 4: WOPFU i IPET – obowiązkowa dokumentacja. Rozmowa na żywo i dyskusja
- WOPFU: struktura, przykładowe zapisy (uczeń z ASD, NI, ZNS).
- IPET: zasady tworzenia, cele, ewaluacja, dostosowanie.
- Przykładowe błędy w konstruowaniu dokumentów.
11:45–12:30 | BLOK 5: Współpraca jako podstawa skutecznej pomocy. Rozmowa na żywo i dyskusja
- Współpraca nauczycieli, specjalistów i wychowawców.
- Komunikacja z rodzicami – angażowanie i wspieranie rodziny.
- Relacje z poradnią psychologiczno–pedagogiczną.
- Kontakty z instytucjami wspierającymi (MOPS, fundacje, placówki interwencyjne).
12:30 –13:30 | BLOK 6: Praktyka i podsumowanie – warsztat refleksyjny i analiza przypadków. Rozmowa na żywo i dyskusja
- Studium przypadków uczniów objętych pomocą – analiza, propozycje działań.
- Najczęstsze błędy w dokumentacji PPP – jak ich unikać.
- Tworzenie mini-scenariuszy działań pomocowych.
- Dyskusja: co poprawić w systemie wsparcia w naszej placówce?
- Podsumowanie szkolenia, praktyczne wnioski, sesja pytań i odpowiedzi.
13:30- 14:00 Walidacja. Test zaliczeniowy
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 16 godzin zegarowych, co odpowiada 16 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Podstawy prawne i cele pomocy psychologiczno–pedagogicznej. Rozmowa na żywo i dyskusja | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Uczniowie objęci pomocą – identyfikacja i klasyfikacja potrzeb. Rozmowa na żywo i dyskusja | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Organizacja pomocy w szkole. Rozmowa na żywo i dyskusja | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 WOPFU i IPET – obowiązkowa dokumentacja. Rozmowa na żywo i dyskusja | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Współpraca jako podstawa skutecznej pomocy. Rozmowa na żywo i dyskusja | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Praktyka i podsumowanie – warsztat refleksyjny i analiza przypadków. Rozmowa na żywo i dyskusja | Prowadzący Joanna Sajko | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja. Test zaliczeniowy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 490,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 81,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 81,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Sajko
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają kompletny zestaw profesjonalnych materiałów dostępnych na platformie Moodl w wersji elektronicznej, które zostały starannie przygotowane z myślą o maksymalnym wsparciu procesu nauki – zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. W skład pakietu wchodzą szczegółowe skrypty szkoleniowe, zawierające najważniejsze treści merytoryczne z zakresu omawianej tematyki, a także liczne wskazówki i przykłady możliwe do zastosowania w codziennej pracy zawodowej. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma również imienny certyfikat, potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji i kompetencji. Dokument ten może stanowić cenne uzupełnienie CV oraz istotny atut w ubieganiu się o zatrudnienie lub awans. Dzięki otrzymanym materiałom uczestnicy zyskają trwały dostęp do wiedzy i narzędzi, które pozwolą im skutecznie wykorzystywać zdobyte umiejętności także po zakończeniu kursu.
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 6 godzin zegarowych, co odpowiada 6 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
- Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu.
- Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądz laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
- Dostęp do intenetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.