Savoir-vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami w placówkach medycznych
Savoir-vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami w placówkach medycznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do personelu medycznego i administracyjnego pracującego w placówkach ochrony zdrowia, w szczególności:
- pracowników rejestracji, recepcji, punktów informacyjnych,
- pielęgniarek, opiekunów medycznych, ratowników, salowych,
- lekarzy i innych pracowników medycznych mających kontakt z pacjentami,
- pracowników poradni specjalistycznych, przychodni, POZ, AOS i szpitali,
- osób odpowiedzialnych za jakość obsługi pacjenta i dostępność usług zdrowotnych.
Szkolenie przeznaczone jest również dla pracowników administracyjnych, którzy chcą lepiej rozumieć potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami i w sposób profesjonalny reagować w sytuacjach trudnych i wymagających empatii.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji30-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji społecznych i komunikacyjnych uczestników w zakresie profesjonalnej obsługi pacjentów ze szczególnymi potrzebami w placówkach medycznych. Uczestnicy poznają zasady savoir-vivre’u, nauczą się przełamywać stereotypy, rozpoznawać potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz adekwatnie reagować w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Szkolenie wspiera budowanie postawy empatii, otwartości i szacunku w codziennej pracy personelu ochrony zdrowia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie postawy empatii i szacunku w kontakcie z osobami ze szczególnymi potrzebami | Kryteria weryfikacji Wymienia zasady właściwej postawy wobec pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje stereotypy i bariery w komunikacji | Kryteria weryfikacji Opisuje trudne sytuacje i sposoby ich rozwiązania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady savoir-vivre wobec osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności | Kryteria weryfikacji Opisuje poprawne zachowanie w określonych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dostosować sposób obsługi do potrzeb pacjenta w placówce medycznej | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady odpowiednich działań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zachowuje się profesjonalnie w sytuacjach trudnych lub kryzysowych | Kryteria weryfikacji Opisuje schemat działania personelu w reakcji na potrzeby pacjentakomunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Konteksty społeczne i przeciwdziałanie stereotypom
- Kulturowe i społeczne uwarunkowania stereotypów
- Budowanie postawy akceptacji i przeciwdziałanie uprzedzeniom
- Zasady efektywnej komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami
- Tworzenie atmosfery otwartości i empatii
- Zasady savoir-vivre i praktyka w placówkach
- Savoir-vivre w kontaktach z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności
- Dostosowanie obsługi do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w placówce medycznej
- Rozwiązywanie sytuacji kryzysowych i rola personelu
- Zakończenie szkolenia
- Dyskusja, wymiana doświadczeń, wręczenie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Stereotypy i postawy wobec osób ze szczególnymi potrzebami | Prowadzący Adam Pistelok | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Zasady savoir-vivre w placówkach medycznych | Prowadzący Adam Pistelok | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Dostosowanie obsługi do potrzeb pacjenta | Prowadzący Adam Pistelok | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Podsumowanie i weryfikacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adam Pistelok
Jako certyfikowany egzaminator ECDL Advanced, DigComp oraz ECCC, posiada nie tylko szeroką wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim potrafi skutecznie przekładać ją na praktyczne umiejętności przydatne w pracy biurowej, administracyjnej i medycznej.
Prowadził wiele szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych i cyberhigieny, w tym także dla pracowników jednostek medycznych, samorządów oraz administracji publicznej. Jego zajęcia są wysoko oceniane za klarowność przekazu, interaktywność oraz indywidualne podejście do uczestników.
Prowadzi zarówno szkolenia grupowe, jak i indywidualne – pracując z osobami aktywnymi zawodowo, osobami bezrobotnymi, seniorami, a także osobami z niepełnosprawnościami. Znany z wysokiego poziomu empatii i komunikatywności, potrafi stworzyć komfortową i bezpieczną atmosferę do nauki, co szczególnie cenią uczestnicy jego kursów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie realizowane w formule online na żywo – uczestnicy mają możliwość zadawania pytań, udziału w dyskusji i ćwiczeniach sytuacyjnych.
Uczestnicy otrzymają komplet materiałów szkoleniowych w wersji elektronicznej (PDF), w tym: prezentację, zestaw zasad savoir-vivre i przykładowe scenariusze postępowania.
Na zakończenie szkolenia każdy uczestnik otrzyma imienny certyfikat ukończenia.
Istnieje możliwość dostosowania szkolenia do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (materiały powiększone, wersje kontrastowe itp.).
Szkolenie może być zorganizowane również w formule zamkniętej, z uwzględnieniem specyfiki danej placówki medycznej.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
- Warunkiem ukończenia kursu jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% zajęć.
- Uczestnik zgadza się na utrwalania jego wizerunku na potrzeby monitoringu/kontroli instytucji finansującej kurs.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się w programie Clickmeeting.
Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Wymagania dotyczące łącza internetowego:
https://knowledge.clickmeeting.com/pl/knowledge-base/pierwsze-kroki/o-clickmeeting/#jakiego-lacza-potrzebuje-aby-moc-korzystac-z-platformy-clickmeeting
Osoby korzystające z aplikacji Clickmeeting mogą skorzystać z poradnika. Dostępnego pod niniejszym linkiem:
https://knowledge.clickmeeting.com/uploads/2022/05/Poko%CC%81j_webinarowy_wskazo%CC%81wki_dla-uczestniko%CC%81w.pdf
Filmy instruujące jak dołączyć do wydarzeń Clickmeeting:
- Bez rejestracji: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/video-tutorials/jak-dolaczyc
- Z rejestracją: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/video-tutorials/jak-dolaczyc-i-sie-zarejestrowac/
Każda z osób zgłoszonych na szkolenie zostanie poinstruowana jak zainstalować niezbędne oprogramowanie (darmowe dla uczestników szkolenia), oraz skonfigurować sprzęt komputerowy, oraz go przetestować.