Autyzm u dzieci – rozpoznanie, wsparcie, terapia
Autyzm u dzieci – rozpoznanie, wsparcie, terapia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Akademia HR, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- nauczycieli i wychowawców przedszkolnych i szkolnych,
- pedagogów, psychologów i logopedów,
- terapeutów, opiekunów i asystentów dzieci ze spektrum autyzmu,
- osób pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz placówkach edukacyjnych i terapeutycznych,
- osób zainteresowanych tematyką szkolenia.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania – ma charakter wprowadzający i praktyczny.
Usługa kierowana jest zarówno do osób indywidualnych, jak i pracowników instytucji oświatowych zainteresowanych rozwijaniem kompetencji w obszarze pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji14-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy uczestników na temat autyzmu u dzieci – jego objawów, diagnozy oraz skutecznych form wsparcia i terapii. Uczestnicy poznają charakterystykę funkcjonowania dziecka ze spektrum ASD, aktualne podejścia terapeutyczne oraz rolę dorosłych w procesie wspierania rozwoju emocjonalnego, poznawczego i społecznego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia główne cechy spektrum autyzmu i jego odmiany | Kryteria weryfikacji Wymienia różnice między ASD, zespołem Aspergera, innymi zaburzeniami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna podstawowe przyczyny i teorie dotyczące autyzmu | Kryteria weryfikacji Opisuje czynniki biologiczne, środowiskowe i aktualne podejścia naukowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje objawy autyzmu w zachowaniu dziecka | Kryteria weryfikacji Identyfikuje trudności komunikacyjne, społeczne i sensoryczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Zna przebieg procesu diagnostycznego | Kryteria weryfikacji Wskazuje etapy i narzędzia stosowane w diagnozie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje potrzeby emocjonalne, społeczne i edukacyjne dzieci z ASD | Kryteria weryfikacji Tworzy zarys profilu funkcjonowania dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera metody terapeutyczne do potrzeb dziecka | Kryteria weryfikacji Wskazuje cele i zastosowanie ABA, SI, AAC, PECS i terapii relacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia (moduły)
- Wprowadzenie do tematu autyzmu (definicje, epidemiologia, historia diagnozy)
- Etiologia autyzmu (czynniki biologiczne, środowiskowe, kontrowersje i teorie)
- Obraz kliniczny autyzmu u dzieci (objawy, różnice indywidualne, współwystępowanie zaburzeń)
- Diagnoza autyzmu (proces, narzędzia, znaczenie wczesnego rozpoznania)
- Funkcjonowanie dziecka z autyzmem (sfera społeczna, emocjonalna, poznawcza, komunikacja)
- Interwencje i wsparcie terapeutyczne (ABA, AAC, SI, relacje, rola rodziny)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Powitanie uczestników, przedstawienie programu i celów szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Moduł 1: Wprowadzenie do tematu autyzmu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł 2: Etiologia autyzmu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 3: Obraz kliniczny autyzmu u dzieci | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł 4: Diagnoza autyzmu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Moduł 5: Funkcjonowanie dziecka z autyzmem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Moduł 6: Interwencje i wsparcie terapeutyczne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Egzamin (Test teoretyczny uruchamiany automatycznie) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 225,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 225,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników:
- Prezentacje PDF z każdego modułu
- Formularze i checklisty do AFZ
- Przykładowe plany BIP i narzędzia do pracy z zachowaniami
- Scenariusze interwencji
- Zaświadczenie ukończenia
Podział na część teoretyczną i praktyczną:
Część teoretyczna (4 godziny dydaktyczne):
- Powitanie i wprowadzenie do szkolenia (09:00–09:15)
- Moduł 1: Wprowadzenie do tematu autyzmu (09:15–10:00)
- Moduł 2: Etiologia autyzmu (10:00–11:00)
- Moduł 3: Obraz kliniczny autyzmu u dzieci (11:15–12:30)
Część praktyczna (4 godziny dydaktyczne):
- Analizie przypadków dzieci z diagnozą ze spektrum autyzmu – uczestnicy zapoznają się z opisami klinicznymi i na ich podstawie planują możliwe strategie wsparcia dziecka w środowisku edukacyjnym oraz domowym.
- Ćwiczeniach wdrożeniowych – praca w parach i małych grupach nad dopasowaniem narzędzi i metod pracy do indywidualnych potrzeb dziecka, z uwzględnieniem etapu rozwoju oraz poziomu funkcjonowania.
- Dyskusji moderowanej i wymianie doświadczeń – uczestnicy konfrontują swoje doświadczenia z wiedzą zdobytą podczas części teoretycznej, dzielą się refleksjami oraz dobrymi praktykami.
Godzina szkoleniowa = 45 minut: Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych (1 godzina = 45 minut).
Warunki organizacyjne: Szkolenie odbywa się w formie stacjonarnej w grupie 10–30 osób. Praca odbywa się w jednej grupie, w przestrzeni dostosowanej do pracy warsztatowej. Każdy uczestnik ma zapewnione materiały dydaktyczne. Przerwy i obiad organizowane są zgodnie z harmonogramem.
Metody aktywizujące: Szkolenie prowadzone metodą wykładów interaktywnych, analizy przypadków, pracy w grupach, ćwiczeń symulacyjnych i dyskusji moderowanej.
Obowiązek uczestnictwa w min. 80% zajęć: Warunkiem ukończenia szkolenia i otrzymania zaświadczenia jest uczestnictwo w minimum 80% czasu trwania usługi.
Sposób potwierdzania frekwencji: Obecność uczestników potwierdzana będzie na podstawie imiennej listy obecności podpisywanej w dniu szkolenia.
Zwolnienie z VAT – podstawa prawna: Usługa korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT – usługi edukacyjne świadczone przez jednostkę objętą systemem oświaty.
Adres
Adres
Lokal jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi