Marketing online – od strategii po tworzenie treści w social media z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (Al) w biznesie
Marketing online – od strategii po tworzenie treści w social media z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (Al) w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do:
- osób chcących poznać najnowsze trendy oraz sposoby pozyskiwania klientów w sieci;
- osób, które od podstaw chcą poznać specjalistów prowadzenie kampanii marketingowych w sieci
- osób zajmujących się tworzeniem blogów internetowych;
- Webdeweloperów;
- osób sprzedających swoje usługi lub produkty w Internecie,
- osób chcących poznać tajniki social mediów;
Usługa skierowana jest również t do pracowników i właścicieli MŚP z sektora usług rozwojowych zainteresowanych podniesieniem kompetencji rozwoju usług szkoleniowo-rozwojowych oraz osób fizycznych.
Wcześniejsze przygotowanie, żeby uczestniczyć w usłudze podnoszącej kompetencje/kwalifikacje: brak wymagań.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji06-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Osoba po odbyciu szkolenia jest gotowa do samodzielnego podejmowania działań związanych z planowaniem, tworzeniem i rozpowszechnianiem treści marketingowych. Analizuje potrzeby i preferencje odbiorców treści marketingowych, przygotowuje i dystrybuuje treści marketingowe. Jest przygotowana do prowadzenia projektów content marketingowych. W ramach podejmowanych zadań projektowych planuje zadania dot. sprzedaży produktów w sieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje strategię marketingową przedsiębiorstwa. | Kryteria weryfikacji - omawia dostępne działania marketingowe służące przygotowaniu treści marketingowych;-analizuje narzędzia marketingowe stosowane w przedsiębiorstwie (strona internetowa, media społecznościowe, blogi, fora internetowe, grupy dyskusyjne, portale internetowe, artykuły prasowe, materiały drukowane) pod kątem treści marketingowej; -charakteryzuje działania marketingowe podejmowane w przedsiębiorstwach o zbliżonym profilu działalności; -sporządza prezentację dotyczącąstrategii marketingowejprzedsiębiorstwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Planuje działania związane z opracowaniem i dystrybucją treści marketingowych. | Kryteria weryfikacji -rozpoznaje i charakteryzuje potrzebyprzedsiębiorstwa np. na podstawieprzeprowadzonego wywiadu;-identyfi kuje docelowe grupy odbiorcówtreści marketingowych; -określa cele działań w zakresie treścimarketingowych i wskaźniki ichrealizacji; -charakteryzuje kanały dystrybucjitreści marketingowych; -dobiera kanały dystrybucji do grupodbiorców oraz rodzaju treścimarketingowych; -wyszukuje tematy do tworzenia treści marketingowych; -omawia zasady tworzenia treścimarketingowych w zależności odkanału dystrybucji i grupy docelowej (zuwzględnieniem słów kluczowych,rodzajów treści multimedialnych,atrakcyjności i perswazyjnościprzekazu); -omawia przepisy prawa autorskiego iRODO w zakresie korzystania z utworu; -planuje wykorzystanie innych zasobówdo tworzenia treści marketingowych (zzewnątrz i wewnątrz przedsiębiorstwa); -tworzy harmonogram oraz określazadania zespołu; -tworzy budżet opracowania idystrybucji treści marketingowych; -sporządza plan działań związanych z treściami marketingowymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Redaguje tekst dostosowany do kanału dystrybucji. | Kryteria weryfikacji rozróżnia rodzaje/gatunki tekstówtworzonych dla wybranych kanałówdystrybucji;-sporządza tekst odpowiedni do kanałudystrybucji na podstawie tekstuźródłowego; -optymalizuje treści dla potrzebmarketingu w wyszukiwarkach (SEM,SEO, PPC); -omawia zasady przygotowania treści zgodnie z obowiązującym standardem WCAG. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Opracowuje materiały graficzne. | Kryteria weryfikacji -rozróżnia rodzaje materiałówgrafi cznych;-wymienia źródła materiałówgrafi cznych; -charakteryzuje formaty plikówgrafi cznych; -tworzy scenariusz sesji zdjęciowej; -wykonuje zdjęcia zgodnie z zasadami kompozycji; -stosuje programy i aplikacje do obróbki zdjęć (kadruje, dodaje napisy, stosuje filtry graficzne); -dostosowuje plik grafi czny do kanału dystrybucji; -przygotowuje wytyczne dla grafika komputerowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Opracowuje materiały audiowizualne | Kryteria weryfikacji -rozróżnia rodzaje/gatunki materiałówaudiowizualnych;-określa cel materiału audiowizualnego; -tworzy scenariusz materiałuaudiowizualnego; -przygotowuje wytyczne dla wykonawcy materiału audiowizualnego; -omawia zasady przygotowania materiałów audiowizualnych zgodnie zobowiązującym standardem WCAG. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Publikuje treści marketingowe | Kryteria weryfikacji -tworzy proste strony internetowe (wtym tzw. landing pages);-omawia znaczniki HTML oraz CSSwedług standardu W3C; -wymienia systemy zarządzania treścią(CMS) oraz sprzedażowe (e-commerce); -wprowadza treści do systemów zarządzania treścią (CMS) oraz sprzedażowych (e-commerce); -omawia proces automatyzacji marketingu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Monitoruje efekty wdrożenia treści marketingowych | Kryteria weryfikacji rozróżnia programy do monitorowania ruchu w Interneciedobiera narzędzie do monitorowania ruchu w internecie do kanału dystrybucji charakteryzuje narzędzia umożliwiające przeszukiwanie mediów społecznościowych analizuje i ocenia treści pod kątem zaangażowania użytkowników omawia sposoby optymalizacji treści marketingowych (dobór narzędzi dystrybucji, zmiana treści, grafik, materiałów audiowizualnych) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
- Myśl i twórz strategicznie
- Budowa i analiza strategii marketingowej.
- Narzędzia marketingowe stosowane w przedsiębiorstwie.
- Priorytety tematyczne - o czym mówić i co pokazywać, aby zyskać klientów?
- Opracowanie i dystrybucja contentu - jak tworzyć treści w marketingu internetowym?6
- .Tworzymy grupy docelowe i szukamy idealnego klienta.
- Planowanie i tworzenie harmonogramu treści.
- Wskaźniki zaangażowanie - jak Twoi odbiorcy reagują na Twój content?
- Wykorzystaj Social Media i zyskaj klientów
- Które Social Media wybrać? Do czego służą i jak z nich skorzystać w swojej firmie?
- Jak działają algorytmy w Social Mediach?
- Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (contentmarketing)
- Zakładanie i konfiguracja profesjonalnego profilu firmowego.
- Menedżer Firmy i Meta Business Suite. Omówienie elementów.
- Poznawanie dostępnych formatów publikowania treści w mediach społecznościowych.
- Tworzenie angażujących postów - co powinny zawierać?
Dzień 2
- Moderacja treści i utrzymywanie kontaktu ze społecznością.
- Statystyki w Social Mediach- jak generować i czytać?
- Reklama od podstaw i tworzenie treści audiowizualnych
- Menedżer Reklam. Omówienie konstrukcji oraz najważniejszych elementów.
- Dobór celów reklamowych. Ich podobieństwa, różnice, wady oraz zalety.
- Jak nie przepalać budżetu na reklamy - złe i dobre praktyki w działaniach PPC.
- Targetowanie reklam.
Dzień 3 Dostępne umiejscowienia reklamowe w serwisach Facebook, Instagram, TikTok.
1. Rodzaje materiałów graficznych przydatnych w firmie: cenniki, plakaty, identyfikacja wizualna.
2.Jak zaprojektować i opublikować reklamę w formacie karuzeli.
3. Prawidłowe formaty grafik, zdjęć i filmów mediach społecznościowych.
4.Tworzenie przykuwających oko filmów i zdjęć spójnych z Twoją marką
5.Jak ustawić aparat w telefonie by robił świetne zdjęcia.
6. Scenariusz filmu reklamowego dla Twojej branży. Tworzenie angażujących filmów do reklam.
7. Walidacja
Walidacja oraz przerwy wliczone w czas trwania i koszt usługi
WAŻNE!
1h = 45 min
Szkolenie prowadzone będzie z wykorzystaniem metod aktywizujących i interaktywnych: dyskusja, warsztaty, praca własna, pogadanka,ceasy indywidualne i grupowe, symulacje, praca na własnych zasobach, praca na materiałach
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 166,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Sikorska
Od 2009 roku wspiera przedsiębiorców i organizacje pozarządowe w działaniach marketingowych oraz promocyjnych. Twórca kreatywnego wideo. Specjalista d.s marketingu w wielu firmach komercyjnych na stanowisku regionalny koordynator marketingu w Szkołach Żak w Kwidzynie, Grudziądzu, Starogardzie Gdańskim.
Praca na stanowisku specjalisty ds. marketingu w Ford Gołębiewski w Starogardzie oraz ELPIGAZ w Gdańsku. Dziennikarz w MEDIA SKOK w Gdyni. Specjalista d.s marketingu w instytucjach kultury. Swoją wiedzę przekazuję jako Trener na szkoleniach o tematyce: Marketing dla branż, Social Media, Strategie marketingowe oraz sprzedażowe, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wprowadzanie produktów na rynek, Zarządzanie produktem, Fotografia. W tym obszarze posiadam 5-letnie doświadczenie i 750 h szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Organizator zapewnia materiały szkoleniowe - prezentacja w wersji elektronicznej
Arkusze do zadań i ćwiczeń w wersji elektronicznej
przesłane uczestnikom najpóźniej w pierwszym dniu rozpoczęcia szkolenia
Warunki uczestnictwa
Uczestnik ma zapewniony sprzęt komputerowy we własnym zakresie z dostępem do kamery i mikrofonu
Uczestnik powinien zapisać się na usługę na 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia,w przypadku usług zdalnych co najmniej 4 dni przed.Obecność każdego uczestnika - wymagane 100% obecności.Uczestnik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę, na utrwalanie jego wizerunku w trakcie realizacji usługi w postaci robienia screenów, aby udokumentować jego udział w usłudze - warunek konieczny do rozliczenia usługi
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Zatem uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z uwagi na posiadaną niepełnosprawność powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi złość Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby dot. umożliwienia mu udział
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe